Ben radeloos

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Deverfre
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: zo sep 23, 2007 3:03 pm

Ben radeloos

Bericht door Deverfre » ma sep 24, 2007 1:43 am

Hallo,

Ik ben een 40 jarige man, zeer sociaal en makkelijk maar zeer moeilijk als het op medicatie aankomt. Tot mijn 18de competitiesport gedaan, dus zeer gezond en vetarm gegeten. Nadien ben ik beginnen werken en gestopt met mijn topsport waarop ik een normaal leven ben begonnen.

Op mijn 20ste bleek na een bloedonderzoek dat mijn cholesterol en triglyceriden veel te hoog waren, toch was ik niet dik en was mijn voeding normaal. Dit alles is zo gebleven tot 4 jaar geleden, dan ben ik door tal van factoren in een diepe depressie gekomen.

Deze depressie heeft me vooral de eerste 2 jaren zeer diep in de put gebracht, en maakte me soms agressief. Nadien ben ik uiterlijk rustiger beginnen worden al was ik nog steeds even zenuwachtig en angstig, vanaf dan voelde ik dat deze depressie mijn gezondheid aansprak, ik kreeg buikkrampen, druk op de borstkas, hyperventilatie en zoveel meer. Mijn bloeddruk was ook altijd zeer laag 9/5 a 10/6 maar had daar nauwelijks last van, enkel als hij daalde naar 9/4 draaide mijn hoofd wat en kreeg ik zwarte stippen voor de ogen.

Van dit alles was ik maar voor 1 zaak bang, hartproblemen te krijgen en heb om zekerheid mijn hart laten controleren, na een cardiogram en scanner in 2005 bleek alles normaal. Toch bleef deze druk op de borstkas en verminderde na het slikken van kalmeerpillen, af en toe had ik zulke druk op de borstkas dat ik niet meer rechtop kon blijven staan en precies bewusteloos zou vallen (nooit gebeurd). Ook was ik veel vlugger vermoeid en was ik genoodzaakt bij een inspanning kleine rustpauzes te nemen, wel zo dat dit ook niet altijd was en soms wel uren kon doorgaan bij een inspanning.

Vanaf april dit jaar heb ik bij een inspanning blijven verder doen, ik kreeg het ontzettend benauwd, zweette enorm, en een gevoel of ik bewusteloos zou vallen. Na een 30 tal minuten is het beginnen beteren. In juli had ik dit weer, daar ik op dat ogenblik niet kon stoppen ben ik me toch verder blijven inspannen. Ik kreeg weer dezelfde symptomen als in april maar zweette nog veel meer (net alsof ik uit zwembad kwam), ik had noodzaak aan lucht, na een 5 tal minuten kreeg ik last in de linker arm en ben door paniek toch maar naar het ziekenhuis gegaan. Daar terplaatste heeft het zweten nog zeker 1 uur blijven aanhouden, zelf voelde ik me wel al beter. Na een cardiogram bleek er een zeer kleine afwijking maar dit kon volgens de arts ook aan het apparaat te wijten zijn. Daar de symptomen toch degelijk op hartklachten verwezen stelde hij voor een verder onderzoek te verrichten. De dag nadien is er een test gedaan bij inspanning en had toevallig geen klacht, na de test zijn er nog 2 scanners genomen en daar was een lichte vernauwing van de kransslagader merkbaar. Een verder onderzoek was in de volgende weken nodig om zekerheid te hebben, dit heb ik eerst geweigerd maar op aandringen van mijn vrouw nu deze week toch laten doen.

Hier kan je de resultaten bekijken;
http://profile.imageshack.us/user/deverfre/

Nu mijn belangrijkste vragen,
-Volgens het ziekenhuis en mijn huisdokter moet ik de rest van mijn leven de medicatie innemen of ik zal geen 50 jaar worden.
-Ik ben tegen medicatie zijn er andere oplossingen, ik neem al sinds juli Vasoclean, zeewiertabletten en biergist. Ook heb ik gelezen over Vasolastin kan dit me ook helpen?
- Volgens de dokter van het ziekenhuis kan ik van de vernauwingen niets voelen zelf niet bij inspanningen, volgens mijn huisarts wel, wat is waar?
-Waarom hebben ze geen stent geplaatst of gedotterd, volgens mijn huisarts doen ze dit enkel vanaf 70% vernauwing.
-Ik rook maar kan niet stoppen, …erg hé
-Ik ben radeloos, dit daar ik geen medicatie wil slikken waar zoveel andere nevenwerkingen aan verbonden zijn.
-En ja, ik ben niet makkelijk als het op ziekenhuizen en pillen aankomt, ik weet dat.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » ma sep 24, 2007 10:18 am

Hallo Deverfe,

Op de eerste plaats hartelijk welkom op dit forum :D

Dank je wel voor je uitgebreidde en duidelijke verhaal.
Eerst even antwoord op jouw vragen,

-Ik ben het daar niet helemaal mee eens, ik denk dat je door je voeding aan te passen, beweging en het inzetten van supplementen het tij kan keren.
-Er zijn zeer zeker andere oplossingen, ik kan daar dieper op ingaan op het behandelforum, ik ken vasolastin niet.
-Ik ben geneigd je huisarts te geloven, als er een vernauwing zit wordt de bloedstroom belemmert en dat heeft gevolgen voor bv spieren,en dat voel je wel degelijk.
-Ik weet niet precies wat de criteria zijn om te dotteren of het plaatsen van een stent, maar bij 70% is wel laat vind ik.
-Probeer het roken te minderen
-Ik snap best dat je weerzin hebt tegen bepaalde medicijnen, maar op dit moment heb je ze wel nodig.

Zou je aan je arts willen vragen of hij/zij er bezwaar tegen heeft dat je je gezondheid wilt verbeteren met behulp van voedingssupplementen?

En heb je er bezwaar tegen supplementen te bestellen bij firma de Rooy?
zie

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=9307

hartelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie