Zoontje met ernstige hartafwijking

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Elske89
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: za aug 20, 2016 10:07 pm

Zoontje met ernstige hartafwijking

Bericht door Elske89 » za aug 20, 2016 10:25 pm

Mijn 2-jarige zoontje is geboren met een complexe hartafwijking, hij mist zijn rechterhartkamer. Dit is het belangrijkste, maar daarbij heeft hij ook nog wat 'kleine' afwijkingen aan zijn hart: een lekkende linkerhartklep, aantal kleine vernauwingen en verminderde pompkracht van de linkerkamer.
Hij is hiervoor al meerdere malen geopereerd en heeft nu een Glenn-shunt, wat betekend dat het bloed van zijn armen/hoofd, passief naar de longen gaat.
Op dit moment heeft hij alleen het medicijn Ascal.
Op 4 jarige leeftijd zal hij weer een operatie moeten, maar dit kan alleen als de druk in zijn longen laag genoeg is en als de pompfunctie van zijn linkerkamer voldoende is.
Al eerder had ik op de site Hartedroom gelezen dat er een kindje was die echt was geholpen bij bepaalde supplementen. Nu bij de laatste controle weer ter sprake kwam dat zijn pompfunctie verminderd is en dit een probleem kan zijn voor de volgende operatie, ben ik verder gaan zoeken.
Ik besef mij dat ik hier vooral lees over cardiomyopatie en misschien is de hartafwijking van mijn zoontje te specifiek.. Maar ik zou heel graag weten of ik iets met supplementen zou kunnen doen om bijv. de pompkracht van zijn linkerkamer wat te kunnen verbeteren.
Hoe kom ik hiermee verder? Natuurlijk zal ik, als ik wat meer weet en zelf meer info heb gezocht etc, dit alsnog eerst bespreken met een cardioloog, aangezien ik ook niet 'zomaar' iets durf te gaan proberen.

Ik ben heel benieuwd en zou heel graag weten of ik hem met bepaalde supplementen wat kan ondersteunen! Alvast erg bedankt!

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Zoontje met ernstige hartafwijking

Bericht door Willy » zo aug 21, 2016 1:15 pm

Dit is het meest complexe kindje dat ik heb mee gemaakt de afgelopen 15 jaar

Wil met je overleggen via de telefoon

Bel maar wanner je de tijd hebt
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Zoontje met ernstige hartafwijking

Bericht door Willy » ma aug 22, 2016 10:43 am

We hebben elkaar een lange tijd gesproken

Dit is aan de ene kant een moeilijk en aan de andere kant een eenvoudig traject

Moeilijk om in te schatten wat de kans op succes is, eenvoudig omdat er alleen stoffen worden gebruikt die geen bijwerkingen kennen. dus PROBEREN is verantwoord

Ik kan je zoon supplementen geven om er voor te zorgen dat zijn hartcellen (mitochondria) meer bio enegie maken. Dan moeten we afwachten of zijn pompfunctie vooruit gaat

Ik ondersteun hem dus tot zijn volgende operatie. De cardioloog kan alleen zijn levenskansen verbeteren door een goed uitgevoerde ingreep. Ik speel hier een ondergeschikte rol

Denk er over na of je dit wilt

Als je besluit dit traject te starten wil ik dat je aan de cardioloog vraagt of je zoon supplementen mag gebruiken om zijn gezondheid te verbeteren. Als hij vraagt waar denk je aan zeg dan Q10
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Zoontje met ernstige hartafwijking

Bericht door Willy » ma aug 22, 2016 10:49 am

Kosten voor consulten: op basis van een “strippenkaart” waarmee 90 minuten begeleiding wordt ingekocht voor € 90,- exclusief BTW. Deze consulten worden niet door de ziektekostenverzekering vergoed. Het consult gaan via skype, telefoon en email. Maar het is ook mogelijk om een face-to-face consult te doen in Exloo, Drenthe.

De behandeling duurt 2 – 3 jaar. Aan het begin zien we elkaar wat vaker, later volg ik de frequentie van de cardioloog. Pas als er nieuwe waarden bekend zijn maken we dan een afspraak om te zien of we de interventie moeten bijstellen

De kosten voor supplementen zijn ongeveer 35 / maand ik ga er van uit dat je de carnitine via de huisarts krijgt

Vraag alle Vitamine D, pro-BNP en EJF waarden op sinds hij is gediagnosticeerd met pompfunctie vermindering

Bestudeer deze pagina’s over gezonde pro en prebiotica voor de darmen.

http://pilliewillie.nl/maag-darmaandoen ... rmenteren/

http://pilliewillie.nl/maag-darmaandoen ... r-zetmeel/

Bestudeer deze pagina's over het protocol

http://pilliewillie.nl/hart-en-vaatziek ... eling/q10/

http://pilliewillie.nl/hart-en-vaatziek ... carnitine/

http://pilliewillie.nl/hart-en-vaatziek ... ine-coq10/
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie