Hoge bloeddruk. slecht reageren op medicijnen

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
roos48
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:31 pm

Hoge bloeddruk. slecht reageren op medicijnen

Bericht door roos48 » za sep 23, 2006 9:11 am

Sorry, dit bericht eerst op een verkeerde site geplaatst!

Ik ben en vrouw van 50, geen overgewicht, niet rokend, gezond levend. Ik heb een bloeddruk van 190/120 Ik moet er iets voor innemen, Ik heb lang cozaar geslikt, kreeg ineens vochtophoping in mijn gezicht en keel, ben behandeld met prednison, daarna coversyl, weer hetzelfde probleem, toen 2 weken metoprolol , maar daar zakte de bloeddruk niet genoeg van. Ik was het zo zat, heb meer dan 6 maanden geen medicijnen gehad, maar nu heb ik geen keus. Ik heb nu cardura 4 mg gekregen. 1 pil gehad, nu benauwd een hartslag van 100 en een verstopte neus. Heeft iemand ervaring hiermee? Gaan deze bijwerkingen gauw over? Moet ik ermee doorgaan? Wat kan ik anders doen?

groeten roos

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » za sep 23, 2006 12:51 pm

Hoi Roos,

Welkom op dit forum.
Ik heb de bijwerkingen van Cardura even opgezocht en de lijst is behoorlijk,ik zal even opschrijven welke bijwerkingen vaak voorkomen,

slaperigheid
duizeligheid
hoofdpijn
vertigo
palpitaties,tachycardie,pijn op de borst
hypotensie
bronchitis,hoesten,dyspnoe,rhinitis,luchtweginfecties
droge mond,pijn in de onderbuik,misselijkheid,dyspepsie
pruritis
myalgie,rugpijn
urineincontinentie,urineweginfecties
asthenie,griepachtige verschijnselen,perifeer oedeem


het is nogal wat zoals je ziet.
Wat ik zou willen voorstellen is dat je voorlopig doorgaat met de cardura,je mag dit niet op eigen houtje stop zetten en dat we je bloeddruk op de orthomoleculaire manier gaan aanpakken.
Dit houdt in dat we beginnen met een test van twee weken waarin we alle zout weglaten,omdat heel vaak blijkt dat deze maatregel de bloeddruk doet dalen.Na die test kunnen we supplementen gaan inzetten.
De bedoeling is dat we met dit protocol de bloeddruk zodanig kunnen laten zakken dat je misschien van de cardura afkomt en grotere problemen met hart en bloedvaten voorkomt.

Voel je wat voor deze aanpak?

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie