Pompfunktie 30 na hartinfarct

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
jk1964
Bekende op het forum
Berichten: 23
Lid geworden op: wo mar 07, 2018 6:57 pm

Pompfunktie 30 na hartinfarct

Bericht door jk1964 » do mar 08, 2018 12:59 pm

Even in het kort !
Eind september een hartinfarct gehad. Kranslagaders geheel en 1 bijna geheel verstopt. Het gevolg was een operatie met 4 omleidingen. Na het infarct pas een aantal dagen later naar het ziekenhuis gegaan, omdat ik niet echt klachten had. Door de periode tussen infarct en opname is er hartweefsel afgestorven, waardoor de pompfunktie danig is verminderd tot 30. Na de MRI begin februari bleek de pompfunktie niet verbeterd, waar men wellicht op iets meer had gehoopt. Of maar even wilde nadenken over het plaatsen van een ICD ( ingebouwde defribilator ), omdat pompfunktie 30 medisch wetenschappelijk en statistisch een grensgeval is en ik wellicht, mogelijk, misschien ooit of niet in de toekomst hartritmestoornissen zou kunnen krijgen en dan zou je om kunnen vallen. Op de vraag of ik zelf nog iets kon doen om de pompfunktie verbeterd te krijgen, was het antwoord NEE :evil: !

Voor een ICD ben ik met 54 nog veel te jong, bovendien is er gelukkig nog meer naast de regulier medische hoek. Ga samen met Willy aan de slag, die zonder te beloven, een kans van 70-80 % ziet om dit alsnog verbeterd te krijgen. :D

Mocht er al iemand een soortgelijke ervaring hebben gehad, dan hoor ik het graag.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Pompfunktie 30 na hartinfarct

Bericht door Willy » do mar 08, 2018 4:01 pm

We spreken elkaar via Face Time volgende week !!

Ik geef je toegang tot het behandelingsforum, copieer dit bericht en plaats het ook daar
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Pompfunktie 30 na hartinfarct

Bericht door Willy » do mar 08, 2018 4:02 pm

We spreken elkaar via Face Time volgende week !!

Ik geef je toegang tot het behandelingsforum cardiomyopathie en hartfalen, copieer dit bericht en plaats het ook daar
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie