Hartfalen

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Camminga
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 10:57 pm
Locatie: Apeldoorn

Hartfalen

Bericht door Camminga » ma nov 13, 2006 3:01 pm

Corry,
Sinds eind september 2006 is bij mij hatfalen geconstateerd via de Longarts. Deze schreef mij Acenocoumarol en Lanoxin 0,25 mg voor.
Vervolgens werd ik doorverwezen naar de Cardioloog, waar ik eerst een ECG, daarna hartfilmpje en echo van het hart kreeg. Konstatering was een vergroot hart, hartritmestoornis (atrium fibrilleren). De medicijnen werden aangevuld met Sotalol 80 mg en Coversyl 2 mg.
Na anderhalve week merk ik dat mijn bloeddruk nog steeds niet is gedaald. 158/105. Ik slaap slecht door ademhalingsproblemen en ben vermoeid sinds ik medicijnen slik. In de bijsluiter staat dat dit bijwerkingen kunnen zijn en meestal plm. 2 maanden duren. Ik maak mij ongerust, als dit zolang duurt en mijn bloeddruk al die tijd zo hoog blijft.
Mijn leeftijd is 69 jaar en ik sta op de wachtlijst voor cardioversie (schokken). Is het misschien te adviseren naast mijn huidige medicijnen andere supplementen te gebruiken, zoals Q10?
Graag jouw advies.
Wim

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » ma nov 13, 2006 3:15 pm

Hoi Wim,

Is bij jouw de term cardiomyopathie weleens gevallen?
Je schrijft dat je met name `snachts problemen met je ademhaling hebt?
Meestal duid dit op een vochtprobleem,heb jij een vochtrestrictie gekregen?

Het beste is om je vochtinname te beperken tot een 11/2 liter per dag en tegelijkertijd zoutloos te gaan eten,vaak is deze laatste maatregel voldoende om de bloeddruk te doen zakken.Ben je toevallig in het bezit van een bloeddrukmeter?

We kunnen zeker wat met supplementen bereiken,ik wacht jouw antwoorden even af en dan gaan we aan de slag.


groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo dec 20, 2006 11:51 am

Hallo Wim,

Je blijft zo stil?
Heb je nog interesse voor het protocol?

hartelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie