Ik leef bewust heel gezond, sportief, eet niet vet, niet roken, slank...........dacht ik. Want ik was gek op suiker, snoep en koekjesmonster. Van suiker krijg je gaatjes......
Nu weet ik wel beter

Inmiddels heb ik ook hypertensie en is er middels een coronaire CT scan aderverkalking van mijn kransslagaders geconstateerd. Arteriosclerose, gelukkig nog zonder manifeste klachten. Mijn hartechografie was nog wel prima. Obstructies en stenoses zijn nog niet aanwezig.
Ik hol mijn voorouders achterna en kan ook snel mijn infarct verwachten. De cardioloog heeft mij preventief Simvastatine, Perindropril, Metoprolol en Ascal voorgeschreven.
Mijn bloedwaardes zijn allemaal goed. Desondanks ben ik in de voeding gedoken en eet sinds 1 januari Mediterraans. Veel groente, fruit, noten, vis, geen rood vlees en geen enkelvoudige suikers.
Het gevolg is dat mijn anti-hypertensiva is gehalveerd en mijn inflammatoire ziektes (levenslange Exceem en chronische winterkriebelhoest) zijn verdwenen. De statine is mede door jouw site gestopt.
Naast mijn drastische voedingspatroon verandering gebruik ik ook nog wat supplementen/vitamines.
Dit op basis van een advies in de voedselzandloper, een boek van Kris Verburgh.
Ik denk dat dit beter kan en lees hierover ook op uw site.
Mijn vraag is dan ook. Welke supplementen kan ik het best gebruiken?
Momenteel gebruik ik;
Magnesium 600mg
Vitamine C 500mg
Vit B Complex 3 maal de ADH
Jodium 200 mcg
Selenium 100 mcg
Vitamine D 50 mcg
Omega 3 1000 mg
Alles gekocht bij Drogist en supermarkt.
Ben benieuwd naar je reactie.