Dus mijn dochter gebeld, die mij van mijn werk heeft gehaald en wij naar de HA, die ik overigens slechts één keer gezien had bij mijn vorige bezoek voor de bloeddruk bij de HA die in april 2010 met pensioen is gegaan. Ik had altijd een goede huisarts, beter kon volgens mij niet, maar deze deed/doet er absoluut niet voor onder

Inmiddels was ik al gestopt met roken (1 pakje in de 1 tot 2 maanden).
Diezelfde middag kon ik al terecht, allerlei onderzoeken gedaan, fietstest ed. echter waren er geen afwijkingen te zien. Week later de Thalliumtest gedaan, fietsen ging absoluut niet dus maar met een injectie en ik werd helemaal niet goed en het ecg vertoonde afwijkingen volgens de Cardio-consulente en werd ik opgenomen en kon de volgende ochtend alweer naar huis want de Thalliumscan vertoonde ook geen afwijkingen (waarom was ik dan eigenlijk opgenomen pfff??). Wel direct medicatie Metopropolol, Ascal, Simvastatine en Enelapril werd verhoogd. Twee weken later had ik weer een afspraak met de cardioloog om de uitslag van de Thalliumscan te bespreken en inmiddels kreeg ik steeds vaker POB, bijvoorbeeld bij het traplopen etc. De cardioloog vertrouwde het niet en stelde een catheterisatie voor z.s.m., dat werd een afspraak voor over 2 weken, echter een paar dagen later werd ik om 5 uur s'ochtends wakker met weer hevige POB en heb toen maar de HA gebeld, die direct kwam en contact opnam met mijn cardioloog die gelukkig zelf dienst had op de Spoedeisende Hulp en dus met de ambulance naar het ziekenhuis. Diezelfde middag werd ik nog gecatheteriseerd en de uitslag joeg ons allemaal schrik aan. Mijn cardioloog zag er grijs van toen hij de bevindingen aan mij overbracht; mijn hele hart zat verstopt!!! Ik zou een zgn. Drietakslijder zijn en zodanig dat ik geopereerd zou moeten worden. Echter kwam de volgende dag het bericht van het UMCG dat zij goede kans zagen om mij eerst te dotteren en dat zou de volgende dag gebeuren. De volgende dag kwam mijn cardioloog vertellen dat het zó druk was in het UMCG met spoedgevallen dat het voor mij die dag niets werd!! Helaas kreeg ik plm. een half uur daarna een infarct en was plotseling ook een spoedgeval die wel nog die dag gedotterd ging worden (1 stent in R. kransvat). Twee dagen later werd ik voor de 2e keer gedotterd aan het L. kransvat, waarbij er 3 stents werden geplaatst op de splitsing van het vat.
Met een nog grote lading medicatie naar huis. Mijn huidige partner kon mij niet halen bij mijn ontslag omdat hij ziek was en erge buikpijn had?! Enfin nog geen minuut thuis en weer terug naar het ziekenhuis met hem, waar hij met spoed geopereerd moest worden aan een Ileus (lus/knoop in de dunne darm. Daarna veel problemen gehad met mijn algehele welbevinden, veel last van de bijwerkingen, eigenlijk gewoon depressief van tijd tot tijd en zou dat graag proberen op te lossen op een natuurlijke manier. Mijn medicatie momenteel:
-pantoprazol 2 x daags 40mg
-plavix 1 x daags 75mg (nog 4 jaar)
-enalapril 2 x daags 20mg
-amlodipine 1 x daags 5mg
-ascal 1 x daags 100mg
-atenolol 1 x daags 50mg (ipv metoprolol/neerslachtigheid)
-crestor 1 x daags ben ik net mee gestopt sinds een paar dagn iom HA
pijn in benen rug etc. simvastatine en atorvastatine zelfde probleem
-bromazepam zonodig
De cardioloog heeft geen bezwaar tegen het gebruik van o.m. Q10 (ubiquinol 150 mg), Magnesium 3 x 400mg en Visolie 1g per dag.
Ik wil me zó graag wat beter gaan voelen, want ik blijf me gewoon zo akelig voelen. Heb een historie met ernstige depressies en wil voorkomen daar weer in te geraken. Ga nu naar een psychosomatische fysiotherapeut, ook ivm heftige pijnklachten in mijn linker arm/schouder nek/ hoofd met uitstraling naar de borst, ook niet handig in mijn situatie en het feit dat ik een echte stresskip ben. Ben 6 weken geleden weer met spoed opgenomen vanaf de HA omdat de POB reageerde op het pufje onder de tong en uit de catheterisatie bleek dat alle 4 stents fraai open stonden. Echter is er toch Ischemie in de onderwand ws door vaatkrampen/spasmen, echter kon ik de monocedocard absoluut niet verdragen, dus weer terug bij af en hoe nu verder??? Wat denken jullie zal ik baat hebben bij voedingssupplementen?? En ik hoor graag hoe anderen hiermee omgaan.