Eind mei 2006 ben ik in 1 week van gezond naar zeer kortademig en met een 'harde bal' in mijn maagstreek via de huisartsenpost (tensie 180/130) doorgestuurd naar de cardioloog. Na ECG, bloedonderzoek en CT scan opgenomen, omdat ik veel vocht vasthield. Op 1 Lasix in een paar uur 5 kilo afgevallen. Verder onderzoek bestond uit een echo, waarbij bleek dat de pompfunctie van mijn hart niet in orde was.
Naar huis gestuurd met medicijnen, vocht en zoutbeperking en de mededeling dat het misschien een virus was en dat het misschien allemaal zou meevallen (hartfalen wel genoemd).

Half augustus terug bij de cardioloog op de poli. En nee, het viel niet mee. De definitieve diagnose hartfalen werd uitgesproken. Meer medicatie, een afspraak om mee te gaan doen aan een hartfalenrevalidatieprogramma en komt u over een paar weken maar weer terug.

Ondertussen ben ik alweer bijna aan het eind van het revalidatieprogramma, heb nog meer medicijnen en ben ondertussen ook in een leefwijzergroep geweest en kom op de poli van de hartfalenverpleegkundige.
In november zal er weer een echo gemaakt worden.
Medicatie:
Coversyl 6 mg per dag
Furosemide 40 mg per dag
Spironolacton 12,5 mg per dag
Bisoprololfumaraat 2,5 mg per dag.
Simvastatine sandoz 1 tablet per dag
Bloeddruk in rust 90-100/ 55-65, pols 55-65.
Vermoedelijke oorzaak: Acute myocarditis als gevolg van een virusinfectie, maar dit is niet bewezen / te bewijzen.
En nog steeds op zoek naar meer meer informatie

, zodoende kwam ik hier terecht.
O ja, Ik ben 47, vrouw, heb een partner en 2 kinderen (12 en 7) en (was) full time aan het werk. Op het moment werk ik 2 dagdelen en dit wordt vanaf november verder uitgebreid.
Wie heeft ervaring met reintegreren?