Herstel ejectiefractie na hartoperatie

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
JanB
Bekende op het forum
Berichten: 15
Lid geworden op: wo aug 09, 2006 10:23 am
Locatie: Bennebroek

Herstel ejectiefractie na hartoperatie

Bericht door JanB » vr aug 18, 2006 10:39 pm

Beste Willy en Corrie,

Op 3 juli jl. heb ik een kunsthartklep gekregen. Het betrof de vervanging van de aortahartklep. Nu ben ik van deze operatie aan het herstellen.

Mijn linker hartkamer is wat vergroot. Bovendien is de ejectiefractie geschat op 30 %.

De oorzaak daarvan is te vinden in het niet goed functioneren van de verwijderde hartklep. Deze was bicuspidaal.

Mijn bloeddruk is mede door het gebruik van een ACE-remmer goed. Wel is de cardioloog beducht voor een hartritmestoornis (hartfalen). Volgende week moet ik daarom 24 uur met een kastje lopen om te registreren hoe mijn hartritme zich gedraagt. Zelf ben ik vol goede moed.

Ik heb geen dieetbeperkingen. Ook gebruik ik geen betablokkers of diuretica. Wel moet ik een zg. bloedverdunner gebruiken en wordt mijn bloed iedere week door de trombosedienst beoordeeld op co-agulatie.

Ik voel mij naar omstandigheden niet moe. Wel heb ik natuurlijk nog de nasleep van de operatie te verwerken. Ik gebruik niet veel suiker maar ben wel een snoeper. Als het nodig is kan ik een maaltijd overslaan of drie uur later eten. Ik kan al weer twee uur wandelen zonder probleem.

Geinspireerd door jullie website ben ik begonnen met het gebruik van Q10 (200 mg) en L-carnitine. Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen om de ejectiefractie te verbeteren en de grootte van de linker ventrikel terug te brengen.

Als het goed is hebben jullie mijn e-mailadres

Groeten,

JanB

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » za aug 19, 2006 12:03 pm

Hallo Jan,

Op de eerste plaats hartelijk welkom op deze site,en bedankt voor je duidelijke verhaal.
Zoals je waarschijnlijk hebt gelezen is het heel goed mogelijk de grootte van het hart terug te brengen tot normale afmetingen en de EF te vergroten.
Wil je meedoen op het forum?
Op dit discussieforum mogen wij niet adviseren over supplementen,we mogen ze zelfs niet noemen,de overheid vind dat een vorm van reklame.
Het adviseren en begeleiden van het hartfalenprotocol doen wij op het "gesloten"behandelforum.

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

JanB
Bekende op het forum
Berichten: 15
Lid geworden op: wo aug 09, 2006 10:23 am
Locatie: Bennebroek

Bericht door JanB » zo aug 20, 2006 12:02 am

Corrij (therapeut i.o.) schreef:Hallo Jan,

Op de eerste plaats hartelijk welkom op deze site,en bedankt voor je duidelijke verhaal.
Zoals je waarschijnlijk hebt gelezen is het heel goed mogelijk de grootte van het hart terug te brengen tot normale afmetingen en de EF te vergroten.
Wil je meedoen op het forum?
Op dit discussieforum mogen wij niet adviseren over supplementen,we mogen ze zelfs niet noemen,de overheid vind dat een vorm van reklame.
Het adviseren en begeleiden van het hartfalenprotocol doen wij op het "gesloten"behandelforum.

groetjes,Corrij
Beste Corrij,

Al doe ik m'n best 'het lukt mij niet toegang te krijgen tot dit forum. Ik heb inmiddels wel een bestelling gekregen van van Rooij, nl. Q10,100 mg. Mijn klantnummer op de nota is 37897. Is het nodig dat ik het zelfde verhaal nogmaals op dit forum plaats?

Groeten

JanB

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » zo aug 20, 2006 12:08 am

Hallo Jan,

Je kunt alleen toegang krijgen als ik toestemming geef.
Bah wat klinkt dat pedant :cry:

Het is zo dat we mensen toetsen omdat we ervan verzekerd willen zijn dat alleen die mensen toegang hebben die serieus zijn.Dit is ook voor de gebruikers van het forum fijn,je kunt ervaringen uitwisselen en alleen mensen met hartfalen hebben toegang tot dat forum,

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

JanB
Bekende op het forum
Berichten: 15
Lid geworden op: wo aug 09, 2006 10:23 am
Locatie: Bennebroek

Bericht door JanB » zo aug 20, 2006 12:14 am

Corrij (therapeut i.o.) schreef:Hallo Jan,

Je kunt alleen toegang krijgen als ik toestemming geef.
Bah wat klinkt dat pedant :cry:

Het is zo dat we mensen toetsen omdat we ervan verzekerd willen zijn dat alleen die mensen toegang hebben die serieus zijn.Dit is ook voor de gebruikers van het forum fijn,je kunt ervaringen uitwisselen en alleen mensen met hartfalen hebben toegang tot dat forum,

groetjes,Corrij
Beste Corrij,

Zou je mij tot dit behandelforum willen toelaten?

Bij voorbaat dank.

JanB

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » zo aug 20, 2006 12:24 am

Hoi Jan,

Natuurlijk wil ik dat ,maar ik heb wel nog wat vragen voor je :D
Ik had een berichtje in je prive box gezet,dat staat onder de rode letters "alleen aktieve gebruikers krijgen toegang tot alle forums"bovenaan deze site.Ik weet niet of je het gelezen hebt?

Sorry voor het feit dat het een beetje omslachtig is,je mag me morgen ook even bellen,dan hebben we een klein intake gesprek en dan kan ik je toelaten tot het behandelforum,is volgens mij de snelste manier.

Mijn telefoonnummer is 0164 687504

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie