even voorstellen

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
conpom
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:12 am
Locatie: Heemskerk

even voorstellen

Bericht door conpom » za jul 29, 2006 12:10 pm

Ben 47 jaar, getrouwd, moeder van 3 kinderen van 15, 16 en 20 jaar. Op 26 november 2005, na 's morgens eerst m'n krantje gelezen te hebben, kreeg ik een heel vervelend, onbestemd gevoel. Geen echte pijn op de borst, ook geen uitstraling, wel kreeg ik het erg koud en begon tegelijkertijd vreselijk te transpireren. Ook heb ik een paar keer overgegeven. Op een gegeven moment werd dat gevoel zo vervelend dat ik mijn jongste zoon gevraagd heb mijn dochter wakker te maken zodat zij de huisartsenpost kon bellen want ik wilde nu toch echt van dat vervelende gevoel af.... Mijn dochter heeft gebeld en na "100 vragen" beantwoord te hebben zou er dan eindelijk een huisarts onze kant op gestuurd worden. De huisarts kon er niet echt iets van maken en dacht dat ik misschien wel last van mijn maag had. Nou, ik kon er ook niet veel van maken maar wist toch wel zeker dat het niet aan mijn maag lag. Die huisarts stelde toen voor om een ambulance te laten komen om in het ziekenhuis een ecg te laten maken. Ik vond alles best, als ik maar van dat vervelende gevoel af zou zijn.... De ambulance kwam een kwartiertje later en zij hadden een mobiel ecg apparaat bij zich. Op het ecg dat ze van mij maakten was gelijk te zien dat er heel wat aan de hand was en de ambulancebroeder heeft het ecg direct gefaxt naar het AMC. Ze kregen bericht terug van het AMC dat we gelijk konden komen. Met toeters en bellen zijn we richting Amsterdam gegaan en drie kwartier later lag ik klaar in de catheterisatiekamer om gedotterd te worden. Er is op drie plaatsen gedotterd en er zijn 3 stents geplaatst. Ook werd ik op een ballonpomp aangesloten om mijn hart voorlopig te ontzien want dat had een behoorlijke optater gehad. Ik ben 5 dagen op die pomp aangesloten geweest en werd op dag 6 naar ons plaatselijke ziekenhuis overgebracht. Daar heb ik toen ook nog een week gelegen. Na drie dagen thuis te zijn geweest kreeg ik het 's morgens erg benauwd. Dit werd steeds erger en we hebben toen wederom de HAP gebeld. Ik bleek astma cardiale te hebben en werd dus weer met toeters en bellen afgevoerd naar ziekenhuis nummer drie. Na 4 dagen opname en instellen op andere medicatie weer naar huis gegaan. Sindsdien heb ik gelukkig geen opnames meer gehad.
De weken voorafgaande aan het infarct dacht ik overspannen te zijn en last te hebben van hyperventilatie. Ik had ook nergens meer zin in, nergens meer fut voor en alles was te veel. Achteraf had ik dus al weken (maanden) last van "luchttekort". Vanaf het moment dat de laatste stent geplaatst werd ging er een wereld voor me open en had ik het idee dat ik zo de marathon zou kunnen lopen. :roll:

conpom
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:12 am
Locatie: Heemskerk

antwoord van de vragen

Bericht door conpom » za jul 29, 2006 1:17 pm

Hoe heb je gemerkt dat je cardiomyopathie had> Door een hartinfarct.

Hoe noemt de cardioloog jouw ziekte? Mijn ziekte wordt hartfalen genoemd

Hoe denkt de cardioloog dat het is ontstaan? Door hartinfarct

Wat is jouw EJ fractie? Mijn EJ fractie was twee weken na het infarct 26%. Hoe groot deze nu is weet ik niet. Er is sindsdien geen echo meer gemaakt.

Welke medicijnen zijn er door de cardioloog voorgeschreven? Diovan 80mg, 1 dd 1, Ascal 100, 1 dd 1, Pantozol 40mg 1 dd 1, Lasix 40mg 1 dd 1, Simvastatine 40 mg, 1 dd 1, Spironolacton 25 mg, 1 dd 1/2, Carvedilol 25 mg, 3 dd 1/2, Acenocoumarol volgens afspraak trombosedienst.

Hoe hoog is je bloeddruk 105/60, zonder medicijnen weet ik niet

Wat was je hartslag voor en na huidige medicatie? Voor: 80 - 90, Na 70 - 80.

Komen hart- en vaatziekten in de familie voor? Ja mijn vader heeft ook op zijn 46ste een hartinfarct doorgemaakt. Moeder belast met AP maar na 60ste jaar.

Is er onderzocht of jouw aderen nog voldoende bloed door laten stromen? Neen

Heb je last van decompensatie? Dikke enkels?
Neen

Heb je een voedings- c.q. vochtrestrictie? Ja, geen toegevoegd zout en 2 liter vocht per dag

Zijn er nog bepaalde zaken die je niet meer kunt doen? Kom je bijvoorbeeld de trap nog op? Sport je nog steeds? Eén trap oplopen gaat vrij normaal, twee is te veel (buiten adem). Ik ga nog steeds 2 x in de week naar de hartfalentraining.

Ben je gauw moe? Ben je bij inspanning gauw benauwd. Voor beiden geldt Ja

De laatste 4 vragen kan ik allemaal met "nee" beantwoorden

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » za jul 29, 2006 1:29 pm

Hallo conpom

Cardiomyopathie door een hartinfarct, duidelijk.

Een hartinfarct wordt veroorzaakt door atherosclerose (aderverkalking)

Huiswerk, lees mijn nieuwe artikel eerst eens over atherosclerose

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... ose.1.html

kennis = macht = gezondheid

Doe mij daarna eens een suggestie wat jij denkt dat je nu moet doen.

Kijk ook naar de regels:

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=7480

maar dat had je denk ik al gedaan

Overleg dus met jouw arts of hij het goed vindt dat je voeding en supplemten toepast om je gezondheid te verbeteren.

Zou je ook willen aangeven of je bezwaar hebt tegen een bezoek aan Dr Dalmulder?
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

conpom
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:12 am
Locatie: Heemskerk

Bericht door conpom » wo aug 09, 2006 12:29 am

Ik hoef pas eind november weer bij de cardioloog te verschijnen, dus dan zou ik kunnen vragen of hij bezwaar heeft tegen het meedoen in jullie "programma". Betekent dit ook dat medicatie verandert? Daar ben ik in principe een beetje huiverig voor omdat ik er nu eigenlijk wel aardig mee om kan gaan.....
groetjes,
Conpom

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » wo aug 09, 2006 9:57 am

Nee jouw geneesmiddelen veranderen niet. maar je hebt wel wat hulp nodig van de cardioloog, een aantal bloedtests:

<UL>
<LI><a href="javascript:openPopupExtra('http://circ.ahajournals.org/cgi/content/full/97/20/2007', '800', '600',0,0,1,1);">CRP</A>, <a href="javascript:openPopupExtra('http://www.sciencedirect.com/science?_o ... 3253a04658', '800', '600',0,0,1,1);">fibrinogeen</A>
<LI><a href="javascript:openPopupExtra('http://www.annals.org/cgi/reprint/131/5/363.pdf', '800', '600',0,0,1,1);">Homocysteïne</A>
<LI><a href="javascript:openPopupExtra('http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... med_docsum', '800', '600',0,0,1,1);">Verhouding totaal cholesterol / HDL en HDL apart</A>
<LI><a href="javascript:openPopupExtra('http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... r=abstract', '800', '600',0,0,1,1);">Triglyceriden</a>
<LI><a href="javascript:openPopupExtra('http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... med_docsum', '800', '600',0,0,1,1);">HbA1c</A>
</UL>

Gebruik de bovenstaande wetenschappelijke informatie in uw overleg met uw arts.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

conpom
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:12 am
Locatie: Heemskerk

Bericht door conpom » ma aug 14, 2006 12:27 am

Hoi,

Er is ook al een tweetal keer mijn BNP bepaald.... Dit is een vrij nieuwe waardebepaling van een bepaald enzym dat vrijkomt als er sprake is van hartfalen. Dit is verder niet van belang??

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » ma aug 14, 2006 2:01 pm

Hallo Conpom,

Op de eerste plaats welkom op dit forum.
Alle uitslagen die je eventueel hebt zijn van belang,dus als je al wat uitslagen hebt zijn we daar blij mee,ook met de BNP

CRP, fibrinogeen

Homocysteïne

Verhouding totaal cholesterol / HDL en HDL apart

Triglyceriden

HbA1c

Met deze uitslagen kunnen we zien hoe de toestand van je aderen op dit moment is en hoe groot de kans op een infarct is,of er ontstekingen zijn enz.
Voel je er wat voor om orthomoleculair wat aan de aderverkalking te gaan doen?

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie