Behandeling Rob
-
- Ervaren met het forum
- Contacteer:
Behandeling Rob
Ik ben Rob.
De laatste diagnose die door de cardioloog is gesteld is "boezemfibrileren"
Bij het laatste bezoek november 2006 heeft hij besloten dat hij mij niet meer hoefde te zien. De medicatie mocht ik stoppen m.u.v. Acetylsal 80. Dit medicijn kreeg ik i.p.v. Acenocoumarol 1 mg. En werd de gang naar de Trombose dienst afgebroken. Nu sinds een paar weken speelt het hart weer op een heb daar veel last van. Volgens (verschillende) hartslagmeters haalde ik 208 BPM. Dus terug naar de huisarts. Na opnieuw contact te hebben genomen met de cardioloog zei hij dat ik niet moest stoppen met de medicatie dus ben ik tot mijn grote spijt opnieuw begonnen met de navolgende medicijnen: Acetylsal 80 (deze had ik niet gestopt), Flecainide acetaat 100, Fortzaar 100/25, Diltiazem 300, Simvastatine. Op voorschrift van de Uroloog slik ik Omnic 0,4. Daarbij slikt ik uit eigen beweging Chlorella, Davitamon Actifit 50+ met omega 3, en als laatste Zinc picolinate 22mg 2 tabletten.
Sinds heel lange tijd was bekend dat ik "last" had van extra systolys. M<aar dat schijnt niet zo heel erg te zijn, ik ben altijd goedgekeurd als brandweerman en heb 8 jaar dienst gedaan bij de Koninklijke Marine.
In 2003 werd ik door een sportarts gekeurd en die stelde bij de inspannings ECG een afwijking vast. Het heeft totaal 2 1/2 jaar geduurt voordat er de bovenstaande diagnopse werd vastgesteld. Holter kastjes, echo's enz. Vast werd gesteld dat vooral 's-nachts het hart "vreemd" begon te doen.
Mijn BMI in de loop der jaren is van 37,13 terug gekomen op 29.89. Mijn bloeddruk is redelijk normaal te noemen 138/78. Daarnaast heb ik (met medicijnen) nu een hartslag van 44 tot 50 (in rust).
Ik rook sinds 15 jaar niet meer. Drink wel regelmatig een glasje wijn.
De laatste keer dat er een bloed onderzoek heeft plaatsgevonden was novemer 2006. Het resultaat was: Bloedglucose (nuchter) 5,9 was in 2005 6,5; Cholesterol 4,0 was in 2005 7,2; HDL Cholesterol 1,28 als laagste waarde ooit 0,8 gemeten; LDL cholesterol 1,87 hoogst waarde was in 2005 2,8; Totaal Chol/HDL-chol nu 3,36 was in 2005 7,2; Triglyceriden 2,13 was in 2005 7,6; Kreatine nu 93 was eens 109.
Zoals u ziet is er in mijn leefpatroon e.e.a. nogal veranderd. Ben naar kookcursussen (biologisch) gegaan. Eet tegenwoordig bijna conform "Een leven lang fit" en "Wat je eet ben jezelf".
Aan beweging zal het ook niet liggen (denk ik) 2 x per week zwemmen, 2 x per week Tai Chi, 2 x per week 1 uur onder begeleiding van een fysiotherapeut sporten en als laatste ben in sinds kort ook aan het Nordic Walking gegaan.
Laat iedere dag mijn hond in het bos wandelen en doe zoveel mogelijk alles op de fiets.
Hopelijk is deze informatie een goede start om te beginnen. Ik zal mijn huisarts informeren dat ik graag met u "samenwerking" aan gaat.
Indien er voor u nog relavante gegevens ontbreken dan verneem ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Rob Swarts
De laatste diagnose die door de cardioloog is gesteld is "boezemfibrileren"
Bij het laatste bezoek november 2006 heeft hij besloten dat hij mij niet meer hoefde te zien. De medicatie mocht ik stoppen m.u.v. Acetylsal 80. Dit medicijn kreeg ik i.p.v. Acenocoumarol 1 mg. En werd de gang naar de Trombose dienst afgebroken. Nu sinds een paar weken speelt het hart weer op een heb daar veel last van. Volgens (verschillende) hartslagmeters haalde ik 208 BPM. Dus terug naar de huisarts. Na opnieuw contact te hebben genomen met de cardioloog zei hij dat ik niet moest stoppen met de medicatie dus ben ik tot mijn grote spijt opnieuw begonnen met de navolgende medicijnen: Acetylsal 80 (deze had ik niet gestopt), Flecainide acetaat 100, Fortzaar 100/25, Diltiazem 300, Simvastatine. Op voorschrift van de Uroloog slik ik Omnic 0,4. Daarbij slikt ik uit eigen beweging Chlorella, Davitamon Actifit 50+ met omega 3, en als laatste Zinc picolinate 22mg 2 tabletten.
Sinds heel lange tijd was bekend dat ik "last" had van extra systolys. M<aar dat schijnt niet zo heel erg te zijn, ik ben altijd goedgekeurd als brandweerman en heb 8 jaar dienst gedaan bij de Koninklijke Marine.
In 2003 werd ik door een sportarts gekeurd en die stelde bij de inspannings ECG een afwijking vast. Het heeft totaal 2 1/2 jaar geduurt voordat er de bovenstaande diagnopse werd vastgesteld. Holter kastjes, echo's enz. Vast werd gesteld dat vooral 's-nachts het hart "vreemd" begon te doen.
Mijn BMI in de loop der jaren is van 37,13 terug gekomen op 29.89. Mijn bloeddruk is redelijk normaal te noemen 138/78. Daarnaast heb ik (met medicijnen) nu een hartslag van 44 tot 50 (in rust).
Ik rook sinds 15 jaar niet meer. Drink wel regelmatig een glasje wijn.
De laatste keer dat er een bloed onderzoek heeft plaatsgevonden was novemer 2006. Het resultaat was: Bloedglucose (nuchter) 5,9 was in 2005 6,5; Cholesterol 4,0 was in 2005 7,2; HDL Cholesterol 1,28 als laagste waarde ooit 0,8 gemeten; LDL cholesterol 1,87 hoogst waarde was in 2005 2,8; Totaal Chol/HDL-chol nu 3,36 was in 2005 7,2; Triglyceriden 2,13 was in 2005 7,6; Kreatine nu 93 was eens 109.
Zoals u ziet is er in mijn leefpatroon e.e.a. nogal veranderd. Ben naar kookcursussen (biologisch) gegaan. Eet tegenwoordig bijna conform "Een leven lang fit" en "Wat je eet ben jezelf".
Aan beweging zal het ook niet liggen (denk ik) 2 x per week zwemmen, 2 x per week Tai Chi, 2 x per week 1 uur onder begeleiding van een fysiotherapeut sporten en als laatste ben in sinds kort ook aan het Nordic Walking gegaan.
Laat iedere dag mijn hond in het bos wandelen en doe zoveel mogelijk alles op de fiets.
Hopelijk is deze informatie een goede start om te beginnen. Ik zal mijn huisarts informeren dat ik graag met u "samenwerking" aan gaat.
Indien er voor u nog relavante gegevens ontbreken dan verneem ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Rob Swarts
Laatst gewijzigd door rcswarts op vr mar 30, 2007 3:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gezonden mensen hebben 1000 wensen, een ziek mens heeft er maar één.
Rob
Rob
-
- Ervaren met het forum
- Contacteer:
Behandeling Rob
Hallo Rob,(mag ik Rob zeggen?)
Op de eerste plaats dank u wel voor uw duidelijke bericht,is weleens
anders.
De medicijnen die u neemt duiden in de richting van angina
pectoris,gecombineerd met een te hoge bloeddruk en te hoog cholesterol peil.
Boezemfibrilleren is de meest voorkomende chronische ritmestoornis.Het
komt frequent voor bij reumatische hartziekten,maar ook bij
atherosclerotische hartziekten.De oorzaken van boezemfibrilleren kunnen in
vier hoofdgroepen worden onderverdeeld,
Ten gevolge van drukverhoging in een van de beide boezems
Afwijkingen in de boezemwand,zoals bij een
myocardititis(hartspierontsteking)
Invloeden van het pericard,pericarditis(onsteking hartzakje)
Invloeden van elders in het lichaam,zoals een
infectie,trauma,operatie,vergiftiging,excessief alcoholgebruik en een
schildklierafwijking
Heeft de cardioloog nooit de oorzaak van het boezemfibrilleren
achterhaald?
Is er een verschil tussen de hartslagen en het aantal voelbare polsslagen?
Is het hartritme erg onregelmatig?
Is er een ademtekort bij matige inspanning die weer verdwijnt in rust?
Is er ook sprake van pijn voor het hart/voorzijde linker bortshelft?
Ik zelf ben geneigd te denken dat er sprake is van atherosclerose,omdat de
bloedvetten toch wel erg hoog waren,met name de triglyceriden,deze is
volgens de orthomoleculaire geneeskunst nog iets te hoog.
Zou het mogelijk zijn om op de volgende zaken te laten prikken?of wellicht
is dit al eens gedaan?
CRP
Homocysteine
Fibrinogeen
Zoudt u er bezwaar tegen hebben om onderstaande mail en mijn antwoord
daarop op het forum te plaatsen,zodat Willy Witsel ook mee kan kijken en
denken?
Hartelijke groet,
Corrij
Op de eerste plaats dank u wel voor uw duidelijke bericht,is weleens
anders.
De medicijnen die u neemt duiden in de richting van angina
pectoris,gecombineerd met een te hoge bloeddruk en te hoog cholesterol peil.
Boezemfibrilleren is de meest voorkomende chronische ritmestoornis.Het
komt frequent voor bij reumatische hartziekten,maar ook bij
atherosclerotische hartziekten.De oorzaken van boezemfibrilleren kunnen in
vier hoofdgroepen worden onderverdeeld,
Ten gevolge van drukverhoging in een van de beide boezems
Afwijkingen in de boezemwand,zoals bij een
myocardititis(hartspierontsteking)
Invloeden van het pericard,pericarditis(onsteking hartzakje)
Invloeden van elders in het lichaam,zoals een
infectie,trauma,operatie,vergiftiging,excessief alcoholgebruik en een
schildklierafwijking
Heeft de cardioloog nooit de oorzaak van het boezemfibrilleren
achterhaald?
Is er een verschil tussen de hartslagen en het aantal voelbare polsslagen?
Is het hartritme erg onregelmatig?
Is er een ademtekort bij matige inspanning die weer verdwijnt in rust?
Is er ook sprake van pijn voor het hart/voorzijde linker bortshelft?
Ik zelf ben geneigd te denken dat er sprake is van atherosclerose,omdat de
bloedvetten toch wel erg hoog waren,met name de triglyceriden,deze is
volgens de orthomoleculaire geneeskunst nog iets te hoog.
Zou het mogelijk zijn om op de volgende zaken te laten prikken?of wellicht
is dit al eens gedaan?
CRP
Homocysteine
Fibrinogeen
Zoudt u er bezwaar tegen hebben om onderstaande mail en mijn antwoord
daarop op het forum te plaatsen,zodat Willy Witsel ook mee kan kijken en
denken?
Hartelijke groet,
Corrij
Rob
Rob
-
- Ervaren met het forum
- Contacteer:
Behandeling Rob
Beste Corry,
Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Natuurlijk noem mij Rob. (O, ja...... mijn leeftijd is 62 (16-06-1944)
Ik stel voor als daar geen bezwaar tegen is om elkaar te tutoyeren.
Hierbij het antwoord op je vragen.
De cardioloog heeft nimmer kunnen duiden waar e.e.a. van dan zou kunnen komen. En voorzover ik mij herinner heeft hij er ook geen poging toe gedaan. Niet gevraagd aan mij.
Er is inderdaad al een vastgesteld dat het polsritme anders was dan wat de hartslagmeter vertelden.
Op de hartslagmeter waren ook duidelijk grote schommelingen te zien.
Hoe hoog zou volgens de orthomol "Triglyceriden" mogen zijn?
Het CPR was in 2006 73 mg/l. Ik zal de huisarts verzoeken om mij te laten prikken voor de overige "stoffen". In eind april moet ik toch voor controle naar de praktijk begeleidster. Of denk je dat het noodzakelijk is om dit op korte termijn te laten prikken?
Met vriendelijke groet,
Rob
Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Natuurlijk noem mij Rob. (O, ja...... mijn leeftijd is 62 (16-06-1944)
Ik stel voor als daar geen bezwaar tegen is om elkaar te tutoyeren.
Hierbij het antwoord op je vragen.
De cardioloog heeft nimmer kunnen duiden waar e.e.a. van dan zou kunnen komen. En voorzover ik mij herinner heeft hij er ook geen poging toe gedaan. Niet gevraagd aan mij.
Er is inderdaad al een vastgesteld dat het polsritme anders was dan wat de hartslagmeter vertelden.
Op de hartslagmeter waren ook duidelijk grote schommelingen te zien.
Hoe hoog zou volgens de orthomol "Triglyceriden" mogen zijn?
Het CPR was in 2006 73 mg/l. Ik zal de huisarts verzoeken om mij te laten prikken voor de overige "stoffen". In eind april moet ik toch voor controle naar de praktijk begeleidster. Of denk je dat het noodzakelijk is om dit op korte termijn te laten prikken?
Met vriendelijke groet,
Rob
Rob
Rob
-
- Ervaren met het forum
- Contacteer:
Behandeling Rob
Hallo Rob,
Heb ik geen probleem mee hoor tutoyeren,praat iets makkelijker.
Er moet een oorzaak zijn voor het fibrilleren,en de uitslagen waar ik om vroeg helpen mij daarbij.
Ik zou het toch eens vragen aan huisarts of cardioloog,is toch belangrijk,ik kan via mail helaas geen echo,s of onderzoeken naar de conditie van je aderen doen en ben dus afhankelijk van wat de diagnose is.
Lijkt me voor jezelf ook fijn om te weten wat er precies aan de hand is.
Wij vinden dat de triglyceriden zodra hij boven de 2 komt een indicatie is om met een hoog gedoseerde visolie te beginnen.
Willy kijkt ook mee,had net even telefonisch contact met hem,
groetjes,
Corrij
Heb ik geen probleem mee hoor tutoyeren,praat iets makkelijker.
Er moet een oorzaak zijn voor het fibrilleren,en de uitslagen waar ik om vroeg helpen mij daarbij.
Ik zou het toch eens vragen aan huisarts of cardioloog,is toch belangrijk,ik kan via mail helaas geen echo,s of onderzoeken naar de conditie van je aderen doen en ben dus afhankelijk van wat de diagnose is.
Lijkt me voor jezelf ook fijn om te weten wat er precies aan de hand is.
Wij vinden dat de triglyceriden zodra hij boven de 2 komt een indicatie is om met een hoog gedoseerde visolie te beginnen.
Willy kijkt ook mee,had net even telefonisch contact met hem,
groetjes,
Corrij
Rob
Rob
-
- Verslaafd aan het forum
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Hoi Rob,
Ik zet even de uitslagen die we tot nu toe hebben op een rijtje,dat leest wat makkelijker,
CRP 73 mg/l
Bloedglucose nuchter 5,9
Cholesterol 4,0
HDL 1,28
LDL 1,87
Tot. Cholesterol 3,36
Triglyceriden 2,13
Kreatine 93
CRP is te hoog,dit maakt het idee van atherosclerose ook aannemelijker,
als het niet te lastig is Rob zou ik de waarde van fibrinogeen en de homocysteine eerder willen weten dan eind april.
Hoe eerder we meer weten hoe eerder we aan de slag kunnen
groetjes,
Corrij
Ik zet even de uitslagen die we tot nu toe hebben op een rijtje,dat leest wat makkelijker,
CRP 73 mg/l
Bloedglucose nuchter 5,9
Cholesterol 4,0
HDL 1,28
LDL 1,87
Tot. Cholesterol 3,36
Triglyceriden 2,13
Kreatine 93
CRP is te hoog,dit maakt het idee van atherosclerose ook aannemelijker,
als het niet te lastig is Rob zou ik de waarde van fibrinogeen en de homocysteine eerder willen weten dan eind april.
Hoe eerder we meer weten hoe eerder we aan de slag kunnen

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.
-
- Ervaren met het forum
- Contacteer:
Behandeling Rob
Beste Corrij,
Ben zojuist bij de huistarts geweest e.e.a. voorgelegd. Er waren geen problemen m.b.t. de orthomoleculaire geneeskunst. Dus hij is nu op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen.
Heb gevraag naar de oorzaak. Die is niet bekend. Had het nogwel even over mijn stress-volle verleden. Maar ook u de boeken blijkt dat hierover nog geen duidelijkheid is. Ik heb de twee brief van de cardioloog opgevraagd en een kopy op verzoek mee gekregen.
1ste brief.
Voorgeschiedenis: in het recente verleden evaluatie i.v.m. palpitaties, die blijken te berusten op sinustachycardie bij inspanning. De verdere voorgeschiedenis vermeldt hypertensie.
Samenvatting : patient is frequent moe maar hij heeft ook een infectie met Dengue gehad. Zijn bloeddruk zou nog onvoldoende gereguleerd zijn. Palpitaties heeft hij niet vaak, hooguit eens in de 2 weken minder dan 10 minuten een bonkende hartslag.
ECG: sinusritme met een frequentie van 49/min en een QTc van 464 msec.
2e brief.
Interval-anamnese: we zagen patient op 29-11-2006 nog 1 x ter controle op de polikliniek cardiologie. Hij was nog steeds klachten vrij gebleven.
Lichamelijk onderzoek: we zien een niet zieke man, bloeddruk 135/80 mmHg Gewicht 103 kg (was 123) Verder g.b..
ECG: sinusbradycardie met normale geleidingen en pepolarisatie.
Laboratorium: normale nier- en leverfunctieparameters, goed gereguleerd lipidenspectrum.
Naar aanleiding van dit gegevens werden een hoop medicijnen gestaakt (zie voorgaande E-mails.
Heb nogmaals duidelijk gevraagd: "Heb ik hartfalen" en "Heeft het is met agina pectoris", te maken. Beide keren was het antwoord NEEN.
Hopelijk heb je wat aan deze gegevens.
Ik ga zo dadelijk bloed laten prikken zoals jij hebt verzocht. Dat is dan ook gelijk geregeld.
De waarde dit je hebt samengevat zijn correct.
A.s. woensdag denk ik de waarde naar je toe te kunnen zenden.
Prettig weekend,
Groetjes,
Rob
Ben zojuist bij de huistarts geweest e.e.a. voorgelegd. Er waren geen problemen m.b.t. de orthomoleculaire geneeskunst. Dus hij is nu op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen.
Heb gevraag naar de oorzaak. Die is niet bekend. Had het nogwel even over mijn stress-volle verleden. Maar ook u de boeken blijkt dat hierover nog geen duidelijkheid is. Ik heb de twee brief van de cardioloog opgevraagd en een kopy op verzoek mee gekregen.
1ste brief.
Voorgeschiedenis: in het recente verleden evaluatie i.v.m. palpitaties, die blijken te berusten op sinustachycardie bij inspanning. De verdere voorgeschiedenis vermeldt hypertensie.
Samenvatting : patient is frequent moe maar hij heeft ook een infectie met Dengue gehad. Zijn bloeddruk zou nog onvoldoende gereguleerd zijn. Palpitaties heeft hij niet vaak, hooguit eens in de 2 weken minder dan 10 minuten een bonkende hartslag.
ECG: sinusritme met een frequentie van 49/min en een QTc van 464 msec.
2e brief.
Interval-anamnese: we zagen patient op 29-11-2006 nog 1 x ter controle op de polikliniek cardiologie. Hij was nog steeds klachten vrij gebleven.
Lichamelijk onderzoek: we zien een niet zieke man, bloeddruk 135/80 mmHg Gewicht 103 kg (was 123) Verder g.b..
ECG: sinusbradycardie met normale geleidingen en pepolarisatie.
Laboratorium: normale nier- en leverfunctieparameters, goed gereguleerd lipidenspectrum.
Naar aanleiding van dit gegevens werden een hoop medicijnen gestaakt (zie voorgaande E-mails.
Heb nogmaals duidelijk gevraagd: "Heb ik hartfalen" en "Heeft het is met agina pectoris", te maken. Beide keren was het antwoord NEEN.
Hopelijk heb je wat aan deze gegevens.
Ik ga zo dadelijk bloed laten prikken zoals jij hebt verzocht. Dat is dan ook gelijk geregeld.
De waarde dit je hebt samengevat zijn correct.
A.s. woensdag denk ik de waarde naar je toe te kunnen zenden.
Prettig weekend,
Groetjes,
Rob
Rob
Rob
-
- Ervaren met het forum
- Contacteer:
Behandeling Rob
Hoi Rob,
Bedankt voor de info,mag ook deze op het forum?
Wat zijn op dit moment jouw belangrijkste klachten?
Er staat een goed gereguleerd lipidenspectrum,dit is naar ik aanneem na
het gebruik van medicijnen?
Maar waar ik benieuwd naar ben is hoeveel schade de hoge bloedvetten voor
die tijd hebben aangericht.
Heb jij last van spierpijnen?
Fijn dat je zo snel actie hebt ondernomen,we wachten de uitslag even af,
groetjes,
Corrij
Bedankt voor de info,mag ook deze op het forum?
Wat zijn op dit moment jouw belangrijkste klachten?
Er staat een goed gereguleerd lipidenspectrum,dit is naar ik aanneem na
het gebruik van medicijnen?
Maar waar ik benieuwd naar ben is hoeveel schade de hoge bloedvetten voor
die tijd hebben aangericht.
Heb jij last van spierpijnen?
Fijn dat je zo snel actie hebt ondernomen,we wachten de uitslag even af,
groetjes,
Corrij
Rob
Rob
-
- Ervaren met het forum
- Contacteer:
Behandeling Rob
Hallo Corrij,
Ook dit mag op internet. Ik denk dat er op een verkeerde manier geantwoord is. (Via E-mail en waarschijnlijk kan het direct bij "Nieuw antwoord". Maar dat hoor ik nog wel.)
De huidige klachten zijn: zeer onregelmatig hartritme. Het eene moment is hij > 42 bpm en krijg ik heb zelfs bij inspanning niet hoger dan 90 bpm. En dan plotseling zonder voor mij bekende aanleinding 140 tot 200 bpm. (Met of zonder inspanning.)
's-Nacht een "bonkend" hart met vaak een laag hartritme.
Nog wat meer medische informatie:
Chondropathie aan beide patellae (Gonarthrose) 2x aan iedere knie geopereerd.
Scheur in middenrif en de slokdarm loopt recht door. Veel maagzuur, dus slikt ik Losec maar niet regelmatig, zeker de laatste tijd heel weinig.
Spierpijn komt wel eens voor maar meer last van lage rugpijn en misschien komt dat door die spieren, maar dat weet ik niet.
Heb vorige jaar 6 maal "hydro colontherapie" laten uitvoeren en knapte daar aanzienlijk van op.
Het laatste is een verhoogd "urinezuur" met als resultaat soms "jichtaanval".
Zo, ik geloof dat je nu bijna alles van me weet, behalve mijn "pincode ".
Mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik dat graag.
Prettig weekend,
Rob
Ook dit mag op internet. Ik denk dat er op een verkeerde manier geantwoord is. (Via E-mail en waarschijnlijk kan het direct bij "Nieuw antwoord". Maar dat hoor ik nog wel.)
De huidige klachten zijn: zeer onregelmatig hartritme. Het eene moment is hij > 42 bpm en krijg ik heb zelfs bij inspanning niet hoger dan 90 bpm. En dan plotseling zonder voor mij bekende aanleinding 140 tot 200 bpm. (Met of zonder inspanning.)
's-Nacht een "bonkend" hart met vaak een laag hartritme.
Nog wat meer medische informatie:
Chondropathie aan beide patellae (Gonarthrose) 2x aan iedere knie geopereerd.
Scheur in middenrif en de slokdarm loopt recht door. Veel maagzuur, dus slikt ik Losec maar niet regelmatig, zeker de laatste tijd heel weinig.
Spierpijn komt wel eens voor maar meer last van lage rugpijn en misschien komt dat door die spieren, maar dat weet ik niet.
Heb vorige jaar 6 maal "hydro colontherapie" laten uitvoeren en knapte daar aanzienlijk van op.
Het laatste is een verhoogd "urinezuur" met als resultaat soms "jichtaanval".
Zo, ik geloof dat je nu bijna alles van me weet, behalve mijn "pincode ".
Mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik dat graag.
Prettig weekend,
Rob
Rob
Rob
-
- Contacteer:
Hoi Rob,
Je zou een klein testje kunnen doen.
Eet iedere dag een stuk of drie bananen en wat gedroogde abrikozen.
Hierin zit erg veel kalium,en kaliumgebrek veroorzaakt ritmestoornissen,mocht het nu beter gaan met jouw ritmestoornissen dan weten we dat kalium daar een rol inspeelt,hoeft niet maar kan
Gebruik je verder niets voor de chondropathie?
Probeer voedingsmiddelen die urinezuur vormen zoveel mogelijk te vermijden,want jicht is erg pijnlijk.
Je moet dan denken aan,wild,eieren,koffie,eiwitrijk voedsel en vlees.
Jicht is een vorm van artrhitis,dus een vorm van gewrichtsirritatie,veroorzaakt door een stoornis in de stofwisseling.
Je lage rugpijn moet Tony makkelijk wat aan kunnen doen
gewoon vragen Rob,hij doet dat echt graag,
groetjes,
Corrij
Je zou een klein testje kunnen doen.
Eet iedere dag een stuk of drie bananen en wat gedroogde abrikozen.
Hierin zit erg veel kalium,en kaliumgebrek veroorzaakt ritmestoornissen,mocht het nu beter gaan met jouw ritmestoornissen dan weten we dat kalium daar een rol inspeelt,hoeft niet maar kan

Gebruik je verder niets voor de chondropathie?
Probeer voedingsmiddelen die urinezuur vormen zoveel mogelijk te vermijden,want jicht is erg pijnlijk.
Je moet dan denken aan,wild,eieren,koffie,eiwitrijk voedsel en vlees.
Jicht is een vorm van artrhitis,dus een vorm van gewrichtsirritatie,veroorzaakt door een stoornis in de stofwisseling.
Je lage rugpijn moet Tony makkelijk wat aan kunnen doen

groetjes,
Corrij
-
- Ervaren met het forum
- Contacteer:
Behandeling Rob
Beste Corrij,
Wil dat zeker proberen maar heb daar toch een vraag over. Is het niet zo dat kalium invloed heeft op de INR. Kom ik dan niet in problemen met de stof Acetylsal om het bloed wat dunner te houden?
Of is de hoeveel zo gering dat dit elkaar niet "bijt"?
Groetjes,
Rob
Wil dat zeker proberen maar heb daar toch een vraag over. Is het niet zo dat kalium invloed heeft op de INR. Kom ik dan niet in problemen met de stof Acetylsal om het bloed wat dunner te houden?
Of is de hoeveel zo gering dat dit elkaar niet "bijt"?
Groetjes,
Rob
Rob
Rob
-
- Contacteer:
Hoi Rob,
Het heeft een kleine invloed op je INR,is jouw INR stabiel of schommelt hij net als bij de meeste mensen?
Wordt je gecontroleert door de trombosedienst?
Bijna alle hartfalenpatienten op het forum hebben het bananendieet gedaan en sommige nog steeds.
Bij vele gaat het het best als het kaliumgehalte zo rond de 5 ligt.
Kalium heeft een tegengestelde werking aan natrium en ze zijn samen betrokken bij de vochtregulering van het lichaam.Kalium kan het vochtvasthoudende en bloeddrukverhogend effect van natrium tegen gaan.
Je eet niet iedere dag hetzelfde en voeding heeft invloed op de viscositeit van het bloed,de INR waarde kan dus een beetje schommelen,maar is niks om ongerust over te worden.
Anders is het als je bv teveel vitamine K gaat innemen omdat deze vitamine de stolling van het bloed vergroot het is dus het tegenovergestelde van de bloedverdunner.
groetjes,
Corrij
Het heeft een kleine invloed op je INR,is jouw INR stabiel of schommelt hij net als bij de meeste mensen?
Wordt je gecontroleert door de trombosedienst?
Bijna alle hartfalenpatienten op het forum hebben het bananendieet gedaan en sommige nog steeds.
Bij vele gaat het het best als het kaliumgehalte zo rond de 5 ligt.
Kalium heeft een tegengestelde werking aan natrium en ze zijn samen betrokken bij de vochtregulering van het lichaam.Kalium kan het vochtvasthoudende en bloeddrukverhogend effect van natrium tegen gaan.
Je eet niet iedere dag hetzelfde en voeding heeft invloed op de viscositeit van het bloed,de INR waarde kan dus een beetje schommelen,maar is niks om ongerust over te worden.
Anders is het als je bv teveel vitamine K gaat innemen omdat deze vitamine de stolling van het bloed vergroot het is dus het tegenovergestelde van de bloedverdunner.
groetjes,
Corrij
-
- Ervaren met het forum
- Contacteer:
Behandeling Rob
Hoi Corrij,
De uitslag van CRP is binnen. De waarde is kleiner dan 1.
De rest volgt nog. Had je nog wat aan de brieven die ik je gemaild heb.
Groetjes,
Rob
De uitslag van CRP is binnen. De waarde is kleiner dan 1.
De rest volgt nog. Had je nog wat aan de brieven die ik je gemaild heb.
Groetjes,
Rob
Rob
Rob
-
- Contacteer:
hoi Rob,
Jazeker.
CRP is prima,even wachten op de rest
Kan zijn dat Willy het een poosje over neemt Rob,want mijn computer is stuk en ik heb nu even de laptop van mijn man in gebruik,om even mijn mail te checken.
Maar bij Willy ben je in goede handen hoor
groetjes,
Corrij
Jazeker.
CRP is prima,even wachten op de rest

Kan zijn dat Willy het een poosje over neemt Rob,want mijn computer is stuk en ik heb nu even de laptop van mijn man in gebruik,om even mijn mail te checken.
Maar bij Willy ben je in goede handen hoor

groetjes,
Corrij