Even voorstellen

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Fricka
Bekende op het forum
Berichten: 18
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 12:32 pm
Locatie: Den Haag

Even voorstellen

Bericht door Fricka » za okt 01, 2005 5:56 pm

Hallo,
Mijn naam is Peggy en ik ben bij dit forum gekomen omdat mijn man Kees (59 jaar) sinds 16 aug. weet dat hij cardiomyopathie patient is,door jaren lang te hoge bloeddruk en overgewicht.
Nadat wij van de eerste schrik waren bekomen,ben ik op internet gaan zoeken om meer over cardiomyopathie te lezen.
Zo ben ik op de site van Willie terecht gekomen...er ging een wereld voor ons open.Na overleg met Corrie neemt Kees nu naast de reguliere medicijnen (coversyl /bumetanide /allopurinol /carvedilol de volgende suppleties Q10 /vit.C /knoflookcaps. /magnesium amino chelaat en chroom gtf.
Ook is hij al 10 kg afgevallen,weegt momenteel 96.5 kg.
Momenteel is hij vrij van klachten (zoals kort ademigheid en last van stuwingen in de hals en vochtvasthouden).
De bloeddruk is al een stuk omlaag (nu : 155/95 ),maar moet nog meer omlaag.Wordt volgens Willie beter als het gewicht verder omlaag gaat.
We hopen op dit forum veel van jullie te lezen en te leren,dat geeft een heleboel steun.

Hier de antwoorden op de vragen...

Kees kreeg in juni jl. erge klachten van kortademigheid en decompensatie.Stuwingen in de nek.
Ook kon hij niet meer behoorlijk de trap lopen en ook het wandelen met de hond ging niet meer.'s Nachts was hij erg benauwd.De huisarts gaf in eerste instantie Furosemide,maar toen de klachten niet minder werden is er een afspraak bij de cardioloog gemaakt.Deze stelde 16 augustus (na div. onderzoeken ) de diagnose hartfalen.

Hoge bloeddruk is de oorzaak van de ziekte.

Het EJF% is ons nog niet bekend.

Kees slikt momenteel de volgende medicijnen:

Coversyl 4mg. 1x daags
Bumetanide 2mg. 2x daags
Carvedilol 25mg. 2x daags
Allopurinol 100mg. (voor jichtklachten)

De bloeddruk voor de behandeling was gemiddeld 180/110 en is nu gemiddeld 160/83. De pols is momenteel gemiddeld 57.( was 76 ).

Er komen geen hart-en vaatziekten in zijn familie voor.

Er is ons niet verteld of de aderen (nek of lies) nog voldoende bloed laten doorstromen.Wel dat de kleppen niet goed sluiten en het hart vergroot is.

De decompensatie is weg. Dit is ook op de hartfalen-poli vastgesteld.

Mag per dag 1 1/2 liter vocht drinken en zoutarm eten.

Hij kan momenteel weer zonder klachten wandelen en trappen lopen.
Ook het slapen gaat weer goed,ook bij plat liggen in bed geen klachten.
Niet meer benauwd bij inspanning.Ook de stuwingen in de nek zijn over.
Kan momenteel weer een lange wandeling maken zonder klachten.

Eet geen suiker meer.

Behalve regelmatig last van jichtaanvallen (door de plaspillen)verder geen last van allergiëen of intoleranties voor voeding of medicijnen.

Het gewicht is momenteel 96.3kg (was in augustus 106.7 en zat voornamelijk rond het middel ).

Kees heeft geen DB en dat komt ook in zijn familie niet voor.

Sinds eind augustus gebruikt hij de volgende suppleties,na overleg met Corrie

Q10 100mg 1x pd.
Vit. C 3x 1000 mg
Knoflookcaps. 3x 1000mg
Magnesium amino chelaat 3x 100 mg
Chroom gtf. 2x 200 mcg.


Onze dank aan Willie en Corrie.

Groeten
Peggy & Kees
Ik verzamel zoveel mogelijk info over deze ziekte van mijn man.
Wat kan ik het beste doen en / of laten.

Ik heb zelf diabetes type 2 en ben nog steeds niet stabiel,ondanks pillen en insuline.Ben de laatste jaren heel wat kilo's aangekomen en krijg dat er niet meer af.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » za okt 01, 2005 7:41 pm

Fricka het is je toch gelukt om je bericht te plaatsen!!
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie