Mijn resultaten na ruim een jaar.

Plaats hier de resultaten die je met de hart en vaatziekten behandeling boekt. Uw resultaten zijn belangrijker dan mijn artikelen.
Plaats reactie
wander
Bekende op het forum
Berichten: 25
Lid geworden op: wo dec 16, 2015 9:00 pm

Mijn resultaten na ruim een jaar.

Bericht door wander » ma jan 18, 2016 11:52 pm

Hallo
ik wil hier graag mijn verhaal delen wat betreft mijn positieve vooruitgang van mijn hartfalen.
In juli 2014 werd bij mij hartfalen geconstateerd nadat ik al jaren klachten had zoals niet op je linker zij kunnen liggen en snel buiten adem. Ik heb een eigen bedrijf en had op mijn manier geen tijd om naar een arts te gaan.
Toen ik dat uiteindelijk wel deed, lag ik die zelfde dag nog op de hart afdeling.

Diagnose? Hartfalen met een pomp functie van 24% een vergrote linker kamer en lekkende hartklep.
Na 6 dagen mocht ik weer naar huis met de mededeling dat het mischien wel wat beter wordt maar je blijf de rest van je leven hartfalen patient en de rest van je leven een ace remmer, betablocker en antistoling slikken.

Thuis gekomen en uit het veld geslagen ben ik uiteindelijk op onderzoek uit gegaan en kwam ik bij willy terecht, dat spraak mij gelijk aan.
We hebben een afspraak gemaakt en ik ben in december 2014 begonnen met het protocol D-ribose, q-10, magnesium, vit d en carnitene. Eind Januari 2015 zat ik op de volledige dosis.
Bij het eerste pompfuntie onderzoek in maart had ik al 34% en was linker harthelft weer bijna normaal.
Bij mijn laatste onderzoek in okt 2015 had ik inmiddels 42% en verder geen noemenswaardige afwijkingen.
Je wilt niet weten hoe blij ik daarvan werd en stiekum de cardioloog ook hoor maar dat was natuurlijk het werk van de reguliere medicijnen. Ahoewel hij wel in mijn dossier heeft vermeld wat ik er bij gebruik.
Het volgende pompfuntie onderzoek is weer in maart, ik hoop dan 50% te hebben.


Update laatste pompfunctie onderzoek April 2016

Deze maand heb ik weer een functie onderzoek gehad en weer een positief resultaat.
Nu een LVEF van 47% yess! weer vooruit gegaan. Met een (heel) redelijke LV functie wat ook een verbetering is tov. van sept 2015 toen matige LV functie.

Ook ben ik sinds 4 maanden begonnen mijn cholesterol weer naar beneden te krijgen en mijn gewicht. die zat op 1.46 ldldl en gewicht 87kg
Na mijn bezoek bij Willy in december ben ik met voedings adviezen weer naar huis gegaan.
Kort gezegt s,ochtens eieren (omega3) met spek en wok groente en cayennpeper erg lekker.
Weinig tot geen brood en aardappelen.
Tussen de middag salade met vis en hennepzaad en s,avonds wokgroente met kip/vlees.
Verder qa drinken lindebloesem thee of citroen met manuka honing.
En natuurlijk lichaams beweging lopen en zins kort zwemmen, dat laatste sinds kort en rustig aan.
Het doel hiermee was/is mijn Triglyceride te verlagen van 1.9 en nu 0,8

Resultaat Ldldl 0,5 en gewicht 82.4.

Volgende onderzoek pas weer over een jaar en daarbij wil de cardioloog allen een ECG doen wat ik natuurlijk jammer vind. En pas over 2 jaar weer een functie onderzoek, kijken of ik dat kan verkorten.
Hierin ook weer een tevreden cardioloog die nog steeds niet wil herkennen dat de suplementen zijn werk doen.

Tot zover mijn update



Groet Wander
Laatst gewijzigd door wander op zo apr 24, 2016 11:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14720
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Mijn resultaten na ruim een jaar.

Bericht door Willy » vr jan 22, 2016 6:59 pm

Goed zo Wander.

Ik denk dat je in maart wel in de buurt komt van 50% :D

Kijk wel nog even goed naar mijn samenvatting van het consult

Er staan heel wat acties op en ik weet niet hoe ver je bent met uitvoeren
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

wander
Bekende op het forum
Berichten: 25
Lid geworden op: wo dec 16, 2015 9:00 pm

Re: Mijn resultaten na ruim een jaar.

Bericht door wander » zo apr 24, 2016 11:33 pm

Update laatste pompfunctie onderzoek April 2016

Deze maand heb ik weer een functie onderzoek gehad en weer een positief resultaat.
Nu een LVEF van 47% yess! weer vooruit gegaan. Met een (heel) redelijke LV functie wat ook een verbetering is tov. van sept 2015 toen matige LV functie.

Ook ben ik sinds 4 maanden begonnen mijn cholesterol weer naar beneden te krijgen en mijn gewicht. die zat op 1.46 ldldl en gewicht 87kg
Na mijn bezoek bij Willy in december ben ik met voedings adviezen weer naar huis gegaan.
Kort gezegt s,ochtens eieren (omega3) met spek en wok groente en cayennpeper erg lekker.
Weinig tot geen brood en aardappelen.
Tussen de middag salade met vis en hennepzaad en s,avonds wokgroente met kip/vlees.
Verder qa drinken lindebloesem thee of citroen met manuka honing.
En natuurlijk lichaams beweging lopen en zins kort zwemmen, dat laatste sinds kort en rustig aan.
Het doel hiermee was/is mijn Triglyceride te verlagen van 1.9 en nu 0,8

Resultaat Ldldl 0,5 en gewicht 82.4.

Volgende onderzoek pas weer over een jaar en daarbij wil de cardioloog allen een ECG doen wat ik natuurlijk jammer vind. En pas over 2 jaar weer een functie onderzoek, kijken of ik dat kan verkorten.
Hierin ook weer een tevreden cardioloog die nog steeds niet wil herkennen dat de suplementen zijn werk doen.

Tot zover mijn update

Groet Wander

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14720
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Mijn resultaten na ruim een jaar.

Bericht door Willy » zo mei 01, 2016 10:11 pm

Wander ik vind het zo goed dat je ook het dieet advies he t opgepakt en resultaat geboekt in gewicht maar ook bij de triglyceriden

Dat is heel knap van je echt waar.

Natuurlijk ben ik ook blij met de EJF en de LV verbetering

Dat ze geen functie onderzoek doen vind ik jammer want aan je pro BNP zien we dacht ik niet veel die apwas al redelijk goed toch

Kijk of je de cardioloog zo ver kan krijgen om aan het einde van dit jaar weer op nieuw te testen, ik wil weten of ik nog een. Tandje bij moet zetten
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

wander
Bekende op het forum
Berichten: 25
Lid geworden op: wo dec 16, 2015 9:00 pm

Re: Mijn resultaten na ruim een jaar.

Bericht door wander » do mei 19, 2016 10:32 pm

Diagnose harfalen mijn leven stond op de kop

Dan krijg je te horen dat je hartfalen hebt en daar lig je dan in je ziekenhuis bed de cardioloog aan te staren.

En nu dan, wordt ik weer beter, gaat dit over vroeg ik? Heel soms zei de cardioloog, maar ga er maar van uit dat je de rest van je leven harfalen patient blijft en dat het uiteindelijk achteruit gaat. Ja oke met medicatie kan het vertraagd worden en zelfs een lichte verbetering plaats vinden maar mijn leven zou niet de oude worden.

Gelaten aangeslagen onzekerheid en ook boosheid is dit het is dit de rest van mijn leven, voor zo lang het duurt. Het komt allemaal weer goed dat is wat ik vaak tegen andere mensen zeg . Maar dat kon ik niet tegen mij zelf zeggen, nog niet althans.

Voor mijn kinderen en relatie was het ook een onzekere tijd en ik vernam ook zeker uit mijn omgeving veel onwetendheid over hartfalen is en wat het precies inhoud en de ernst er van.Kortom een emotionele achtbaan waar je in terecht komt.

Maar Ik wilde mij niet zo snel gewonnen geven. En ik vond na wat speurwerk een site gebaseerd op orthomoleculaire geneeskunde met de wat vreemde naam http://pilliewillie.nl/hart-en-vaatziek ... hartfalen/ Maar vreemd of niet dit is wel wat ik zocht en heb toen het belangrijkste telefoontje gepleegd in mijn leven blijkt achteraf. Op advies van Willie Witsel ben ik toen begonen met het opbouwen van het protocol

Niet dat mijn angst meteen verdwenen was in tegendeel soms slapeloze nachten bang om niet meer wakker te worden in paniek naar de huisartsenpost met achteraf hypervetilatie. Ik ging opeens heel erg goed naar mijn lichaam luisteren iedere steek pijntje je raar voelen van de medicijnen alles wekte weer die angst op.
De eerste uitslagen gaven mij hoop, ik was vooruit gegaan we zijn op de goede weg en dat gaaf mij vertrouwen en hoop.

Emotionele dreun dat was de uitslag van het tweede onderzoek bijna niet vooruit gegaan en daar was die angst weer en onzekerheid doe ik iets fout, ja ik was wat slordig geworden in het nemen van mijn suplementen en mijn leefstijl, te zeker van mijn zaak dus schakelen en terug naar mijn doel en dat is genezen.
Het derde onderzoek was er weer een mooie vooruitgang en bij de laaste weer BIJNA 50% pomp functie en ik kwam van 24% Super trots en blij dat ik Willie heb gebeld.

En nu ik heb een tweede kans gekregen dankzij het hartfalen protocol en heb mij in jaren niet zo goed gevoeld.

Wander

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14720
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Mijn resultaten na ruim een jaar.

Bericht door Willy » vr mei 20, 2016 10:08 am

Wat een uit je hart beschreven stup Wander. Zo herkenbaar voor mij. Ik had precies de zlefde beleving toen ik in 1999 een telefoontje van de cardioloog kreeg dat het mis was met mij. Doe de komende vijf jaar nog wat leuks want dat is het misschien, niet meer.

Dit is wat je hewoon mee maakt als je met een "ongeneeslijke" ziekte wordt opgescheept.

Dank dat je dit hebt opgeschreven.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14720
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Mijn resultaten na ruim een jaar.

Bericht door Willy » vr mei 20, 2016 10:14 am

Slordig geweest met supplementen? Goed dat ik dat niet wist :D

Jij was de eerste cardiomyopathie patient die ik ook een voedingsadvies gaf

En de resultaten zijn geweldig

LDL van 1,46 --> 0,5
Triglyceriden van 1,9 --> 0,8
Gewicht van 87 --> 82,4

Dat zijn heel goede resultaten in zo'n korte tijd. Triglyceriden van 0,8 wil ook zeggen dat je nu gezond eet.

Als je ook nog even je HDL waarde op het forum zet, oude en nieuwe waarde na voedings aanpassing reken ik voor je uit of je kans maakt op een andere hart en vaatziekte of wil je dat liever niet weten :D
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Re: Mijn resultaten na ruim een jaar.

Bericht door Corrij (therapeut) » za mei 21, 2016 10:53 am

Hallo Wander,

Heel goed gedaan, alle respect hiervoor :D
Het vraagt moed om aan iets nieuws te beginnen en je voedings gewoonten te veranderen.
Je laat echter zien dat het toch echt klopt, je bent wat je eet :D
Je kunt wel supplementen gaan nemen maar als de basis niet goed is ( gezonde voeding) is het dweilen met de kraan open.

Ik denk dat je door jouw verhaal te vertellen mensen over de streep kan trekken die ook in een uitzichtloze situatie zitten, je kan wel degelijk herstellen van hartfalen, sjappoo :D

hartelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

wander
Bekende op het forum
Berichten: 25
Lid geworden op: wo dec 16, 2015 9:00 pm

Re: Mijn resultaten na ruim een jaar.

Bericht door wander » ma okt 31, 2016 11:38 pm

Hallo Corrij

Dit is wel heel laat zie ik aangezien je je reactie al in mei heb geplaatst, Dank je.
Idd goede en juiste voeding is een must voor iedereen natuurlijk.
Ben er wel achter gekomen dat dat niet altijd meevalt maar ik koop zoveel mogelijk bio en probeer niet
in de oude valkuil te belanden qa slecht eten en te veel drank. Ik heb er in iedergeval een belans voor me zelf in gevonden en motiveer ook anderen dat te doen. Een vriendin is net genezen verklaard van diabetes type 2. En jawel door haar voedingspatroon aan te passen.

Ik maak zo even een nieuw bericht met onderzoeks waarden.

Vriendelijke groet
Wander

wander
Bekende op het forum
Berichten: 25
Lid geworden op: wo dec 16, 2015 9:00 pm

Resultaten BNP waardes overzicht

Bericht door wander » ma okt 31, 2016 11:51 pm

BNP waardes van 24-10-2014 t/m 03-10/2016

24-10-2014 22
11-03*2015 5
11-06,2015 5
17-08-2015 10
24-11-2015 6
11-04-2016 6
03-10-2016 12

Laatste vit meeting was van 24-11-2015 en die was 88. Slik nu nog steeds 3000 iu per dag dus dat zal nu wel een stuk hoger zijn. Er komen binnenkort nieuwe waardes. d en kalium want die is ook niet gemeten.

HDL 1,6
LDL 3,3
TRi 0,9

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14720
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Mijn resultaten na ruim een jaar.

Bericht door Willy » di nov 01, 2016 11:08 am

Dat zijn heel goede waarden voor bnp

Nu nog een nieuwe EJF

Heb je al met je huisarts overleg gehad dat maart volgend jaar wel erg laat is?

Want als die waarde erg goed is heb je eigenlijk minder medicijnen nodig. En dan slik je ze eigenlijk een hele tijd voor niets
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie