Gedilateerde cardiomyopathie

Plaats hier de resultaten die je met de hart en vaatziekten behandeling boekt. Uw resultaten zijn belangrijker dan mijn artikelen.
Plaats reactie
willem kuperus
Ervaren met het forum
Berichten: 48
Lid geworden op: za mar 11, 2006 1:31 pm
Locatie: Dokkum
Contacteer:

Gedilateerde cardiomyopathie

Bericht door willem kuperus » wo jan 24, 2007 10:34 pm

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Willem Kuperus ik ben getrouwd en heb drie kinderen. Mijn leeftijd is 51 jaar en toen ik 49 jaar was kreeg ik van mijn cardioloog te horen dat ik gedilateerde cardiomyopathie had. Ik had een vergroot hart en een pompfunctie van 25 a 30 procent en een lekke hartklep. Mijn klachten waren: benauwdheid, hoestbuien een vol gevoel in de bovenbuik en ook kon ik 's nachts niet meer op mijn linkerzij slapen. Na vele onderzoeken van o.a. internist, kno arts en longarts werd ik uiteindelijk door verwezen naar de cardioloog. Dit was in oktober 2005. Toen stortte voor ons de wereld in, ik had een zeer ernstige hartziekte. En de cardioloog zei dat ik alleen nog geholpen kon worden door een hart transplantatie.
Verder schreef de cardioloog mij drie medicijnen voor, o.a.: Bisoprololfumaraat = voor 'n langzamere hartslag
Bumetanide = vochtafdrijver
Atacand = bloeddruk verlager
Ik reageerde niet goed op de Aacand en moest hier toen meteen mee stoppen. Toen ben ik gaan zoeken op internet en vond de site van Pillie Willie.
Vervolgens ben ik hier in maart 2006 mee begonnen. Met het zogenaamde tien stappen plan met de hulp van Willie en Corrij.
Ik heb dit wel gedaan in overleg met de cardioloog. De cardioloog heeft mij ook nog doorverwezen naar de hartfalen poli. Ik ben toen gestart met het innemen van de voedingssupplementen. Na een maand begon ik mij al beter te voelen, minder vermoeid. Inmiddels zit ik negen maanden aan de voedingssupplementen en begin ik mij steeds beter te voelen.
Ik heb 16 januari j.l. een nieuwe hartecho gehad van de cardioloog.
Deze bevestigde mijn vermoeden. Mijn pompfunctie was flink omhoog gegaan. Van 25 a 30 procent naar dik 40 procent! Een hele vooruitgang zei mijn cardioloog. Maar hij heeft het met mij niet over de voedingssupplementen gehad. Echter ik weet wel zeker dat ik daardoor een sterke verbetering heb gekregen. Ik ga zo door en hoop dat ik uiteindelijk weer op 60 procent uitkom.
Met mijn bijzondere dank aan Willie en Corrij!

Vriendelijke groeten,
Willem Kuperus, Dokkum

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » zo jan 28, 2007 1:20 am

Hardstikke goed Willem!!

Voor diegene die wat minder van hart en vaatziekten weten: 60% is de maximaal haalbare pompfunctie
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie