hartfalenpatient van de ene dag op de andere

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Gesloten
Kraaltje †
Verslaafd aan het forum
Berichten: 106
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 5:59 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

hartfalenpatient van de ene dag op de andere

Bericht door Kraaltje † » ma okt 16, 2006 6:34 pm

Eind mei 2006 ben ik in 1 week van gezond naar zeer kortademig en met een 'harde bal' in mijn maagstreek via de huisartsenpost (tensie 180/130) doorgestuurd naar de cardioloog. Na ECG, bloedonderzoek en CT scan opgenomen, omdat ik veel vocht vasthield. Op 1 Lasix in een paar uur 5 kilo afgevallen. Verder onderzoek bestond uit een echo, waarbij bleek dat de pompfunctie van mijn hart niet in orde was.
Naar huis gestuurd met medicijnen, vocht en zoutbeperking en de mededeling dat het misschien een virus was en dat het misschien allemaal zou meevallen (hartfalen wel genoemd). :-? Half augustus terug bij de cardioloog op de poli. En nee, het viel niet mee. De definitieve diagnose hartfalen werd uitgesproken. Meer medicatie, een afspraak om mee te gaan doen aan een hartfalenrevalidatieprogramma en komt u over een paar weken maar weer terug. :cry: Ondertussen ben ik alweer bijna aan het eind van het revalidatieprogramma, heb nog meer medicijnen en ben ondertussen ook in een leefwijzergroep geweest en kom op de poli van de hartfalenverpleegkundige.
In november zal er weer een echo gemaakt worden.
Medicatie:
Coversyl 6 mg per dag
Furosemide 40 mg per dag
Spironolacton 12,5 mg per dag
Bisoprololfumaraat 2,5 mg per dag.
Simvastatine sandoz 1 tablet per dag
Bloeddruk in rust 90-100/ 55-65, pols 55-65.
Vermoedelijke oorzaak: Acute myocarditis als gevolg van een virusinfectie, maar dit is niet bewezen / te bewijzen.
En nog steeds op zoek naar meer meer informatie :) , zodoende kwam ik hier terecht.
O ja, Ik ben 47, vrouw, heb een partner en 2 kinderen (12 en 7) en (was) full time aan het werk. Op het moment werk ik 2 dagdelen en dit wordt vanaf november verder uitgebreid.
Wie heeft ervaring met reintegreren?

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » ma okt 16, 2006 6:48 pm

Hallo Kraaltje,

Dat is een heftig verhaal,wat zul je geschrokken zijn.
Ik kan niet goed uit je verhaal opmaken of je onze hulp wilt,om met behulp van supplementen te proberen je gezondheidstoestand en met name die van je hart te verbeteren?

Meer info kun je krijgen door de artikelen van Willy te lezen en ook kun je natuurlijk met al je vragen hier terecht,

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Kraaltje †
Verslaafd aan het forum
Berichten: 106
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 5:59 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Kraaltje † » di dec 19, 2006 2:04 am

Hallo Corrij,
Ik heb onderstaand de teksten van ons e-mailverkeer ingekopieerd, zodat de historie ook weer leesbaar is. Verder wil je nog wat weten over mijn voedingspatroon. Wat wil je dat ik doe, je een dagboek toesturen o.i.d.?

Gr. Miriam

Hallo Miriam, Je hebt helemaal gelijk ,maar ik ging er vanuit dat je de eerste twee supplementen van het protocol al gebruikte omdat je toch al een poosje geregistreert bent.Als ik mijn prive box open kan ik jouw geschiedenis niet zien,mijn excuses. de eerste twee starten we bijna altijd mee,ik zal je uitleggen waarom.De mensen die ons benaderen zijn er vaak slecht aan toe,een EF van 30% of minder.Ze hebben meestal het hele medische circuit doorlopen en wij zijn vaak de laatste strohalm.wat meer energie.en dat geeft ons wat extra tijd. Nu schreef jij dat je EF 50% is,als hij 60% is is hij normaal,. Je schrijft dat je problemen met je gewicht hebt ik graag eens naar je voedingspatroon willen kijken want op dat gebied kunnen we wel wat doen. Heb ik nog een vraagje voor jou,je hebt op het discussieforum een bericht geplaats een tijdje geleden al.Zullen we daar verder gaan?Berichten in mijn privebox moet ik om de zoveel tijd wissen omdat de box vol is en het is voor mij wat lastiger werken omdat ik als ik antwoord geef niet even terug kan kijken. groetjes,Corrij
Hallo Corrij,

Dankjewel voor je reactie.
. Want als ik naar het 10 stappenplan kijk op de site van Willie zie ik niet helemaal waar je me plaatst.
Misschien nog goed om als aanvulling op mijn historie je de volgende gegevens nog te doen toekomen.
Ik ben in mei 2005 (100 kilo) begonnen met afvallen. in een jaar was ik ruim 20 kilo (78 kg) kwijt. Sinds mei (mijn decompensatie dus) is er niets meer afgegaan, terwijl ik toch wel mijn best doe, want er moet eigenlijk nog ongeveer 10 kilo af. De afgelopen 3-4 maanden ben ik zelfs weer wat aangekomen: ongeveer 3 kilo (en dat is geen vocht!).
Mijn dieet bestaat voornamelijk uit Modifast shakes, aangevuld met verse groente en fruit en zo weinig mogelijk/geen koolhydraat houdende gerechten. Uiteraard eet ik natrium beperkt en heb een vochtbeperking van 1500-2000 ml per dag.

Ik ben benieuwd naar je reactie.

Groet,

Miriam

Hallo Miriam,

Fijn om wat van je te horen
Zo tegen het einde van het jaar is het voor iedereen een drukke tijd.
Wat een goed bericht zeg,je gaat duidelijk de goede kant op,moet toch veel moed geven
Ik denk dat je dat te danken hebt aan het sporten en de gedwongen rust,en niet te vergeten de paar supplementen die je al een tijd neemt,met name de Q10 die is erg belangrijk.

Als je geen problemen hebt met je cholesterol en andere bloedvetten dan is visolie niet nodig.Beter is het om wat extra`s te doen voor je hart en niet te vergeten je weerstand.


Mocht je vragen hebben laat het maar horen

groetjes,Corrij



Dan nu toch eindelijk weer een berichtje van mij. Ik ben vlak na mijn aanmelding op het forum op vakantie gegaan en in november weer meer gaan werken, bovendien de voorbereidingen voor Sinterklaas. Met mijn toch nog wel beperkte energie liep ik erg achter met mijn mailbox.

Maar dan nu het goede nieuws. Begin novenber is een nieuwe echo gemaakt en heb ik weer een zuurstoffietstest gedaan als afsluiting van mijn revalidatieperiode.

Ik had flink wat conditie opgebouwd en de echo wees uit dat de hartspier veel minder aangetaste delen heeft dande echo van mei. De EF was in mei voor de linkerkamer 30% en de rest 40% en op deze echo was het in zijn totaliteit 50%. Op de een of andere manier is er dus toch herstel opgetreden. We weten niet waar dit aan te danken is: medicatie, revalidatie, rust, maar het is in ieder geval heeeel erg fijn om uit dit dal toch weer naar boven te kunnen krabbelen.
Het nieuwe beleid is nu heel langzaam medicijnen afbouwen. Te beginnen met de plaspillen. De afgelopen maand heb ik die om de dag genomen en komende maand ga ik naar 2x in de week.
In de loop van volgend jaar wederom een echo om te zien wat de status van mijn hart dan is.

Ik gebruik al jaren Bio Quinon Q10 30 mg van Pharma Nord 1x per dag. Dit ben ik ook de afgelopen maanden blijven slikken.
Verder slik ik visolie 2 capsules per dag (Eye Q).
Is er verder nog iets wat kan bijdragen aan mijn (hart) conditie?

Bedankt trouwens voor je snelle en aardige reactie. Ik zal wat beter mijn best doen om mijn email bij te houden. Ik werk nu ongeveer 20 uur per week en heb afgesproken om dit tot eind januari te stabiliseren en dan verder te kijken naar uitbreiding. De kerstvakantiie heb ik vrij, dus dan kan ik lekker mijn gang gaan en bijkomen.

Groet,

Miriam[/quote]

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo dec 20, 2006 9:48 am

Hallo Kraaltje,

Welkom back :D

Je hoeft geen dagboek bij te houden hoor maar waar ik niet zo blij mee ben zijn die shakes die je gedronken hebt om af te vallen,ken je het artikel van Wlly?

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/subscribe.html

Zou jij aan je arts willen vragen of hij/zij er bezwaar tegen heeft dat je met voedingssupplementen wilt proberen je gezondheid te verbeteren?

Verder wil ik nog weten of je met de volgende voorwaarden akkoord gaat,

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/subscribe.html

We kunnen dan naar het behandelforum gaan waar we starten met het protocol,dat mag n.l. niet op een discussieforum,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Kraaltje †
Verslaafd aan het forum
Berichten: 106
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 5:59 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

huiswerk gedaan over overgewicht

Bericht door Kraaltje † » do dec 21, 2006 4:31 am

Hoi Corrij,

Ben al weer uren aan het lezen geweest, want kwam van het overgewicht verhaal terecht in het forum (met alle linkjes) waar met name over behandeling oestrogeen dominantie gesproken wordt. Daar herken ik wel het een en ander in, ben het nu zat en wil naar bed, maar zal er morgen eens wat verder induiken om een lijst met klachten, verschijnselen, etc samen te stellen. Ik ben ook zo'n typisch nachtmens (dat is er alvast een! :wink: ).


Gr.

Miriam

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do dec 21, 2006 11:29 am

Hoi Kraaltje,

Foei toch om deze tijd hoor je lekker te slapen :D

Als je meer over oestrogeendominantie wilt weten kun je een mail naar z100a sturen,zij is expert.

Verder kunnen we als je akkoord bent met de voorwaarden de behandeling starten op het behandelforum,laat het mij even weten,dan kan ik je toegang verlenen :P

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Kraaltje †
Verslaafd aan het forum
Berichten: 106
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 5:59 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Kraaltje † » wo dec 27, 2006 7:41 pm

Hallo Corrij,

Uiteraard ben ik akkoord met de voorwaarden. Dus wat mij betreft kunnen we naar het behandelforum.
Groetjes,

Miriam :D

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo dec 27, 2006 8:45 pm

Hoi Miriam,

Je hebt toegang tot het behandelforum :D

Start bij het hartfalenforum even een nieuw onderwerp gaan we daar verder,

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: hartfalenpatient van de ene dag op de andere

Bericht door Willy » do nov 30, 2017 1:58 pm

Kraaltje is helaas overleden, ik sluit haar berichten en wens haar familie en vrienden veel sterkte toe
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Gesloten