Verminderde pompfunctie

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Rein Simonis
Bekende op het forum
Berichten: 15
Lid geworden op: di apr 25, 2006 10:15 pm
Locatie: heerhugowaard

Verminderde pompfunctie

Bericht door Rein Simonis » wo apr 26, 2006 9:32 pm

Hallo ik ben Rein Simonis en kom uit Heerhugowaard. Ik ben 37 jaar, ben getrouwd en heb 2 zoons van 8 en 5 jaar. Ongeveer 10 jaar geleden ben ik verbonden als brandweerman bij de brandweer van Heerhugowaard. Sinds 1997 ook als brandweerduiker. Nu zijn er diverse ongelukken gebeurd met brandweerduikers in Nederland. Nu hebben ze alle "beroepsduikers" (ook de brandweer) zeer streng laten keuren. Heel terecht overigens. Nu is er bij mij een verminderde pompfunctie vanuit mijn linkerkamer, na een scan en dopplerecho, geconstateerd. Dit houdt in dat ik niet meer mag duiken bij de brandweer en ook geen ademlucht (om in een brandende woning) mag lopen vanwege die verminderde pompfunctie. Bij een normaal persoon is die pompfunctie 60%. Bij mij is dat ongeveer 40%. Mijn bloeddruk is nu stabiel door het medicijn coversyl (4mg) en is zo rond de 120/75. In gewicht ben in 11 kilo afgevallen en weeg nu rond de 86 kilo. Nu heb een een second opinion gehad in het LUMC in Leiden. In alle rapporten staat dat ik een beginnende vorm van cardiomyopathie heb. Verder zijn er bij mij helemaal geen klachten te constateren zoals vermoeidheid, kortademigheid, dikke voeten o.i.d. Ook ben ik niet duizelig. Wat ik heel graag wil weten is of de 40% weer kan stijgen naar de 60% pompfunctie. Graag wil ik weten of er mensen zijn die hetzelfde hebben als ik en of daar een medicijn voor is om dat weer te verhogen? Is er door voeding (supplementen) in combinatie met sporten o.i.d. een kans dat dit weer verhoogd kan worden? Dit betekend zeer veel voor me omdat ik waarschijnlijk niet goedgekeurd wordt bij de brandweer ondanks dat ik mee heel goed voel en geen klachten heb. Een combinatie van een goede bloeddruk, gewicht en een hogere pompfunctie zal er wel een goedkeuring plaats vinden. Zijn er mensen waarbij ook een dergelijke pompfunctie is/zijn verhoogd? Ik hoor het heel graag via deze behandelforum.

Antwoord op de vragen:

1. Hoe heb je het gemerkt?
Heb geen klachten en weet het via een duikkeuring (echo) dus niet door o.a. vermoeidheid.

2. Wanneer was dat?
Begin dit jaar (2006)

3. Hoe noemt de cardioloog jou ziekte?
Ze heeft het steeds over de verminderde pompfunctie

4. Hoe is het ontstaan?
Mogelijk virus om mijn hart.

5. EFJ?
40%

6. Welke medicijnen?
Ik slik nu alleen coversyl 4 mg 1 tablet per dag.

7. Hoe hoog is de bloeddruk?
Nu 122/76 zonder medicijn 150/100.

8. Wat is je hartslag?
ongeveer 60 en heb geen last van hartritmestoornis

9. Hart en vaatziekten familie?
Nee komt niet voor

10. zijn aderen onderzocht op doorstroming bloed?
Ja via een scan en er zijn geen klachten

11. Decompensatie?
nee

12. Voedings of vocht restrictie?
nee

13. Bepaalde zaken die ik niet kan doen.
Ik kan alles nog doen van sporten (voetbal, fietsen) en heb totaal geen klachten

14. Ben je gauw moe? of na inspanning benauwd?
Nee en nee

15. Eet je veel suiker?
Met mate

16. Allergieen of intolerantie voor voeding/medicijn?
Nee

17. Overgewicht?
Ben 1,84 en weeg 86 kilo

18. Komt diabetes voor in familie?
Nee

Met vriendelijke groet,

Rein Simonis.
Laatst gewijzigd door Rein Simonis op di mei 09, 2006 10:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo apr 26, 2006 9:57 pm

Hoi Rein,

We hebben al een beetje'kennis'gemaakt.

Om toegelaten te worden tot het behandelforum zou je bij dit forum de rubriek mededelingen moeten lezen,je komt daar de voorwaarden tegen om toegelaten te worden.
Als je alle vragen die daar gesteld worden zou willen beantwoorden,dan kunnen we weer een stapje verder :D

Verder moet je bij gebruikersgroepen(boven aan de site)een verzoek indienen om tot de hartfalen behandel groep toegelaten te worden.

Ik weet het is een gedoe maar daardoor zijn er alleen die mensen aktief op dat forum die aan hartfalen lijden,

succes,

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do apr 27, 2006 5:08 pm

Hoi Rein,

Ik zag je verzoek om toegelaten te worden tot de hartfalengroep.
Nog bedankt voor het beantwoorden van de vragenlijst,je bent een paar vragen vergeten.

Ga je er mee akkoord om over een half jaar Dr.DAlmulder te consulteren?
Deze arts werkt met ons samen,en hij laat altijd een uitgebreid bloedonderzoek doen om te kijken welke supplementen er eventueel nog toegevoegd moeten worden.

Verder zou het fijn zijn als je je arts vraagt of hij er bezwaar tegen heeft dat je d.m.v. het gebruiken van voedingssupplementen je gezondheid wilt verbeteren.

En heb je er bezwaar tegen om de benodigde supplementen bij de Rooy te bestellen,je krijgt daar 25% korting en daardoor is hij goedkoper dan vele andere.

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » do apr 27, 2006 5:17 pm

Welko Rein

Kijk naar deze pagina daar staan resulaten;

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... len.3.html
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie