Mijn verhaal tot nu toe:
Al een paar jaar was ik erg kortademig en heb van de huisarts eerst alle pufjes die er voor astma zijn, en toen een prednisonkuur gekregen. Hielp niks dus............

Eindelijk via een weekendarts doorgestuurd voor een ECG en in mei 2005 stortte mijn wereld in......... met spoed naar het UMCGroningen, alle mogelijke onderzoeken gehad, mijn hart was niet goed!
"Cardiomyopathie" stond achterop het rapport van de Cardioloog; weer thuis zocht ik het gelijk op op Internet. Dat was wel even slikken.
Ik had me net op PillieWillie aangemeld vanwege Artrose in mijn handen, en kwam er toen gelukkig achter dat er ook een forum voor deze hartkwaal was. Snel aangemeld, en een heleboel doorgelezen. Daarbij viel ook de naam Dr. Dalmulder in Almere dus ook die gelijk gebeld voor een second opinion en een "andere" inkijk.
Ik heb de reguliere Cardioloog van het UMCG op de hoogte gesteld van mijn "andere" Cardioloog, deze stond er gelukkig heel positief tegenover omdat er nog een heleboel van deze kwaal onbekend is, en twee weten meer dan één, toch? De echte oorzaak is in mijn geval nog steeds niet bekend helaas, maar:
Mijn EJF (= ejectiefractie, de pompkracht van een hart) is door de combinatie van beide behandelingen in ruim een jaar van 15% via 27% naar afgelopen juli 34% gegaan!!!

Niet alleen volgens mezelf maar ook volgens de mensen om me heen ben ik nu een kompleet ander mens dan vorig jaar, zit weer vol ideeën en voer ze ook weer daadwerkelijk uit.
Twee keer in de week rijd ik naar Drachten voor Hartfalen-fitness, dat geeft me ook weer een stukje zekerheid terug want ik voelde me vorig jaar behoorlijk door m'n lijf in de steek gelaten.

Vol goede moed ga ik verder naar de 60%, slik netjes mijn "medicijnen", een ACE-remmer en bloedverdunners en de komplete lijst supplementen van PillieWillie's behandelmethode. Een ABSOLUTE AANRADER, wat ben ik hier blij mee!