Tijdens een medische keuring in 1978 trof men bij mij een bloeddruk aan van 320/240. Ik was toen 24 jaar. Ik ben toen in de medische molen terecht gekomen en heb alle mogelijke onderzoeken gehad. Er werd geen oorzaak gevonden.
Onder toezicht een internist heb ik 20 jaar de betablokker tracicor 160 gebruikt. De bloeddruk is gedurende die periode stabiel gebleven: gemiddeld 120/80. Toen de internist stopte heeft de huisarts de behandeling over genomen.
Toen de bloeddruk begon toe te nemen kreeg ik er extra medicijnen bij. Eerst aprovel 150 en later aprivel 300.
Sinds anderhalf jaar heb ik weinig aandacht besteed aan mijn bloeddruk. Ik had wel vaak hoofdpijn en voelde een druk op de borst maar daar was ik aan gewend. Enkele weken geleden kreeg ik een zodanige pijnaanval in de borst dat ik naar de huisarts ben gegaan. Mijn bloeddruk was erg wisselend. De onderdruk varieerde tussen 120 en 160. Ik kreeg er hydrochloorthiazide 25 bij. Het gevolg was dat de bloeddruk binnen een week daalde tot 90/62. Hiervan had ik dusdanig veel last dat ik in overleg met de huisarts stopte met het laatst toegevoegde medicijn. Ik ga nu proberen om zelf de bloeddruk te regelen door dagelijks te meten en zonodig bij te sturen met hydrochloorthiazide. Of dit verstandig is weet ik niet maar ik wil niet opnieuw vervallen in alle bijverschijnselen van afgelopen week waar ik nog niet over heen ben.
Ik zit erover te denken om naar andere wegen te gaan zoeken. Hierdoor kwam ik op deze pagina terecht.
Als iemand goede ervaringen of suggesties heeft graag.
Thijs Maessen
Hoge Bloeddruk
-
- Nieuw in dit forum
-
- Verslaafd aan het forum
- Contacteer:
Hallo Thijs,
Ook namens mij hartelijk welkom.
Is er nooit een oorzaak gevonden voor jouw extreem hoge bloeddruk?
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik schrok bij deze waarden 320/240.
Heb je last van overgewicht?
Volg je een dieet?
Hou je vocht vast,dikke enkels bv?
Geen hartritmestoornissen?
Zou je bereid zijn om 14 dagen helemaal zoutloos te eten?
groetjes,
Corrij
Ook namens mij hartelijk welkom.
Is er nooit een oorzaak gevonden voor jouw extreem hoge bloeddruk?
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik schrok bij deze waarden 320/240.
Heb je last van overgewicht?
Volg je een dieet?
Hou je vocht vast,dikke enkels bv?
Geen hartritmestoornissen?
Zou je bereid zijn om 14 dagen helemaal zoutloos te eten?
groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.
will not have good health for enough time.