Peripartum (zwangerschaps) cardiomyopathie

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
karens
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 10:29 pm

Peripartum (zwangerschaps) cardiomyopathie

Bericht door karens » wo apr 26, 2006 11:07 pm

Hallo allemaal,

Ongeveer 3 jaar geleden, na de geboorte van mijn tweede zoon, herstelde ik eerst goed en kreeg na een aantal maanden klachten. Ik werd steeds zwaarder, mijn buik was erg opgeblazen en ik had last van kortademigheid en kon bijna geen trappen meer lopen. Uiteindelijk werd ik na een longfoto met spoed in het ziekenhuis opgenomen en werd bij mij de diagnose peri partum cardiomyopathie gesteld. Ik ben een aantal weken daar gebleven, behoorlijk veel vocht kwijt geraakt, onderzoeken gehad en er is medicatie ingesteld. Ik zou een half jaar rustig aan moeten doen en dan was er kans op (gedeeltijke) herstel. Een half jaar later was mijn conditie inderdaad veel beter en ben ik weer gaan werken. Mijn EJF aan de linkerkant was 42% en mijn mitralisklep lekte, waarschijnlijk als gevolg van mijn vergrote hart. Medicatie en de tijd zouden laten zien hoe het zich verder zou ontwikkelen. In oktober 2005 heb ik een hartoperatie gehad om de lekkende klep te repareren. Dit werd geadviseerd om verdere achteruitgang van de cardiomyopathie voor te zijn en stabilisatie te behouden. De operatie is goed gelukt en er is een ring geplaatst. Nu een half jaar later is mijn situatie weer 'stabiel', mijn EJF is links 38% en rechts 43%. De klep aan de rechterkant lekt nu? Met medicatie is nu een stabiele situatie bereikt.
Ik hoop buiten het reguliere circuit om, misschien toch mijn situatie te verbeteren. Ik heb last van een aantal andere klachten die niet direct te verklaren zijn. Zo is de achterkant van mijn benen vaak blauw, blauw-rood van kleur. Heb ik last van hoofdschilferingen en andere vage klachten. Misschien door de medicatie? Toch mijn levensstijl nog verder aanpassen. Nog meer rust nemen? het blijft zoeken naar de juiste balans.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do apr 27, 2006 9:44 am

Hoi Karens,

Welkom op dit forum. :D
Wil je meedoen met het hartfalenprotocol?
Mocht dat zo zijn,zou je dan bij dit forum de rubriek mededelingen willen lezen,en zover mogelijk alle vragen die daar gesteld worden beantwoorden?

Alvast bedankt,

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di mei 02, 2006 5:47 pm

Hoi Karens,

Het is mij niet helemaal duidelijk of je mee wilt doen met het hartfalenprotocol?

Als je meer info wilt,mag je me ook bellen 0164 687504
of mij persoonlijk een e-mail sturen,

ortho-vitea@home.nl

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di mei 09, 2006 10:58 am

Hoi Karen,

Bij deze de vragenlijst,

Hoe heb je het gemerkt dat je cardiomyopathie had?

Wanneer was dat?

Hoe noemt de cardioloog jouw ziekte? BELANGRIJK: zet dat in je profiel!!!!

Hoe denkt de cardioloog dat het is ontstaan? Hoge bloeddruk, hartinfarct, hartklepproblemen, alcohol misbruik, etc.

Wat is jouw EJF %, pompfunctie?

welke medicijnen zijn er door de cardioloog voorgeschreven? Dosis?

Hoe hoog is je bloeddruk, hoe hoog was hij zonder medicijnen en hoe hoog is hij nu?

Wat was je hartslag voor en na de huidige medicatie? Heb je last an ritmestoornissen? Zo ja welke?

Komen hart en vaatziekten in de familie voor?

Is er onderzocht of jouw aderen (nek of lies) nog voldoende bloed laten doorstromen?

Heb je last van decompensatie, dikke enkels

Heb je een voedings of vocht restrictie?

Zijn er nu bepaalde zaken die je niet meer kunt doen? Kom je bijvoorbeeld de trap nog op? Sport je nog steeds?

Ben je gauw moe? Ben je bij een inspanning gauw benauwd?

Eet je veel suiker?

Heb je last van allergieen of intoleranties voor voeding of medicijnen?

Heb je last van overgewicht, vooral rond het middel?

Ben je gediagnosaticeerd met diabetes? Komt er diabetes in de familie voor?

Wil je aan jouw cardioloog vragen of hij er bezwaar tegen heeft dat je door het gebruiken van voedingssupplementen wilt proberen je gezondheid te verbeteren.

Verder zouden we het op prijs stellen dat je de supplementen bij de Rooy besteld,(je krijgt dan 25% korting)want mede dankzij de Rooy kan dit forum bestaan.

En dan wil ik nog weten of je eventueel bereid bent om over een half jaar een bezoek te brengen aan Dr.Dalmulder,hij is orthomoleculair arts,en door een uitgebreid bloedonderzoek kan hij bepalen welke supplementen er nog toegevoegd of geschrapt kunnen worden.

Ik weet dat het erg veel vragen zijn,maar als je ze beantwoord hebt kunnen we op het behandelforum aan de slag, :D

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie