FF voorstellen......

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Forever
Verslaafd aan het forum
Berichten: 256
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 4:47 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

FF voorstellen......

Bericht door Forever » zo jan 21, 2007 6:03 pm

Ik ben Forever 59 jaar en er is na veel onderzoeken bij mij een aangeboren afwijking geconstateerd.......het is een aanleg van een vaat via het hart naar de longen en die zit bij mij aan de verkeerde kant.....met als gevolg dat mijn rechterboezem is vergroot en het na al het overwerk problemen krijgt.......hartfalen is dus het gevolg.....

Ik had al een tijdje las van hartkloppingen en slik daar een betablokker en die helpt goed, alleen niet tegen overslaan.....ik weet pas sinds een week wat er precies aan de hand is met mijn hart.....en nu voel ik ook wat benauwdheid en een vol gevoel in mijn buik, dus het zal wel vocht zijn wat er wordt vastgehouden......daarover neem ik morgen contact op met mijn cardioloog omdat hij nog overleg aan het plegen is wat mijn behandeling gaat worden......had wel begrepen dat het medicijnen gaat worden omdat opereren te heftig is ( als ik een baby was geweest was dat wel gebeurt).........

Het was al uniek dat ik zolang met deze afwijking zonder klachten heb gelopen.......nu wil ik meteen actie ondernemen, omdat ik deprie wordt als ik al die verhalen op andere site's lees over hartfalen......

Dus ik vraag advies, wat voor mij hier de beste behandeling is met voedingssuplementen.......alvast bedankt....

Groetjes Forever

Forever
Verslaafd aan het forum
Berichten: 256
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 4:47 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Forever » zo jan 21, 2007 6:54 pm

Hoi Hoi...

Bedankt voor je snelle reactie......ik ben een vrouw, was misschien aan de naam niet helemaal duidelijk......

Ik slik propranolol retard 80 PCH......bloeddruk was vorige week 130/90.......ik heb deze medicijnen gekregen voor de ritmestoornissen dus mijn bloeddruk was voor die tijd niet te hoog......

Ik slik 2 cranbarry pillen per dag tegen blaasontsteking.....helpt prima!!!

Ik weeg 90 kg bij een lengte van 1.65....( ben bezig met afvallen)

Ik mis mijn galblaas al 34 jaar....geen hartklachten in de familie zo ook geen diabetis......

Mijn darmen werken ook niet altijd naar behoren de ene keer verstopping en de andere keer kan het niet op :lol:

de enigste klachten die ik nu heb is dus het volle gevoel in de maag en kortademig, voor al in de ochtend, voel dan in bed ook een druk in de aders in mijn nek.......in de loop van de dag zakt dit af namate ik naar de wc geweest ben......ik heb geen last van vermoeidheid.....

Ik sabbel wel eens op een snoepje......en dat is dus suiker....

Ik ben dus wel helemaal binnenste buiten gekeert......bloedonderzoek, dat was volgens mij goed omdat er niks verkeerts over gezegt is.......door de schrik van de diagnose vergat ik alles te vragen :(

2x door MRI scan geweest.......pompfunctie weet ik niet....er is wel gezegt dat de rest van mijn hart nog prima in orde is.......aderen zijn ook goed...

De cardioloog gaat mij dus nog bellen wat de behandeling gaat worden....hij wilde overleg met een cardioloog van het ziekenhuis waar de scans zijn gemaakt ( eindhoven)........

Hoop dat je nu voldoende weet.......is het niet genoeg laat het me weten..

Groeten Forever

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » ma jan 22, 2007 5:12 pm

Hallo forever,

Hartelijk welkom op dit forum :wink:

Je schrijft dat je vermoed dat je vocht vast houd?
Heb je een vochtrestrictie?

Het kan schelen als je je vochtinname beperkt tot zo`n anderhalve liter per dag.

Weet jij de naam van deze aangeboren afwijking?
Is propranolol het enige medicijn wat je tot dusver gebruikt?

Wat je overgewicht betreft zou je eens op deze link kunnen kijken,

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... cht.1.html

Kun je aan de bloeduitslagen komen?

Verder zou het fijn zijn als je je cardioloog toestemming vraagt om met behulp van voedingssupplementen te proberen je gezondheid te verbeteren.

Ook moet je even de voorwaarden doorlezen om toegang te verkrijgen tot het behandelforum,

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=9307

hartelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Forever
Verslaafd aan het forum
Berichten: 256
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 4:47 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Forever » ma jan 22, 2007 7:13 pm

Hoi hoi,

Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest en die denkt eerder dat ik last van mijn maag heb door alle stress van de afgelopen maanden vanwege al die onderzoeken.......maar om alles uit te sluiten heb ik een longfoto laten maken vanmiddag en heeft hij me voor een paar dagen plaspillen gegeven om te kijken of het idd vocht is.......

Ik merk nu al dat ik niet echt veel meer plas als normaal.......ik zal zeker vragen aan mijn cardioloog hoe deze afwijking heet......hij neemt nog contact met mij op (kan goed lang duren hoor, weet ik uit ervaring)......zelfs vanmorgen heb ik geprobeerd hem te pakken te krijgen maar daar komt niets van in......alleen bij nood en via de huisarts......

Ik slik alleen maar propanolol.......verders geen medicijnen als alleen nu een paar dagen een plaspil.......ik zal ook vragen of ik de bloeduitslagen kan krijgen, maar voor zo ver ik weet is dat goed......

Ik heb vandaag lekker veel gewandeld, hier heen en daar heen, en dat gaat nog prima......voel af en toe een knijpje op mijn adem maar als ik door loop is dat weer foetsie.......voel wel af en toe als ik in bed lig druk op de aders in de hals.....moe ben ik ook absoluut niet nog zo fit als een hoentje...heb wel last als ik rustig ga zitten dat mijn hart overslaat dat duur meestal een minuut of tien en dan zakt het af, ook vaak als ik net in bed lig...ik ga ook zeker toestemming vragen aan mijn cardioloog om voedingssuplementen te gebruiken.......als ik begin volgende week nog niks heb gehoort hang ik weer bij hem aan de foon......

Ik heb de voorwaarden gelezen en heb mij al geregistreerd bij de Rooy.......

Afvallen gaat goed, ben al 3 kilo kwijt......dat lukt mij wel......


Hoop dat ik alles heb verteld, anders hoor ik het wel......fijne avond nog...

Groetjes Forever

PS ik hoor einde deze week uitslag van de longfoto.....dat laat ik hier weten......

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di jan 23, 2007 1:50 pm

Hoi Forever,

Het wilt ook weleens helpen om het hoofdeinde van je bed wat omhoog te zetten,verder moeten we toch de uitslagen even afwachten :wink:



groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Forever
Verslaafd aan het forum
Berichten: 256
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 4:47 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Forever » di jan 23, 2007 2:03 pm

Hoi Corrij,

Ja dat begrijp ik hoor.......en ik heb er s'nacht al een kussen bijgepakt....maar ik heb het ook gelukkig niet elke nacht.......

Eigenlijk ook stom want ik heb daar al jaren last van en nooit aan mijn hart gedacht......als ik nu terugdenkt vallen er veel puzzelstukjes op zijn plaats......maar ja, we gaan ervoor zal ik maar zeggen :wink: :lol:

Groetjes Forever

Gebruikersavatar
Marion
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1164
Lid geworden op: za jul 24, 2004 12:49 am
Locatie: Maarn
Contacteer:

Bericht door Marion » di jan 23, 2007 3:25 pm

Hallo Forever,

Ik heb nog een kleine tip voor je i.v.m. de plaspillen die je nu slikt.
Neem er een paar bananen per dag bij.
Door de plaspillen kan je kaliumgehalte te laag worden en dat veroorzaakt ritmestoringen.
Bananen bevatten vrij veel kalium, die in 1 á 1,5 uur opgenomen wordt.
Forever schreef: ...heb wel last als ik rustig ga zitten dat mijn hart overslaat dat duur meestal een minuut of tien en dan zakt het af, ook vaak als ik net in bed lig...
Deze opmerking kwam mij heel bekend voor, ik heb veel last van ritmestoringen.

Verder doe je het heel goed om gelijk al veel informatie over je klachten in te winnen. :D
Groetjes Marion :P

Forever
Verslaafd aan het forum
Berichten: 256
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 4:47 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Forever » di jan 23, 2007 6:12 pm

Dank je wel voor de tip Marion, ik was daar wel van op de hoogte......heb net 2 kiwi's op daar zit ook best wel veel kalium in.......( heb ik mij laten vertellen) en ik slik nog een vitaminepil waar kalium in zit......maar ik merk dat ik niet veel meer plas als anders, dus of het echt vocht is is nog de vraag.....

Voor Corrij....

Had net het ziekenhuis gebeld, ik zei dat ik mijn cardioloog wil spreken zoniet dan hang ik morgen weer aan de lijn......toen kreeg ik een speciaal nummer en er werd mij gezegt dat hij op dinsdag nooit aanwezig is......maar morgen belt hij mij op.......dat gevoel van kortademigheid vindt ik niet prettig......en ik ga hem meteen ff uithoren voor de gegevens die nodig zijn :wink:

Groetjes Forever

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di jan 23, 2007 7:29 pm

Hoi forever,

Hartstikke goed van je :D
Je probleem is serieus genoeg
Je moet je mond open doen anders walsen ze over je heen.

Vraag hem eens of ze geprikt hebben op
CRP
Fibrinogeen
Homocysteine
Cholesterol
Triglyceriden,

Dit om te kijken hoe het met je vaten gesteld is,zie link,

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... ose.2.html

Ik wacht even af,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Forever
Verslaafd aan het forum
Berichten: 256
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 4:47 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Forever » wo jan 24, 2007 5:32 pm

Hoi Corrij,

Ik heb morgenochtend om 10.15 een afspraak met mijn cardioloog, hij wilde mij wel ff zien......dan voel ik um ff aan de tand :wink: :lol:

Wordt vervolgd.....

Groetjes Forever....

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo jan 24, 2007 6:23 pm

Oke forever,zet hem op :D
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Forever
Verslaafd aan het forum
Berichten: 256
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 4:47 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Forever » do jan 25, 2007 3:37 pm

Hallowwwwwww,

Hoe belangrijk kan een goed gesprek zijn met je cardioloog......komt tieeeee!!!!!!!

Er vanmorgen toch nog maar weer een hartfilmpje gemaakt en bloeddruk gemeten......bloeddruk 140/85.......en op het filmpje waren wat overslagen te zien......

Mijn soms benauwde gevoel is te wijten aan hyperen sinds ik natuurlijk weet dat ik een hartkwaal heb ( ben type stresskip).....de cardioloog reageerde uitterst vriendelijk en begreep mij heel goed.......het is ook mijn eigen schuld dat ik in het begin veel te weinig gevraagd heb en het allemaal maar zo'n beetje over mij heen heb laten komen.....

Hij heeft verders nog wat geluisterd en ik hou ook helemaal geen vocht vast.......pure stress dus die weer lekker met mijn zwakke darmpjes aan de slag gingen :lol: :lol:

Toen was het mijn beurt :o .......ik vroeg of hij wel eens van "orthomoleculaire geneeskunde" had gehoord........"ja hoor, u bedoeld met die voedingssupplementen?" :lol: ......als uw dat wilt doen prima hoor, mijn zegen heeft u.......taraaaaaaaaa die had ik binnen :lol:

Moest ik nog ff weten wat de naam van mijn afwijking is.......
Abenatie....inmonding van de pulmonaal venen van de rechter long (in het rechter atruis).......het staat zo heerlijk in dokters handschrift dus ik hoop dat je hier uit komt.......maar mijn rechter "kamertje" doet dus overwerk met als gevolg vergroting.......en op de lange duur kunnen er steeds meer klachten komen.......

Ik ben wel een uniek geval, ben hun eerste patient op deze leeftijd die nu pas met klachten komt.......

Meteen gevraagd de bloeduitslagen......ik was alleen geprikt op Triglyceride 1.68.......cholesterol 5.13........meteen werd er aangeboden dat ik de rest ook kon laten prikken :D ........dus aanstaande maandag laat ik ff crp, fibrinogeen, homocysteine prikken.....

Kon dat bloedprikken niet meteen laten doen omdat je nuchter moest zijn en morgen heb ik een begrafenis dus het wordt maandag.......

Ik heb ook nog een afspraak voor te gaan lopen met een 24 uur kastje voor kijken naar de ritmestoornissen......

Toen kreeg ik nog ff een helder moment :wink: en vroeg "dokter kun je bij mij al spreken van hartfalen? "Nou nee hoor" je pompfunctie is 60%..... :lol: :lol:

Dus ik hoop dat je genoeg weet Corrij......fijne dag nog.....

Groetjes Forever
Laatst gewijzigd door Forever op vr jan 26, 2007 1:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do jan 25, 2007 4:22 pm

Hoi Forever,

Dat heb je goed gedaan :D
Gelijk genoeg informatie en nog bloed prikken op de koop toe,gelukkig :D

Een EF van 60% is perfect :D

Als ik het goed begrijp moeten we de ritmestoornissen gaan aanpakken en je hart in een optimale conditie zien te krijgen zodat complicaties en/of verslechtering heel lang op zich laten wachten.

Heb je al een datum voor het holteronderzoek?

Zodra we alle uitslagen hebben gaan we naar het behandelforum,oke?

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Forever
Verslaafd aan het forum
Berichten: 256
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 4:47 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Forever » do jan 25, 2007 6:05 pm

Hoi hoi,

Precies Corrij, het gaat om de toekomst van mijn hart en ritmestoornissen......en ik snak naar het behandelforum :wink: :lol:

Ik heb 8 feb. het Holter-onderzoek.......en 22 feb. daarvan de uitslag....dus die afspraken staan vast.......maandag vraag ik meteen wanneer ik de uitslag zo snel mogenlijk kan krijgen van het bloedprikken.......

Groetjes Forever.....alvast een fijn weekend.....ik heb morgen een drukke dag......dus zie je mij hier niet :wink: .....

Gebruikersavatar
Marion
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1164
Lid geworden op: za jul 24, 2004 12:49 am
Locatie: Maarn
Contacteer:

Bericht door Marion » do jan 25, 2007 7:31 pm

Hoi Forever,

Geweldig dat je cardioloog zo meewerkt :lol:
Maakt het leven een stuk simpeler :wink:

Vraag bij het bloedprikken of je mineralen meegeprikt kunnen worden=
Kalium
Natrium
Magnesium
Calcium
Kreatinine.

Deze spelen een belangrijke rol bij het ritme van je hart.
We hadden het eerder over de bananen en het kalium dat erin zit, zowel een tekort als een teveel aan kalium veroorzaakt ritmestoringen.
Vandaar dat het best wel belangrijk is om te weten wat jouw waardes zijn.
Groetjes Marion :P

Plaats reactie