Voorstellen Silke

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Silke
Bekende op het forum
Berichten: 19
Lid geworden op: zo aug 16, 2020 12:28 pm

Voorstellen Silke

Bericht door Silke » zo aug 16, 2020 1:30 pm

Hallo,

Ik ben een vrouw van 52. Ik zit in het grijze gebied richting hartfalen.
Dat wil zeggen dat volgens de cardioloog het interessant wordt met een EJF onder de 50% maar men spreekt van hartfalen onder de 40%.

Mijn EJF (hartpompvolume):
2014: 56%
2019: 43%
2020: 43%

De reden dat ik in 2014 een meting heb gehad was omdat bij een ECG een linkerbundeltakblok werd gezien.
Op dat moment, na cardiologisch onderzoek, geen reden tot verdere interventie.

Omdat ik in 2019 klachten had (druk op de borst) ben ik weer voor onderzoek gegaan.
De klachten bleken niet cardiologisch, maar wel zag men toen die lagere EJF.
(Ik heb geen bekende cardiologische klachten).

Nu in combinatie met de lage EJF spreekt men van cardiomyopathie.


Ik kreeg in 2019 een betablokker voorgeschreven (Nebivolol 2,5 mg) en in 2020 daarbij nog epleneron, een Aldosteron Antagonist (Inspra 25 mg). Dit om het hart minder te belasten.

Omdat ik behoefte had aan meer informatie en iets wilde doen ben ik in 2019 op zoek gegaan op internet en kwam ik de site van Willy tegen.
Ik ben nogal voorzichtig en heb dit vrij kritisch bekeken, maar toch besloten om zijn web-site serieus te nemen.
Voor zover ik het kon overzien kloppen zijn onderbouwingen door onderzoeken, benoemt hij de reguliere behandelingen als het belangrijkst en volgens mijn cardioloog die supplementen prima vond, waren onderzoeken over Co-enzym Q10 veelbelovend.
Ik heb het eerst zelf geprobeerd maar wist niet goed wat ik deed en wist ook niet goed waarvoor ik het deed.
Toen bleek dat bij controle dit jaar mijn EJF gelijk was gebleven vond ik dat een mooi moment om weer te beginnen, dit keer onder begeleiding en uiteraard in de hoop dat het helpt.

Ik heb gebeld met Willy en kreeg daarbij de indruk dat hij weet waar hij het over heeft en goed luistert. Ik ben heel benieuwd.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Voorstellen Silke

Bericht door Willy » zo aug 16, 2020 1:36 pm

Welkom Silke

Als je een reactie geeft zet dat je een email wil onbevangen als ik reageer

Dat doe je onder het berichten venster voordat je op verstuur druk

We hebben gisteren het intake consult gedaan en de cardio vindt SUPS geen probleem

We gaan verder op het besloten behandelingsforum

Dat staat hier viewforum.php?f=30

Kopieer je bericht met knippen en plakken en plaats het op dit forum als nieuw bericht

Ik zet mijn verslag daar neer
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Silke
Bekende op het forum
Berichten: 19
Lid geworden op: zo aug 16, 2020 12:28 pm

Re: Voorstellen Silke

Bericht door Silke » zo aug 16, 2020 1:51 pm

Geplakt, geknipt en vinkjes gezet.

Silke
Bekende op het forum
Berichten: 19
Lid geworden op: zo aug 16, 2020 12:28 pm

Re: Voorstellen Silke

Bericht door Silke » ma aug 24, 2020 7:44 pm

Afspraak met de huisarts gepland voor volgende week, wordt vervolgd

Plaats reactie