moderator MARION

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

moderator MARION

Bericht door Corrij (therapeut) » ma feb 20, 2006 6:26 pm

Hallo iedereen,

Zoals jullie misschien al gezien hebben is Marion toegevoegd als moderator op dit forum.Tijdens mijn afwezigheid (volgende week)neemt Marion de honneurs waar,iets waar ik heel blij mee ben.

Marion, ik persoonlijk vind je een kadootje voor het forum, en ik hoop op een lange en leuke samenwerking,

groetjes,Corrij :wink: [/b]
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Gebruikersavatar
Marion
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1164
Lid geworden op: za jul 24, 2004 12:49 am
Locatie: Maarn
Contacteer:

Bericht door Marion » vr feb 24, 2006 1:57 am

Hallo Corrij en alle andere gebruikers op dit forum :D ,

Op de eerste plaats wil ik Corrij ook langs deze weg danken voor het vertrouwen dat zij in mij stelt, ik zal mijn best doen dit waar te maken!

Op de eerste plaats wil ik mij voorstellen, omdat iedereen die hier binnen komt niet mijn eindeloze verhalen in het behandelingsforum kan lezen.
Komen jullie eenmaal in het forum van “diagnose en behandeling hartfalen” terecht, dan is mijn ‘inburgering’ in dit forum als een soort dagboek te lezen. :wink:

Hier een korte samenvatting:
In april 2004 is bij mij de diagnose gedilateerde cardiomyopathie met hartfalen gesteld.
Voor die tijd was ik altijd bezig, werkte vele en lange dagen, maar ik voelde wel dat mijn conditie steeds verder achteruit ging.
Ik werd regelmatig heel moe en dacht dat het echt tijd werd om heel lang op vakantie te gaan en tijd vrij te maken om te gaan sporten.
Echter een bezoek aan het zwembad leerde mij dat ik het 25 meter bad niet meer in één keer kon overzwemmen, toch wel vreemd.
Totdat ik bij de cardioloog terecht kwam en bovenstaande medegedeeld werd, met daarbij de boodschap dat mijn hart eerder slechter dan beter zou worden. :cry:
De eerste vier maanden waren heel zwaar, mijn lichaam kon maar moeilijk wennen aan de medicijnen, Bètablokkers, Ace-remmers, Bloedverdunners en Plaspillen, en mentaal krijg je ook een flinke dreun te verwerken!
Aan de andere kant was ik wel blij dat ik eindelijk rust kon nemen.

Onze beste manier om dit allemaal te verwerken was het verzamelen van zoveel mogelijk informatie via Internet en zo zijn we ook bij Willy terecht gekomen met zijn optimistische verhaal dat hij zichzelf genezen had van de ‘ongeneeslijke’ cardiomyopathie!
Wij hebben ons goed ingelezen en in september 2004 ben ik met zijn protocol begonnen.
Al snel merkte ik kleine verbeteringen, mijn nagels werden niet meer zo snel blauw, wat ik die zomer veelvuldig had zien gebeuren bij afkoeling, en ik kreeg langzaam maar zeker meer energie.

Inmiddels heb ik twee keer in de week 1 uur fysiotherapie, waarbij ik dmv fietsen, lopen, cross en roeien probeer mijzelf in het zweet te werken en wandel ik zo mogelijk iedere dag een uur met mijn honden in het bos.
Mijn hartslagmeter gebruik ik hierbij om te kijken of ik tijdens deze wandelingen mijn hart verantwoord wat harder kan laten werken.
Mijn dagen worden langzaam maar zeker weer meer gevuld en dat is 9 van de 10 keer voor mij goed vol te houden.
Dit had ik een jaar geleden nog niet voor mogelijk gehouden :roll: :lol:

De bevestiging dat het van binnen ook voorzichtig de goede kant op gaat is mijn laatste echo in november 2005 die op diverse plaatsen verbeteringen in het hart laat zien, mijn cardioloog noemde dit opmerkelijk.

Gedurende de laatste anderhalf jaar heb ik mede via dit forum zoveel geleerd over deze ziekte en de werking van de supplementen (niet alleen door eigen ervaring maar ook om deze te horen van de andere forum gebruikers) dat ik het aandurf om jullie vragen te beantwoorden en Corrij in deze bij te staan en indien nodig te vervangen.

Ik hoop dat ik de vragen naar bevrediging kan beantwoorden en jullie een eindje op weg kan helpen naar meer begrip wat er met je lichaam/hart gebeurt en, nog belangrijker, wat je er aan zou kunnen doen.

Vriendelijke groet, Marion :P .

jacky12345
Nieuw in dit forum
Berichten: 6
Lid geworden op: di mar 29, 2005 12:40 am
Locatie: schilde belgië
Contacteer:

Mijn hond heeft DCM ...

Bericht door jacky12345 » ma apr 17, 2006 11:32 pm

Hallo,

Ik ben Jacky, huisvrouw, uit Schilde/België, ben zelf 67 jaar jong, hou van de natuur, veel wandelen/fietsen (meestal met mijn hond hond Bass)en ben af en toe aktief op het internet.
Ik ben hier niet voor een gezondheidsprobleem voor mij maar voor mijn hond Bass (golden retriever, 8 jaar, reu, 40 kg) en men raadde me aan dit hier voor te leggen. Er waren voorheen nooit gezondsheidsproblemen met mijn hond maar recentelijk werd een DCM-aandoening vastgesteld.
Dit bleek uit de echo die gemaakt werd + hartfilm + röntgenfoto. Momenteel bevindt er zich vocht in de buik en in de rechterhartzak.
Inmiddels krijgt hij als reguliere medicijnen: Vetmedin en Lassix plaspillen. Zijn eetlust is OK maar hij is vlugger moe dan voorheen en hij slaapt ook meer. Verder vlug benauwd (als het wat té warm is of hij heeft wat té lang gewandeld)
Er werd mij inmiddels aangeraden Q10, MSN, Vitamine C en E te geven.
Verder zouden rode zeewier en paardebloemkruiden ook aanbevolen zijn. (vochtafdrijvend) ook voeg gemalen peterselie bij zijn voeding. Als voeding geef ik uitsluitend VERSE voeding en alles rauw (barf-methode)
Heeft er misschien nog iemand tips?
Alsvast bedankt voor event. info
groetjes
jacky
Je glimlach is de beste cosmetica!

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » ma apr 17, 2006 11:55 pm

Hoi Jacky,

Fijn dat je met Bass op het forum komt je hebt alleen je berichtje verkeerd geplaatst.
Als je naar gebruikersgroepen gaat en je vraagt toestemming om op het behandelforum te komen kan ik je daar toelaten.
Ik vind het heel fijn dat je dit doet en ik heb van Willy begrepen dat er een hondentherapeute mee leest,wellicht kan ze nog wat toevoegen,

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

jacky12345
Nieuw in dit forum
Berichten: 6
Lid geworden op: di mar 29, 2005 12:40 am
Locatie: schilde belgië
Contacteer:

Bericht door jacky12345 » di apr 18, 2006 12:33 am

Corrij (therapeut i.o.) schreef:Hoi Jacky,

Fijn dat je met Bass op het forum komt je hebt alleen je berichtje verkeerd geplaatst.
Als je naar gebruikersgroepen gaat en je vraagt toestemming om op het behandelforum te komen kan ik je daar toelaten.
Ik vind het heel fijn dat je dit doet en ik heb van Willy begrepen dat er een hondentherapeute mee leest,wellicht kan ze nog wat toevoegen,

groetjes,Corrij
heb mij inmiddels aangemeld;
hoop dat ik nu goed zit (hihi) sorry

doei

jacky
Je glimlach is de beste cosmetica!

Plaats reactie