Boezemfibrilleren

Korte uitleg over het doel en het gebruik van dit forum. Als je toch nog technische problemen hebt kan je hier om hulp vragen.
Plaats reactie
savati
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: ma jan 18, 2016 8:13 pm

Boezemfibrilleren

Bericht door savati » do jan 21, 2016 1:02 am

Op 23 oktober 2015 ben ik gediagnosticeerd met boezemfibrilleren. Via de huisartsenpost doorverwezen naar het ziekenhuis waar ik werd opgenomen op de hart/long afdeling. Mijn hartritme heeft zich na ongeveer 7 uur natuurlijk hersteld, juist voordat er een een cardioversie gedaan zou worden. Daarna is er een echo gemaakt. Ik ging naar huis met medicatie, t.w. pradaxa - bloedverdunner en metropolol 50 mg.
Al jaren gebruik ik orthomoleculaire supplementen en heb het erg moeilijk met deze voorgeschreven medicatie.
Mijn leefstijl en voeding zijn naar mijn bescheiden mening dusdanig dat ik denk die medicatie niet nodig te hebben.
Zes weken later een vervolgconsult bij de cardioloog, ecg - geen aanmerkingen. Wel zei hij me om toch echt de bloedverdunners te gaan nemen. Heb aangegeven dat ik heel graag alles met natuurlijke middelen wilde doen. Dan zou het volgens hem niet onmogelijk zijn dat ik bij een volgend consult in een rolstoel zou moeten komen als gevolg van een cva, veroorzaakt door en stolsel in het hartboezem dat dan in de hersenen terecht zou komen..
Dat komt wel hard aan en toch zou ik het nog steeds heel graag zonder die medicatie redden. Naar mijn eigen inzicht leef ik gezond, neem veel beweging, eet biologisch,veel groenten, ook vlees en vis, gebruik gezonde vetten (kokosolie, olijfolie) en koop eigenlijk nooit kant en klare dingen uit de supermarkt. Probeer de inzichten van de paleo stijl en/of Weston A.Price te volgen, dus weinig of geen granen, zeker geen tarwe, geen toegevoegde suiker. Probeer in mijn voeding dingen toe te voegen die er voor zorgen dat mijn bloed niet stroperig wordt.
Afgelopen week-end ging het weer niet lekker met mijn hartritme. Niet zo als de eerste keer, maar ik voelde me hierdoor niet echt prettig. Uiteindelijk maandag naar de huisarts gegaan. Ziekenhuis was niet nodig, maar ook hij drukte me op het hart wel de medicatie te nemen om erger te voorkomen.
Ik heb gelezen dat de betrokken medicatie bij tal van mensen flinke bijwerkingen geven. Behalve tijdens de momenten met de hartritmestoringen voel ik mij verder fit en wil dat ook zo graag blijven. Heb de huisarts gevraagd of ik over zou kunnen gaan voor bloedverdunner op acetylsalicylzuur. Volgens hem is dat niet sterk genoeg. Pradaxa is een vrij nieuw middel (NOAC). Risico op bloedingen zijn ook vrij groot. Bovendien is er nog niets om zo'n bloeding te stoppen. Hoe hoog is het risico van een stolsel versus het risico van een bloeding? Noch het een noch het ander is een fijn vooruitzicht. En je moet dus hopen dat bij het nemen van de Pradaxa er geen bloedings problemen gaan ontstaan. Geen Pradaxa, wat dan wel? Ik word er niet vrolijk van. De hartritmestoringen zullen helaas wel blijven terugkomen. Er is een verdikte hartspier (cardiomyopathie) die dat in de hand zou werken en ik ben inmiddels 77 jaar. Wil me informeren of er een mogelijkheid voor ablatie is en of acupunctuur de ritmestoringen positief zou kunnen beïnvloeden. In afwachting van een en ander, ben ik nu wel begonnen met het nemen van Pradaxa - de artsen maken je toch wel angstig - maar zou dat nog steeds graag ombuigen naar een milder middel. Met de metropolol moet ik nog gaan starten en ook daar zit ik wel mee, omdat ik heb begrepen op de diverse forums dat dit middels er niet voor zorgt dat de hartritmestoringen niet meer terugkomen.
Dan vraag ik me af of ik bepaalde wijzigingen in mijn voeding en -supplementen moet gaan aanbrengen om de Pradaxa niet nog sterker of juist minder sterk te laten werken. Voordat ik hiermee nu ben gestart had ik zelf al wat onderzoek gedaan en had gevonden dat nattokinase de vaten heel schoon houdt en dus ook je bloedstroom. Het wordt best wel veel gebruikt en ik hoopte daarmee van de andere medicatie af te kunnen zien. Verder neem ik ook voor de betere doorbloeding een ginkgo biloba preparaat. Maar ja, dat durf ik nu eigenlijk maar niet te nemen, net zo min als de nattokinase. In mijn supplementen zit ook vitamine K2 (MK7), die zou dan Pradaxa toch tegenwerken? Verder neem ik al lang ubiquinol, R-alfa liponzuur, Acetyl-L-Carnitine, multi, vitamine D, krillolie, vitamine C, allisan, crataegus complex, elementair magnesium, voeg aan mijn smoothie o.a. toe chlorella, spirulina, hennepzaad, chiazaad, druppeltje lijnzaadolie, kurkuma, gember, drink elke ochtend groene thee, geen koffie. Er wordt dus absoluut niet door de behandelende cardioloog of arts gevraagd naar je leefstijl. Ik ben boven de 75 jaar en vrouw en krijg daarvoor 3 punten. Protocol wordt dus toegepast.
Vast hartelijk bedankt voor jullie advies.
Tilly Sarr-Valk

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Boezemfibrilleren

Bericht door Willy » wo aug 10, 2016 4:15 pm

verkeerde forum
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

iedje
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: zo sep 17, 2017 12:15 pm

Re: Boezemfibrilleren

Bericht door iedje » zo sep 17, 2017 12:25 pm

Hallo Tilly!
Hoe gaat het inmiddels met de medikatie Pradaxa? Het wordt erg aanbevolen.
Zelf kan ik me helemaal vinden in jouw verhaal over je leefwijze en het gebruik van giede supplementen, dat doe ik zelf ook. Bij mijn oartner is boezemfibrilleren geconstateerd en moet nu ook Pradaza slikken...hij vindt het heel vervelend, maar durft het ook niet na te laten. Omdat hij 78 jaar is heeft hij ook score 2 en dan gaat het protocol in.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Boezemfibrilleren

Bericht door Willy » do sep 21, 2017 10:45 am

verkeerde forum dit is een test forum
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie