hartvliesontsteking, van mijn man

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
vitamientje
Nieuw in dit forum
Berichten: 3
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 9:37 pm
Locatie: hoensbroek

hartvliesontsteking, van mijn man

Bericht door vitamientje » ma mei 01, 2006 4:04 pm

Hallo allemaal,paas zaterdagavond werd mijn man onwel ,zei tegen mij dat hij een spier verekt had en pijn had in zijn nek.we waren op de camping ,,de pijnen werden heviger en ik haalde onze vriend erbij ,,die adviseerde om naar de eerste hulp te gaan ,na overleg met nichtcare moesten wij ,meteen naar de eerste hulp in het ziekenhuis gaan, wij gingen met eigen vervoer ,,werden al opgewacht in het ziekenhuis???
Mijn man werdt meteen aan allerlei voor mij vreemde apperaten gelegt? er werden hartfilms gemaakt bloed afgenomen en herhaardelijk was de toestand zeer zorgelijk, ik vroeg aan de artst waarnaar ze zochten ,mijn man had een spier verekt wat die pijn veroorzaakte ,,nee zei de artst we lopen achter de feiten aan er kan een hartinfarct komen,ik schrok me wezenloos ,,mijn man had dit verzwegen ,,wist het ?? maar wilde mij niet ongerust maken ,,een hartinfarct,, ik bleef sterk ,en volgde alle onderzoeken tot 2 uur s nachts ik mocht er bij blijven , werden bloedonderzoeken gedaan en hartfilms gemaakt ,mijn man had hevige pijnen die haast ondraaglijk waren ,, druk op de borst hevige pijn van hals naar de linkerarm ademnood waardoor zuurstof te kort ,,hij kreeg zuurstof toegedient,, verschillende malen was het erg kritiek ,hij lag in middels op intensief care aan de hartbewaking,, om twee uur snachts ging ik naar huis om de volgende morgen weer om 11uur daar te zijn
Bij mijn man was hartvliesontsteking geconstateerd,, dezelfde symtomen als een infarct ,,mocht naar huis?????? moest 3 maal daags 600mg ibuprufen nemen en bij aanhoudende pijnen na twee weken terugkomen ,,hij moest naar huis ,okee dat zijn dan de regels van vandaag langer opname is te duur neem ik aan voor iemand die snachts nog in levensgevaar verkeerde mijn man heeft twee weken gerust is goed opgeknapt ,kreeg van onze huisarts valium om snachts te kunnen slapen ,, gelukkig is alles weer okee maaaaaaaaaarrrrrr is het waar dat deze aandoening weer terug kan komen ,het zou een virus zijn
Ik ben heel er bang geweest naderhand ,, wij zijn nog jong mijn man is 56 ik ben 53 wij zijn levensgenieters met een positieve instelling altijd optimistisch ,veel ontspaning door camping ,gnieten van de natuur wandelen en zo , wie heeft wat info voor mij ,of luisterende oren even nu
dank je wel liefs van vitamientje :roll:
als ervaringen herinneringen worden ga je ze delen,,in wijsheid

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » ma mei 01, 2006 4:28 pm

Hoi Vitamientje,

Heftig dit verhaal,ik kan me voorstellen dat dit een hele schokkende ervaring moet zijn geweest.
Volgen er nog onderzoeken?Of is het zeker dat een virus de oorzaak moet zijn?
Misschien kan ik jullie een beetje geruststellen :wink:
Een patient met een acute pericarditis(hartvliesontsteking) en koorts moet het bed houden.Voor viruspericarditis is geen specifieke behandeling mogelijk en nodig.Pijnbestrijding is het belangrijkste en meestal kan dit met paracetamol voldoende geschiedde.Is de pijn ernstiger dan komen opiaten,vooral codeine in aanmerking.

groetjes,corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

vitamientje
Nieuw in dit forum
Berichten: 3
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 9:37 pm
Locatie: hoensbroek

hartvliesonsteking

Bericht door vitamientje » ma mei 01, 2006 4:32 pm

bedankt corry voor je antwoord ,nee er volgen geen onderzoeken ,wel moet hij nu over een maand naar de cardioloog ,,afwachten dus en optimistisch blijven ,het is gelukkig goed afgelopen
liefs vitamientje :wink:
als ervaringen herinneringen worden ga je ze delen,,in wijsheid

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » di mei 02, 2006 6:05 pm

Laat ons t.z.t. weten hoe het bij de cardioloog gaat. Als er geen vervolg van uit de regulieren artsen wordt voorgesteld zou ik je willen adviseren om met ons een supplement protocol door te spreken om het immuunsysteem wat allerter te maken zodat het in de toekomst niet opnieuw gebeurt.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie