Gedilateerde cardiomyopathie Willem

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
willem kuperus
Ervaren met het forum
Berichten: 48
Lid geworden op: za mar 11, 2006 1:31 pm
Locatie: Dokkum
Contacteer:

Gedilateerde cardiomyopathie Willem

Bericht door willem kuperus » di mar 21, 2006 9:08 pm

Hallo,
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Willem, woon in Dokkum (Friesland) en ben 50 jaar. Ik ben getrouwd en heb 3 kinderen. Vorig jaar oktober werd bij mij gedilateerde cardiomyopathie geconstateerd. Ik had voor die tijd veel klachten. Ik was erg benauwd, vooral met bukken. Ook moest ik 's nachts veel hoesten. Ik kon alleen op mijn rechterzijde liggen omdat ik anders erg benauwd werd.
Hiervoor heb ik veel onderzoeken gehad in het ziekenhuis, onder andere bij de KNO arts, longarts en internist. De longarts stuurde me door naar de cardioloog. De cardioloog constateerde dat ik gedilateerde cardiomyopathie heb. Hierdoor hebben we een zeer slechte tijd gehad (vooral mijn vrouw en ik) doordat de prognose niet al te best was.
Ik krijg nu medicijnen van de cardioloog en zit bij de hartfalenpolie. Ook doe ik aan hartrevalidatie.
Sinds dinsdag 14 maart 2006 ben ik begonnen met de voedingssupplementen. Ik gebruik nu:
GTF Chroom (2x daags 200mg)
Puur MSM (3x daags 1000mg)
Vitamine C (3x daags 1000mg)
De Puur MSM ben ik nog aan het opbouwen, ik zit nu op 2000mg per dag.

Ik heb het wel gemeld bij de hartfalenpolie, dat ik nu met voedingssupplementen ben begonnen maar daar zeiden ze dat ik het wel even met de cardioloog moest overleggen. Daar moet ik 10 april weer heen, maar ga ondertussen wel gewoon door met de supplementen.
Hieronder staan de vragen die ik heb beantwoord via Corrij.
Ik hoop dat ik wat reacties op mijn verhaal krijg en dat we langzamerhand de betere kant opgaan.

Hoe denkt de cardioloog dat het is ontstaan?: De cardioloog dacht dat mijn ziekte is ontstaan door een virus op de hartspier.

Wat is jouw EJF &, pompfunctie?: Mijn pompfunctie was in oktober 2005 50%. Dat betekend dus 30% EJF.

Welke medicijnen zijn er door de cardioloog voorgeschreven? Dosis?: Mijn medicijnen die voorgeschreven zijn zijn; Bisoprololfumaraat 2,5 mg
Hiervan neem ik 's morgens een halve tablet en 'savonds een halve tablet. (Dus 1 tablet per dag)
Bumetanide 1 mg, hiervan neem ik 1 tablet per dag.

Hoe hoog is je bloeddruk, hoe hoog was hij zonder medicijnen en hoe hoog is hij nu?: Ik weet niet meer wat mijn bloeddruk in oktober 2005 was,
mijn bloeddruk was in februari 2006 70/110.

Wat was je hartslag voor en na de huidige medicatie? Heb je last van ritmestoornissen? Zo ja welke?: Voordat ik aan mijn medicijnen begon weet ik niet
of mijn hartslag toen goed was, de cardioloog heeft mijn hartslag langzamer gezet door middel van deze medicijnen. Hij is nu gemiddeld 72 hartslagen per minuut.
Geen last van hartritmestoornissen.

Komen hart en vaatziekten in de familie voor?: Ja, komen wel voor.

Is er onderzocht of jouw aderen (nek of lies) nog voldoende bloed laten doorstromen?: Nee, is niet onderzocht.

Heb je last van decompensatie, dikke enkels?: Ik heb geen last van vochtophoping.

Heb je een voedings of vocht restrictie?: Ja, ik heb een vochtbeperking. Ik mag anderhalve liter per dag gebruiken.

Zijn er nu bepaalde zaken die je niet meer kunt doen? Kom je bijvoorbeeld de trap nog op? Sport je nog steeds?: Ik loop zonder problemen de trap op. En ga nu voor
sport naar de hartrevalidatie.

Ben je gauw moe? Ben je bij een inspanning gauw benauwd? Nee, ik ben niet gauw moe en ook niet benauwd.

Eet je veel suiker?: Ja, ik gebruik redelijk veel suiker.

Heb je last van allergieen of intoleranties voor voeding of medicijnen: Nee.

Heb je last van overgewicht, vooral rond de middel?: Nee, nu niet meer. Ben vanaf oktober plusminus 15 kilo afgevallen.

Ben je gediagnosaticeerd met diabetes? Komt er diabetes in de familie voor: Nee, ik heb zelf geen diabetes, maar komt wel in de familie voor.

Met vriendelijke groeten,
Willem Kuperus, Dokkum!

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di mar 21, 2006 9:23 pm

Hallo Willem,

We hebben al kennis gemaakt maar hartelijk welkom op het forum :D

Ik heb uw verzoek om toegelaten te worden op het behandelings forum
gezien,en omdat we al wat heen en weer gemaild hebben,is het wat mij betreft oke.

We kunnen nu verder op het behandelings forum en u kunt daar de verhalen van de andere forumgebruikers lezen.
U opent daar weer een nieuw onderwerp,net als hier,gedilateerde cardiomyopathie Willem,en we gaan aan de slag :D

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie