Hartfalen

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Camminga
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 10:57 pm
Locatie: Apeldoorn

Hartfalen

Bericht door Camminga » ma nov 13, 2006 1:58 pm

Beste Gonnie de Vetten,
Ik ben een man van 69 jaar en ben de laatste 20 jaar niet geweest.
Half september belandde ik na een longontsteking bij de longarts in het ziekenhuis. Na 2 thoraxfoto's werd een vergroting van de linker boezemkamer geconstateerd met een hartritmestoornis, met een verhoogde bloeddruk. Hierop kreeg ik de volgende medicijnen, Acenocoumarol en lanoxin 0.25 mg met een afspraak bij de cardioloog. Op 2 november j.l. kon ik voor het eerst bij de cardioloog terecht, na 24-uur een ECG kastje te hebben gedragen en na en hartfilmpje en een echo van het hart. Een evaluatiegesprek met de cardioloog leerde dat ik aan verhoogde bloeddruk, hartritmestoornis en een vergroot hart leed. De cardioloog stelde voor mij op de wachtlijst te zetten voor cardioversie (schokken) en vulde mijn medicijnen aan met Coversyl 2 mg en Sotalol
2 xp/dag 0,5 tablet. Hierop werd ik naar huis gestuurd met de mededeling over twee weken (a.s.donderdag) bloed te laten prikken. Wekelijks ga ik tevens naar de trombosedienst.
Mijn onrust is thans, nooit ben ik ziek geweest, nu ineens hartpatient en onkundig van het feit wat de medicijnen doen en hoe mijn toekomst er uit ziet. Ik hoorde van Q10, dat dit een goed homeopatisch middel is.
Kunt u mij helpen met een advies. Kan ik naast mijn huidige medicijnen, zonder problemen aanvullende supplementen gebruiken, zo ja welke.
Moet ik hierover mijn cardioloog inschakelen?
Ik merk dat ik van de medicijnen erg vermoeid raak, slaap slecht doordat ik 's-avonds in bed problemen met mijn ademhaling heb, dus hierdoor neemt de vermoeidheid nog meer toe. Ik de beschijving bij de medicijnen staat dit als bijwerking en het kan wel twee maanden duren, voordat dit minder wordt.
Graag ontvang ik van u een advies.
Wim Camminga

Gebruikersavatar
Forumgastvrouw
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 90
Lid geworden op: zo feb 08, 2004 3:22 pm
Locatie: PWK Forums
Contacteer:

Bericht door Forumgastvrouw » ma nov 13, 2006 2:16 pm

hallo,

mag ik u erop wijzen dat dit het forum is voor fibromyalgie. u kunt het best uw verhaal kopiëren naar dit forum:
http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... 891f26b898
daar ziet u het forum voor hart- en vaatziekten en daar kan corrij u verder helpen.
Vriendelijke groeten,

PWK Forumgastvrouw

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » do nov 30, 2006 1:41 pm

Dit bericht was verdwaald op het forum maar staat nu goed
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie