Aanvallen van hoge bloeddruk

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » vr apr 25, 2008 5:47 pm

Hoe is het nu maartje, want ik vind deze bloeddruk wel erg hoog
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

maartje
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 63
Lid geworden op: za dec 23, 2006 1:51 am

Aanvallen van hoge bloeddruk

Bericht door maartje » vr apr 25, 2008 7:11 pm

Hoi,

Sinds gisteren terug van een ziekenhuisopname. Ze hebben weer erg veel tests gedaan. Waaronder weer een DEXA test, cortisol en 2 x 24 uur urine. Er zijn toch aanwijzigingen gevonden voor Syndroom van Cushing, dus dat zijn ze aan het onderzoeken.

Het wordt alleen nog beter, want je zegt dat je genoemde bloeddruk erg hoog vond, in het ziekenhuis was hij gemiddeld 200/140! :oops:

Dus 12 x per dag bloeddruk meten om een beetje in kaart te brengen wanneer hij hoog is, en maar weer een hartfilmpje. Ook zijn mijn medicijnen verhoogd.
Op 6 mei moet ik terug, dan gaan ze nog een test doen waarbij ze de bloeddruk in mijn slagader gaan meten waarna op 15 mei de uitslag van alle onderzoeken volgt.

Dus nog steeds geen echt nieuws en nog maar weer even wachten. Tot die tijd rustig aan doen dus.

Groetjes,
Maartje

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » vr apr 25, 2008 7:31 pm

Ik vond de bloeddruk ook van dien aard dat een ziekenhuis opname gerechtvaardigt was, ik wilde het alleen niet zeggen

je verslaat mij bijna, ik had 210/180 maar lag toen aan het infuus.

je nieren zijn denk ik gecontroleerd en de nierslagader
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » vr apr 25, 2008 7:35 pm

Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

maartje
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 63
Lid geworden op: za dec 23, 2006 1:51 am

Aanvallen van hoge bloeddruk

Bericht door maartje » vr apr 25, 2008 7:37 pm

Hoi,

Dat klinkt inderdaad hoog! Gelukkig heb ik dat niet gehaald. Ja 1 keer, dat was in september 2006 toen ik net ziek was, toen heb ik ook 1 keer die waarde gehad. Maar ja, vond deze ook wel hoog aangezien ik nu behoorlijk wat medicijnen slik. Kan je nagaan als ik die niet zou slikken :cry:

De nierslagader was een tijd geleden al gecontroleerd, die was ok. Ook mijn nieren waren ok. Ze zijn nu ivm vermoeden van Cushing echt de bijnieren aan het bekijken.

En je mag best zeggen als je een opname gerechtvaardigd vindt hoor. Je hebt gelijk, kan zo ook niet anders. Maar ja, heb nog steeds goede hoop, heb nu inmiddels 2 endocrinologen als behandelend artsen in het Erasmus, dus die moeten toch wel wat kunnen vinden????? Arts nr 2 had het in ieder geval al wel over het verwijderen van mijn bijnieren, dus het is jammer, maar als het moet dan moet het maar....

Groetjes,
Maartje

maartje
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 63
Lid geworden op: za dec 23, 2006 1:51 am

Aanvallen van hoge bloeddruk

Bericht door maartje » vr apr 25, 2008 7:44 pm

Hoi,

Ja bedankt, de 2e link had ik ook gezien.
Ik herken er best wel wat van, rode gezicht, dikker zijn van de romp (dacht dat ik weer heel erg was aangekomen, maar was helemaal niet zo), vermoeidheid en natuurlijk de hoge bloeddruk niet te vergeten.

Had ook een forum gevonden over Cushing en daar stond ook dat veel mensen last hadden van spierpijn en daar heb ik ook erg veel last van. Dus wat mij betreft is het een duidelijke zaak. We weten al dat ik adenomen op mijn beide bijnieren heb, dus dat is een simpele optelsom in mijn boekje. Helaas zijn de bewijzen ervan in mijn bloed en urine wat lastiger te vinden.
Dus kijken wat de tests van de afgelopen weken uitwijzen...

Groetjes,
Maartje

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » vr apr 25, 2008 8:32 pm

Heb je adenomen in beide bijnieren?
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

maartje
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 63
Lid geworden op: za dec 23, 2006 1:51 am

Aanvallen van hoge bloeddruk

Bericht door maartje » vr apr 25, 2008 9:46 pm

Hoi!

Voor zover ik weet wel ja.
Is dat vreemd dan?

Ik weet in ieder geval zeker dat mijn beide bijnieren zijn vergroot.

Groetjes,
Maartje

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » za apr 26, 2008 5:17 pm

nee niet vreemd maar ik las dit

http://www.nvacp.nl/index.php/page/48
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

maartje
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 63
Lid geworden op: za dec 23, 2006 1:51 am

Aanvallen van hoge bloeddruk

Bericht door maartje » ma mei 05, 2008 10:51 pm

Hoi!!

Alweer een tijdje geleden, maar een vraagje...ik moet morgen een intra arteriele bloeddrukmeting laten doen, maar word van internet niet echt wijzer. Weet jij misschien meer over hoe dat precies in zijn werk gaat???

Groetjes,
Maartje

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » di mei 06, 2008 10:49 am

nee niet echt maar jij nu wel :lol:

vertel...............
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

maartje
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 63
Lid geworden op: za dec 23, 2006 1:51 am

Aanvallen van hoge bloeddruk

Bericht door maartje » vr mei 16, 2008 12:28 am

Hoi,

Het is een bloeddrukmeting waarbij ze een naald in je slagader brengen zodat ze de 'pure' bloeddruk kunnen meten zonder tussenkomst van spierweefsel e.d. Helaas is het bij mij niet gelukt. De dokter heeft het 1 uur geprobeerd, maar het lukte niet.

Vandaag de uitslagen gehad van de laatste ziekenhuisopnamen. Weer niets gevonden :roll: Het enige dat ze kunnen zien is dat mijn cortisol te hoog is, maar de stof die Cushing veroorzaakt (ACTH?!?) is niet aangetroffen.
Ze gaan me nu weer een week opnemen voor onderzoek om de oorzaak van mijn hoge bloeddruk te achterhalen. Ze weten dus nu dat ik hoge bloeddruk heb vanwege een te hoog Cortisol gehalte in mijn bloed, maar ze weten niet welke stof veroorzaakt dat mijn bijnieren te hard gaan werken en dus teveel Cortisol aanmaken.
Bloeddruk was gisteren weer 180/115, dus het wordt niet echt beter. Daarnaast kan ik ivm moeheid bijna niet meer normaal funtioneren en mijn spierpijn wordt ook steeds erger.

Daarom ook mijn vraag...kan zulke extreme moeheid nu een gevolg zijn van alleen maar langdurige hoge bloeddruk, of kan dat niet?

De arts heeft het nu allemaal maar 'subklinische cushing' genoemd en zei dat ik een zeer zeldzaam geval ben, maar ja, daar ben ik ook niet echt blij mee. Ik ben liever doorsnee..... :lol:

Groetjes,
Maartje

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » vr mei 16, 2008 12:07 pm

Hoi Maartje,

Dit schiet niet echt op he, wat zul jij balen onderhand :(

Is er ook gekeken naar hormoonstoornissen?Stoornissen in het hormoonsysteem kunnen leiden tot hypertensie, en de belangrijkste is dan een stoornis in de werking van de bijnieren, die o.a. aldosteron, cortisol en noradrenaline maken.

Naast het syndroom van Cushing bestaat ook de ziekte van Cushing maar ook bij dit zou het ACTH verhoogd moeten zijn.

Gaan ze wel nog iets doen aan de adenomen?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

maartje
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 63
Lid geworden op: za dec 23, 2006 1:51 am

Aanvallen van hoge bloeddruk

Bericht door maartje » vr mei 16, 2008 5:14 pm

Hoi,

Dat gaan ze dus nu bij de volgende ziekenhuisopname nakijken. Ze gaan zoeken naar de veroorzaker van het overstimuleren van mijn bijnieren.

Tot die tijd weten ze nog niets over een behandelplan, zolang ze nog in het diagnostische traject zitten.

Dus maar weer doorzoeken. Maar na 1,5 jaar 'ziek' zijn begin ik het persoonlijk wel zat te worden.

Groetjes,
Maartje

maartje
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 63
Lid geworden op: za dec 23, 2006 1:51 am

Aanvallen van hoge bloeddruk

Bericht door maartje » ma jun 16, 2008 4:09 pm

Hoi,

Hier weer even een update....Na weer een ziekenhuisopname vorige week is de diagnose nu toch subklinische Cushing. Als ik het goed heb begrepen gaan ze het nu toch behandelen als zijnde Cushing.

Wat ze gaan doen weten ze nog niet omdat ze nog niet alle testuitslagen van vorige week hebben, maar als het goed is hoor ik dat binnen een paar weken.

Ben wel niet blij dat ik Cushing heb, maar na 1,5 jaar kan ik het in ieder geval een naam geven.

Hoop dat ze snel wat gaan doen, want mijn bloeddruk is alweer een paar weken 200/130.

Groetjes,
Maartje

Plaats reactie