Voorstellen en mijn verhaal

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Ad
Bekende op het forum
Berichten: 25
Lid geworden op: di feb 27, 2007 9:57 pm
Locatie: Rotterdam

Voorstellen en mijn verhaal

Bericht door Ad » di feb 27, 2007 10:25 pm

Hallo,

Ik ben Ad, man, 43 jaar en ik heb Hypertrofische Cardiomyopathie. Uit onderzoek (echo) met een middelmatige obstructie (septumdikte 20mm) van de linkerkamer, zonder klepproblemen. Herkomst erfelijk, moeder en grootmoeder hadden het ook.

Wanneer begonnen? Eigenlijk als kind (murmur), maar voor mij pas merkbaar na mijn dertigste (minder uithoudingsvermogen, lichte pijn bij inspanning). Vanaf mijn vijfendertigste hartritme stoornissen, later gediagnosticeerd als SVT en AF. Ondanks medicatie nog steeds regelmatig SVT en minder regelmatig AF. Bloeddruk iets lager dan normaal, met of zonder medicatie. Medicatie nu 250mg Dysopyramide en 2x25mg Metoprolol (beide retard). Behandelvoorstel alcohol ablatie, nog even in beraad gehouden. Advies anti-stollingsmiddelen idem (AF episodes nog niet erg frequent).

Nadelen van ablatie, operatie etc.: de oorzaak van de aandoening wordt niet verholpen en het complicatierisico vind ik op dit moment (ik kan nog behoorlijk functioneren) te hoog. Ik merk wel dat geleidelijk aan de inspanningstolerantie wel lager wordt. Verder ben ik gezond (op een lastige slokdarm na, zuurbranden), niet roker, weinig-drinker (drank met %%% dan :D ) en van normaal gewicht en postuur (met zwembandje, dat wel :oops: ). Geen vocht-zout beperking of dieet.

Wat zou ik willen bereiken via dit forum? Verandering in positieve zin van mijn aandoening zonder daarvoor (in dit stadium) grote complicatierisico's van zware behandelingen te moeten nemen. 'Genezen' zal het niet, maar mogelijk kan het wel minderen (en dat is winst, ook op lange termijn). Ik wil de moderatoren dan ook vriendelijk vragen om te reageren en mij evt. nadere vragen te stellen of een eerste advies te geven.

Met vriendelijke groeten,

Ad
Laatst gewijzigd door Ad op wo feb 28, 2007 11:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di feb 27, 2007 10:34 pm

Hallo Ad,

Op de eerste plaats welkom op dit forum :D

Ik zag dat je al toegang hebt aangevraagd voor het behandelforum.
Op zich is jouw verhaal erg duidelijk voor mij,je bent nu de derde met deze vorm van cardiomyopathie op het forum.

Gezien de resultaten van de andere twee heb ik goede hoop dat we voor jouw wat kunnen betekenen,ik zet ze hieronder,

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=8445

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=9342

Als je het eens bent met de voorwaarden Ad kunnen we gelijk naar het behandelforum,

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=9307

hartelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Ad
Bekende op het forum
Berichten: 25
Lid geworden op: di feb 27, 2007 9:57 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ad » di feb 27, 2007 11:39 pm

OK duidelijk dank je wel.

Ik kom erop terug.

Mvgr. Ad

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » wo feb 28, 2007 11:03 am

Hallo Ad ook van mij welkom op het forum

Als je mee gaat doen wil je dan in deze discussie aangeven dat je toestemming van je arts hebt om dit te doen en geen bezwaar hebt tegen de andere voorwaarden.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Ad
Bekende op het forum
Berichten: 25
Lid geworden op: di feb 27, 2007 9:57 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ad » wo feb 28, 2007 9:42 pm

Hallo Willy,

Ik overleg binnenkort met mijn huisarts. De voorwaarden heb ik gelezen en daarmee ben ik akkoord. Zodra ik weet dat mijn huisarts geen (voor mij persoonlijk!) medische bezwaren heeft meld ik mij weer, met hopelijk nog enkele ontbrekende gegevens (vragenlijst HOCM).

Gr. Ad

Ad
Bekende op het forum
Berichten: 25
Lid geworden op: di feb 27, 2007 9:57 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ad » di mar 06, 2007 7:33 pm

Corrij en Willy,

Huisarts gesproken: geen bezwaar (geen benul ook :lol: , maar 't zij hem vergeven :wink: ).

Ik heb niet meer gegevens (EJF etc.) met dank aan de overstap naar het electronisch patient dossier :roll: .

Willen jullie mij uitnodigen voor het behandelforum?

Groeten, Ad

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » di mar 06, 2007 9:01 pm

Je kan er in

Open een discussie met het onderwerp

Ad - behandeling Hypertrofische Cardiomyopathie
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie