Ziek en op zoek

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
brutus
Nieuw in dit forum

Ziek en op zoek

Bericht door brutus » za mei 12, 2007 2:39 pm

:evil: Hallo ik ben Bert,

IK ben 45 jaar en loop al jaren bij huisarts, ziekenhuis internist, KNO arts, longarts, reamatoloog, orthopedie enz. Klachten in eerste instantie hoge bloeddruk, oplopend tot 135/190 maar gemiddeld 110/160. Mijn lichaamsgewicht doorgaans rond de 120 kilo met een vetpercenttage rond de 10-11% gevolg van een half leven krachtsport. Dus zwaar maar geen vet
Laatse 6 jaar loop ik bij de huisarts met klachten van extreme vermoeidheid, moeite met ademen, vooral s'nachts waar zitten vaak het comfortabelste is. Ook aangegeven dat ik stop met ademen tijdens mijn slaap waarvan ik, info van het net, volgens mij oorzaak zou kunnen zijn van mijn bloeddrukproblemen. Buiten dat de medicijnen slechts steeds voor kotre tijd de problemen oplosten waren ook de bijwerkingen erg vervelend, zeker voor mijn huwelijk.
Voor mijn benauwdheid werd Ventoline gegeven en op mijn regelmatige vraag kan aan de Apneu (stoppen met ademen) niet beter gekenen worden dan medicatie voor de bloeddruk was standaard het antwoord "dat is van latere zorg". Andere klachten zouden met wat eerder naar bed gaan wel oplossen.

In juni 2006 na een rot periode, stress, erg vermoeid, slaapproblemen kreeg ik op een nacht pijn in mijn borst wat tevens uitstraalde naar mijn kaak. Overtuigd dat met mijn levenswijze van veel sport, niet roken, geen alcohol of drugs, uitgebalanceerde voeding, suplementen enz. ik het zeker niet aan mijn hart zou kunnen hebben gewoon naar bed gegaan. Na enkele onrustige uurtjes moest ik bij het plassen inneens vreselijk overgeven en stroomde het water met bakken van mij af. Nog steeds overtuigd van dat het wat anders zou zijn aangekleed en naar het ziekenhuis.
Bij aankomst EHBO aangegeven klachten borst, misselijk, overgeven enz. Of ik maar even in de wachtruimte wilde plaatsnemen.
Na voor mijn gevoel een eewigheid maar in werkelijkheid anderhalf uur zakte de klachten maar nog steeds niemand gezien. Een broeder die een blikje kwam treken uit de automaat vond mij er toch wel erg beroerd uitzien en 10 minuten later lag ik op de hartbewaking. Een hartinfarct achter de rug.

Na het hele traject onderzoeken, medicati en de conclusie de schade is miniem komt u over 6 maanden maar weer terug.

In augustus 2006 na de vacantie voelde ik mij weer slecht en viel in 2 weken 18 kilo af en storte letterlijk in elkaar. Met spoed naar de internist mogelijk Herpetitus of een ander tropische ziekte. Vanwege mijn benauwdheid werd ik naar de longarts gestuurd. Longen prima maar op mij aangeven dat ik Apneu had gelijk naar een slaaponderzoek. Uitslag gemiddeld 48 apneu's per uur 20 maal langer als 1 minuut en 10 maal langer als 2 minuten en een zuurstogopname onder de 80%.
Direct doorverwezen naar een andere cardioloog want dat zou mogelijk in de afgelopen jaren schadelijk zijn geweest voor mijn hart.
Na weer de hele molen aan onderzoeken HARTFALEN. Een sterk vergroot hart wat kennelijk zijn collega 2 maanden eerder over het hoofd had gezien ondanks een scan en echo. Gevolg van jaren Apneu en hoge bloeddruk. Dus weer wat medicatie erbij maar weinig informatie.

Na lezen op het internet werd mij toekomstvisie toch wel erg negatief inneens. Nogmaals een gesprek met de cardioloog kan maar wel 3 maanden wachten. De verpleegkundige van de hartfalenpolie waar ik wel direct naar verwezen ben was redelijk positief maar verder als we gaan weer medicatie verhogen keer op keer ben ik nog niet gekomen.

Na een lang en voor velen oninteressant verhaal voel ik me alleen maar slechter worden, hartkloppingen, pijn in handen en voeten, huidprroblemen, depressief en de laate weken vooral heel verward. Kan me vaak niet meer orienteren en kan zaken niet meer op een rijtje zetten voor mezelf.

Weer eens het internet op en dit forum vinden. Weet nog niet echt wat ik wil verwachten maar weet in ieder geval dat er meer lotgenoeten zijn.

Groeten Bert

Willy
Verslaafd aan het forum
Contacteer:

Bericht door Willy » za mei 12, 2007 4:38 pm

Zeker zijn die er Bert

Apneu en insuline resistentie hebben een relatie, IR en overgewicht ook. IR herft ook een relatie met hart en vaatziekten. Dus ik denk dat insuline resistentie bij jou de boosdoener is

Komt er diabetes in jouw familie voor?

Houdt jij behalve spieren ook gewich rond je middel vast?

Dit vraag ik vast voor Corrij de therapeut op dit forum, laat je nu aan haar over.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » za mei 12, 2007 5:25 pm

Hallo Bert,

Ik kan begrijpen dat je je een beetje in je hemd voelt staan,door je ervaringen met de medische wereld de laatste jaren,helaas is jouw verhaal geen uitzondering.

Willy noemt in zijn bericht insuline resistentie en dat zou de oorzaak kunnen zijn van jouw problemen.

Insuline resistentie is een stoornis waardoor insuline niet meer in staat is om er voor te zorgen dat glucose vanuit de bloedbaan door de lever,de spieren en het perifere weefsel wordt opgenomen.

Insuline resistentie kan heel goed de oorzaak zijn van,
Apnea
Verhoogde bloeddruk
Hart en vaatziekten

Ben jij in het bezit van recente bloeduitslagen?
LDL
HDL
HbA1c
Triglyceriden

Je schrijft dat je een sterk vergroot hart hebt,weet jij toevallig ook hoe jouw EF(pompfunctie)is?

Is de term cardiomyopathie gevallen?
Gebruik je iets van medicijnen op dit moment?
Wil je mijn hulp bij het verbeteren van je gezondheid?

Ik wacht jouw antwoorden even af Bert,en mocht je vragen hebben aarzel niet,ik beantwoord ze graag,

hartelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie