Resultaten man 50 jr DCM EJF 10

Plaats hier de resultaten die je met de hart en vaatziekten behandeling boekt. Uw resultaten zijn belangrijker dan mijn artikelen.
Plaats reactie
Jurel
Ervaren met het forum
Berichten: 40
Lid geworden op: vr mei 11, 2012 12:18 am

Resultaten man 50 jr DCM EJF 10

Bericht door Jurel » do jan 16, 2014 7:02 pm

Beste allemaal,

Ik ben een man van bijna 50 jaar.
2 jaar geleden kwam ik in het ziekenhuis te liggen met ernstig hartfalen klasse 4 wat bleek te komen door idiopathische gedilateerde cardiomyopathie.
Ten tijde van de opname had ik een EJF van 10%, een zeer vergrote linker ventrikel, de kleppen sloten niet meer, ik hield 21 liter vocht vast. Ik had een pro-BNP van 513.
Meteen gestart met de diuretica, ACE-remmer, bètablokker en bloedverdunners.
Na 5 weken ziekenhuis onmiddellijk gestart met de supplementen zoals PillieWillie deze adviseert.
Q10, carnitine, taurine, magnesium, vitamine D3, selenium, vitamine B-complex, vitamine C, chroom, zink en nog andere supplementen die niet perse hart gerelateerd zijn.

De artsen vertelden me dat ik niet kon genezen door hun reguliere medicijnen. Ook verwachtten ze niet dat mijn EJF veel hoger zou worden.

Toch is mijn EJF in slechts 2 jaar tijd van 10% naar 42-45% gegaan !!!!!
Al maanden geleden had ik een pro-BNP van 15.
En er zit nog altijd een stijgende lijn in.
Ik zal nooit stoppen met de supplementen, maar hoop graag te kunnen stoppen met de reguliere medicijnen omdat deze mij belemmeren en niet goed aanvoelen.
Ik ben heel erg benieuwd of er mensen zijn met een soortgelijk verhaal die het aangedurfd hebben om te stoppen met de reguliere medicijnen. Graag een reactie.

met vriendelijke groet,

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Resultaten man 50 jr DCM EJF 10

Bericht door Willy » do jan 16, 2014 9:15 pm

Hardstikke goed Jurel, hermee kom je zeker in The Hall of Fame

De artsen zullen het een wonder noemen

Ik noem het gewoon Science

:D
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Jurel
Ervaren met het forum
Berichten: 40
Lid geworden op: vr mei 11, 2012 12:18 am

Re: Resultaten man 50 jr DCM EJF 10

Bericht door Jurel » do jun 18, 2020 3:29 pm

Update

Inmiddels zijn we een paar jaar verder.
Mijn pompfunctie blijft stabiel op 40-45%, mijn klep is nu helemaal gesloten en mijn hart blijft iets vergroot maar stabiel.
De cardioloog benadrukte nog eens dat het wel bijzonder is dat ik naar 40-45% ben gekomen, de meesten met cardiomyopathie blijven hangen op 20% !

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Resultaten man 50 jr DCM EJF 10

Bericht door Willy » vr jun 26, 2020 3:28 pm

Goed zo, dank je wel voor je update, dat geeft anderen weer moed om deze ernstige ziekte te overwinnen

Ik weet nog wel jaren geleden dat we elkaar belden, ik zat in de auto en jij had pas gehoord dat je een hartziekte had. Je was daar best overstuur van herinner ik me nog, wel te begrijpen

Op een gegeven moment zei ik “Geef me je vrouw even” en die legde toen de situatie duidelijk uit

Daar kon ik echt iets mee!! Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik dit schrijf anders haal ik het weg
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Resultaten man 50 jr DCM EJF 10

Bericht door Willy » vr jun 26, 2020 3:30 pm

Als je nog wil proberen je pompfunctie nog veerder te verbeteren laat me dat dan weten

Ik behandel ook patienten in Spanje :D
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie