Aanvallen van hoge bloeddruk

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo jun 18, 2008 11:45 am

Hoi Maartje,

Het is nooit leuk om te horen dat je daadwerkelijk iets mankeert, maar ook ik vind het fijn om te horen dat er eindelijk een diagnose is.
Deze bloeddruk is hoog en dus gevaarlijk en hoe eerder ze hem naar beneden krijgen hoe beter voor jou.
Waarschijnlijk gaan ze proberen het cortisolgehalte naar beneden zien te krijgen en ik denk dat je je dan ook een stuk lekkerder in je vel voelt zitten,

In januari gaf de endicrinoloog al aan dat je een lichte vorm van Cushing had maar toen vond hij het niet nodig om te behandelen?Weet jij waarom ze dat nu wel doen?

Ben je onlangs nog bij de cardioloog geweest?
Er was sprake van een verdikte hartspier, een gevolg van de hoge bloeddruk,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

maartje
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 63
Lid geworden op: za dec 23, 2006 1:51 am

Aanvallen van hoge bloeddruk

Bericht door maartje » wo jun 18, 2008 12:42 pm

Hoi,

Ja de bloeddruk blijft nu hoog, helaas.

Ik ben niet meer naar de cardioloog geweest omdat hij niet echt wat kon vinden in januari. De hartspier was aan het verdikken maar nog in een beginstadium dus zodra de bloeddruk omlaag zou gaan, zou zich dat herstellen.
Bloeddruk is niet omlaag gegaan, dus niet zo goed. Ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik de laatste 2 maanden bijna geen last meer heb van hartklopping e.d. Wel worden er regelmatig hartfilmpjes gemaakt om het te controleren.

Eind januari hadden ze een vermoeden van Cushing waardoor ze daarna allerlei test gingen doen. Het probleem was alleen dat er heel veel tests voor Cushing negatief terugkwamen. Ik had dus geen Cushing "uit het boekje". Daarom zijn ze verder gaan zoeken begreep ik, en maken ze nu wel een voorzichtige diagnose. Alleen zijn nog niet alle testresultaten terug, dus daarom zeg ik voorzichtig.

Groetjes,
Maartje

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » do jun 19, 2008 1:01 pm

Je hebt nu denk ik twee behandelopties

1. zoals corrij aangeeft proberen het cortisol omlaag te halen

2. proberen de goedaardige tumoren kwijt te raken

Voor (1) zou ik Dr van Meerendonk in Utrecht willen voorstellen

Voor (2) Dr Valstar in Den Haag

Beide orthomoleculair werkende artsen
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

maartje
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 63
Lid geworden op: za dec 23, 2006 1:51 am

Aanvallen van hoge bloeddruk

Bericht door maartje » zo dec 07, 2008 3:20 am

Hoi!

Ik heb een tijdje niets meer laten horen, maar er is ook zoveel gebeurd de laatste tijd.
Ik ben namelijk op 19 november geopereerd en mijn beide bijnieren zijn verwijderd!

Slik nu hydrocortison en nog steeds bloeddrukmedicijnen maar mijn bloeddruk is nu gemiddeld 150/90 dus dat is voor mijn doen goed.
Volgens de artsen zal dit nog verder zakken nadat ik klaar ben met mijn afbouwschema van de hydrocortison en volledig hersteld ben van mijn operatie.
De vooruitzichten zijn dus goed! Heb ook geen hartkloppingen meer :D

Daarom wilde ik jullie toch allemaal nog bedanken voor de ondersteuning in een periode dat ik het echt zelf even niet meer zag zitten.

Dus heel erg bedankt en veel succes met jullie forum!

Groetjes,
Maartje

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » zo dec 07, 2008 3:32 pm

Dank voor de update maartje

Als er in de toekomst nog iets is wat je wilt bespreken horen wij het graag
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie