Hartfalen??!

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Joery
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: wo nov 23, 2005 2:17 pm
Locatie: Jakarta

Hartfalen??!

Bericht door Joery » wo nov 23, 2005 2:37 pm

Beste mensen,

Ik ben altijd een stevige roker geweest, maar de laatste jaren kreeg ik het steeds vaker benauwd, en soms zo'n "aanval" van benauwdheid na het roken van een sigaret.
Nu ben ik al 3 maanden gestopt, met nicotine gum, maar nu krijg ik hetzelfde probleem ook wanneer ik een gummetje kauw,
Het is een gevoel dat ik niet diep genoeg in kan ademen als ik wil, erg vervelend, en een lichte druk op mijn borst, beetje duizelig, en moe.
Dit blijft soms 1 of 2 dagen, en daarna is het vaak weer helemaal weg, dan kan ik ook weer echt alles doen, rennen, etc.
Ik heb nu ook niet echt gesport de laatste tijd, en nu vraag ik me af of dit gewoon overgaat als ik weer is wat begin te trimmen.
Ik ben alleen een beetje bang om te beginnen, wie weet krijg ik wel een hartaanval.....
Ik ben 39 jaar, erg jong dus, ik vraag me af of dit vaker voorkomt bij jonge kerels, mijn bloeddruk is altijd normaal 115 70 en ik weeg 82 kg en ben 1,98m lang.
Ik woon in Jakarta Indonesia, en de doktoren zijn hier nu niet echt het je van het, dus moeilijk een goede diagnose te stellen.

Nou, dit was het zo'n beetje,
Alvast bedankt voor jullie hulp,

Joery

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo nov 23, 2005 6:24 pm

Hoi Joury,

Tja dat is van hieruit moeilijk te bepalen,het kan met je hart te maken hebben,maar dat hoeft niet.Het zouden ook je longen kunnen zijn of gewoon een slechte conditie.

Ik zou met deze klachten toch proberen een goede arts te vinden die een diagnose kan stellen,en hier niet mee blijven rondlopen,

groetjes,
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Joery
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: wo nov 23, 2005 2:17 pm
Locatie: Jakarta

Bericht door Joery » do nov 24, 2005 3:25 pm

Hmmmmm... hier was ik al bang voor, Ik kan het me ook wel voorstellen.
erg lastig....
Ik ga morgen wel proberen een fatsoenlijke dokter te vinden...
In ieder geval bedankt voor het antwoord.

Het is trouwens wel frapant dat na het eten van een asperientje de benauwdheid snel minder word, maarja, dat is mischien ook wel weer inbeelding....

groetjes Joery

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » do nov 24, 2005 11:28 pm

Ik ben altijd een stevige roker geweest, maar de laatste jaren kreeg ik het steeds vaker benauwd, en soms zo'n "aanval" van benauwdheid na het roken van een sigaret.
ik denk dat je toch eens moet proberen of een longarts een longfoto wil maken. Je krijgt het benauwd na een sigaret, dat doet me eerder aan longproblemen dan aan hartproblemen denken

Goed dat je gestopt bent.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

geesje
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 7:48 am
Locatie: prov. Groningen

Bericht door geesje » za dec 10, 2005 9:18 am

hallo Joery

dat kauwgum zit daar zoetstof in op de site www.aspartaam.nl
staat dat wat er inzit jij dezelfde symthonen kunt krijgen.
ben ook gestopt met eten met aspartaam en ben stukken beter.
ga maar eens naar de site kijken.
sterkte hoop dat het daar weg komt ben je het zo kwijt.
groetjes Grietje
ben Grietje getrouwd met een lieve begrijpvolle man en 2 jongens van 15en 18 jaar
sinds april weet ik dat ik fibromyalgie heb
en probeer er af te komen.
door zoveel mogelijk uit te proberen.
en kijken waar anderen baat bij hebben
ben al met al veel wijzer geworden

Plaats reactie