Mijn hartfalen.....

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
toidela
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: di sep 06, 2016 1:11 am

Mijn hartfalen.....

Bericht door toidela » di sep 06, 2016 3:58 pm

Hallo mijn naam is Peter en ik ben 35 jaar.

Ik ben al sinds 1983 in en uit lopende patient bij het UMCG eerst vanwege kanker en daarna met de daaruit vloeiende hartproblemen. In 2009 hebben ze ontdekt dat het ook een erfelijke aandoening is. Ik heb verder een normaal leven, alleen ik ben bijna altijd moe. Ik werk nog steeds 4 uur per dag op kantoor en kan nog steeds afstanden van 30 km fietsen op een normale fiets.
Verder heb ik de bekende problemen gehad met betrekking tot werk, hypotheek, relatie's, kinderen etc. Uiteraard heb ik mij hierdoor nooit laten tegenhouden met die dingen die ik wil en zal doen....
Al jaren een gevarieerde voeding met veel vis/groente/fruit/volkoren/havermout en weinig suiker!

Ik hoop met orthomoleculaire supplementen mijn leven nog een beetje meer aantrekkelijk te maken, want ik merk toch wel naar mate ik ouder word sneller achteruit ga.

Ziektebeeld in het kort hieronder:

Gedilateerde cardiomyopathie tgv Neuroblastoom graad IV behandeld met adriamycine- therapie en cis-platinum therapie ( 1983 ) en MYH7 genmutatie ( 2009 )

2012: ICD implantatie, geen CRT ivm smal QRS complex
2014: Hartcatheterisatie: Alle drukken rechts verhoogd en duidelijk verhoogde wedge druk. Fors verlaagde cardiac output en verhoogde pulmonale vaatweerstand. PVR daalt met NO van 240 dynes naar 88 dynes

Screeningstraject HTX nog niet aangewezen ivm goede functionele capaciteiten. VO2max: 23,1 ml/kg/min

2015: Geditaleerde LV functie 17%, Slechte RV functie, Hooguit matige MI., CAG: geen afwijkingen

Nevendiagnoses:

Verminderde nierfunctie
Gehoorverlies
Onvruchtbaarheid

Medicijnen:

Losartankalium 100 mg PCH 1x dd
Metoprololsuccinaat met verlengde afgifte 100 mg 1x dd
Lanoxin 0,125 mg 1 x dd
Bumetanide 1 mg 1x dd ( bij vocht problemen soms 2 x dd )
Eplerenon 25 mg 1 x dd
Pantoprazol 40 mg 1 x dd
Fenprocoumon 3 mg ( schema zelfdosering )

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Mijn hartfalen.....

Bericht door Willy » wo sep 07, 2016 12:09 pm

Cardiomyopathie door chemo heb ik niet vaak behandeld

Toevallig is een meisje van 6 jaar net gestart met mijn behandeling viewtopic.php?f=105&t=11641

en de cardioloog is erg enthousiast hierover.

Er zijn echter nog geen grote resulaten behaald
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Mijn hartfalen.....

Bericht door Willy » wo sep 07, 2016 12:10 pm

Ik zag je gratis supplement advies aanvraag maar deze ziekte is te ernstig hiervoor

zie mijn uitleg hieronder

We behandelen hartfalen nu al 15 jaar met succes, zie resultaten

http://pilliewillie.nl/hart-en-vaatziek ... hartfalen/

We hebben nog niet mee gemaakt dat patiënten dit op eigen kracht voor elkaar kregen. Vanwege de keuzes die gemaakt moeten worden en welke producten moeten worden gebruikt en welke dosering verantwoord is. We gebruiken afhankelijk van de situatie vaak maar een klein aantal supplementen. Dat bespaart op kosten. Als de huisarts door u op de hoogte gesteld is van onze behandeling kan hij een bepaald supplement voorschrijven, dat bespaart ook op kosten. De supplementen gaan prima samen met de geneesmiddelen van de cardioloog.

Hartfalen is een potentieel dodelijke ziekte. Een patiënt heeft met medicatie van de cardioloog vaak nog 5 - 10 jaar te leven en bij harttransplantatie nog 10 - 15 jaar. Niet alle patiënten komen in aanmerking voor transplantatie.

De kosten voor ondersteuning zijn LAAG t.o.v. de kosten van de supplementen. De consultkosten bedragen ongeveer € 200 - 300 voor twee jaar begeleiding.

De behandeling duurt 2 – 3 jaar. Aan het begin zien we elkaar wat vaker, later volg ik de frequentie van de cardioloog. Pas als er nieuwe waarden bekend zijn maken we dan een afspraak om te zien of we de interventie moeten bijstellen.

De cardioloog moet toestemming geven voor het gebruik van supplementen om "de gezondheid te verbeteren" dat is voldoende.

Voor patiënten die door ons worden begeleid is er ook een behandelingsforum beschikbaar. Dit forum is besloten. Hier ontmoet je ook patiënten (ouders) die al met de behandeling bezig zijn

viewforum.php?f=30

Kijk ook op het resultatenforum voor de laatste informatie over de behaalde resultaten

viewforum.php?f=106

Wil je begeleiding?
gr willy
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

toidela
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: di sep 06, 2016 1:11 am

Re: Mijn hartfalen.....

Bericht door toidela » wo sep 07, 2016 4:23 pm

Beste Willie,

Graag zou ik een afspraak willen maken.

Gr. Peter

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Mijn hartfalen.....

Bericht door Willy » wo sep 07, 2016 10:01 pm

Dat is goed ik stuur je morgen een email

Wil je aan jouw cardioloog vragen of hij het goed vindt dat je supplementen gaat gebruiken om je gezondheid te verbeteren. Als hij vraagt wat voor supplementen geef dan als voorbeeld q10

Plaats de toestemming van de cardioloog op dit forum draadje
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Mijn hartfalen.....

Bericht door Willy » do nov 30, 2017 2:12 pm

Zijn we eigenlijk al gestart met begeleiding, ik kan je niet vinden in mijn klanten admin
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie