hartfalen en suikerziekte

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » vr apr 21, 2006 6:02 pm

Hoi Helma,

Weet jij of het ijzersupplement dat je neemt aminozuurgebonden is?
Niet meer dan 50 mg per dag en altijd in combinatie met vitamine C omdat dit de symptonen van ijzer tekort sneller doet verdwijnen.

Voor zover ik het kan zien hebben we bijna alle uitslagen op de homocysteine na,deze is wel belangrijk.

Crp-2,2
triglyceriden-1,9
cholesterol tot- 6,1
homocysteine ?
T3-1.7
FT4- 14.3
TSH- 3.13
Hb1Ac- 6.0
bls nuchter- 6.2
kreatine- 129
ureum- 17.3


Problemen met de nieren,waar bestaan deze problemen uit,en heeft het nierprobleem een naam?
Voor de lever geld hetzelfde,welke diagnose is er gesteld.
Neuropathie,is dit vastgesteld en zo ja door wie?
Hartfalen idem
De psoriasis,hoe ernstig is deze en ben je onder behandeling van een dermatoloog.

Ik weet dat je ongeduldig bent en graag wilt starten,maar Willy is een weekend weg en ik wil toch graag een paar dingen met hem overleggen.Zoals Marion al aan gaf,je mankeert zoveel dat het eerst duidelijk moet zijn welke berg we gaan beklimmen,en hoe we dit dan aanpakken,

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

helmaekat
Ervaren met het forum
Berichten: 38
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 5:33 pm
Locatie: Zaandam

Bericht door helmaekat » vr apr 21, 2006 6:44 pm

Dag Corrij,
Nee dat weet ik niet en het staat ook nioet op het potje er staat welbisclycinate en het geeft geen constipatie het is van Solgar en speciaal voor vegetariërs Want dat ben ik en waarom mijn cholestrol nu zo hoog is en de verhouding niet meer goed is weet ik niet . Ik zat jarenlang rond de 5.o tot 5.3 met een juiste verhouding.
Dat van die vit C weet ik en dar houd ik ook altijd rekening mee. Nee die nier problemen heb ik geen naam voor. In het ziekenhuis zeiden ze dat het niet zo goed functioneerde vanwege een verslechterde doorbloeding toegekend aan mijn diabetisch. Wat de lever betreft; Van mijn 15e tot mijn 25e vaak rust en den vetloos dieet moeten houden. Daarna er overheen gegroeit zoals dat genoemd is. Neuropathie is vastgesteld door de podoloog,vattarts en huisarts in eertse instantie. Hartfalen is even genoemd door de cardioloog van de zomer met een verzoek tot het maken van een Echo. Die had ik in dec moeten krijgen maar heb ik af moeten zeggen vanwege een ziekenhuis opname. Eind maart naar de laatse ziekenhuis opname heb ik weer een nieuwe afspraak gemaakt maar kan niet eerder dan14 juni en krijg pas de uitslag 15 juli, althans ik word dan gebels. Ik heb nog geprobeerd om een bezoek aan de card. te krijgen maar daar was geen ruimte voor Vreselijk toch Psoriasis is wisselend. Ga af en toe ervoor onder de zonnebank en eet geen gekruid spul ook nooit vlees . Ben één keernaar de dermatoloog geweest maar kreeg zulke aggresieve middlen dat mijn huid er meteen kapot van ging. Probeer het dus op mijn manier onder controle te houden en dat lukt aardig. Maar soms is die jeuk niet te harden

Zo je kan weer even aan de bak succes

Groeten Helma
heb een hartoperatie in 2003 gehad en ben nog steeds niet hersteld. het hart faalt en ik ben diabeet

helmaekat
Ervaren met het forum
Berichten: 38
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 5:33 pm
Locatie: Zaandam

Bericht door helmaekat » vr apr 21, 2006 6:47 pm

P>S>
probeer volgende week voor die homocysteine, echter dan zal niet meevallen omdat je 2 keer bloed moet laten afnemen heb ik gelezen.

We zien wel
heb een hartoperatie in 2003 gehad en ben nog steeds niet hersteld. het hart faalt en ik ben diabeet

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » ma apr 24, 2006 5:52 pm

helmaekat schreef:Waardevolle Heer Willy.

De eerste keer heb ik gevraagd of de waarde die U wilde weten voldoende waren of dat U nog meer wilde weten dan kan dat in één keer.
Echter nu wilt U weten hoe hoog het homocysteine gehalte is.
OK, maar is er nog meer. Mag ik op deze vraag AUB een antwoord, ik wil niet elke keer naar het artsen lab voor één waarde per keer

In afwachting
Helma
klopt dat heet "voortschrijdend inzicht" :lol:

er zal misschien straks nog wel eens een keertje een waarde gemeten moeten worden,:meten is weten.

je kan je natuurlijk ook afvragen waarom je huisarts dat allemaal gemist heeft. kijk maar eens naar je lijst in het eerste bericht!!

homocysteine waarde wil ik weten, zet hem op je kan het!! en je wil het!!!

want............................................

het geeft aan of je een begin gemaakt heb met aderverkalking, van soort die behandelbaar is via orthomoleculaire geneeskunde
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

helmaekat
Ervaren met het forum
Berichten: 38
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 5:33 pm
Locatie: Zaandam

Bericht door helmaekat » do apr 27, 2006 3:30 pm

Goedenmiddag,

Eindelijk heb ik een briefje voor het lab om de waarde van homocysteine te laten bepalen. Ik heb ook gevraagd waar die waardebepaling van de C-peptide is gebleven ( nou daar wist niemand dus iets van-erg slordig)
Ik ga morgen naar het lab. Is die bepaling van C-peptide van belang?
Zo ja, dan laat ik dat alsnog weer bepalen.

Ik weet dat het een beetje laat is maar het is blijkbaar nogal wat werk
( dat bepalen van die homocysteine ) dus heb ik nu pas dat briefje en kan ik morgenochtend heen.

Zou ik nog vandaag antwoord kunnen krijgen of jullie de waarde van C-peptide nodig hebben, dan schrijf ik die er zelf bij.

vr.gr.Helma
heb een hartoperatie in 2003 gehad en ben nog steeds niet hersteld. het hart faalt en ik ben diabeet

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do apr 27, 2006 4:46 pm

Hoi Helma,

Het zou fijn zijn als je de C-peptide kunt laten bepalen,aan de hand daarvan kun je zien of je alvleesklier nog werkt en in welke mate.

Homocysteine,een verhoogd nivo hiervan wordt gezien als risicofactor voor het ontwikkelen van hart en vaatziekten.

Je schreef eerder dat je niet begreep waar dat verhoogde cholesterol vandaan kwam aangezien je al jaren vegetarisch bent.Nu is het zo dat van je voeding maar 3% invloed heeft op je cholesterol.Circa 75% van de circulerende cholesterol wordt aangemaakt voornamelijk in de lever.Aangezien de hoeveelheid circulerend cholesterol via een bio-feedback mechanisme in het lichaam wordt afgeregeld,betekent dit dat (grotere)hoeveelheden cholesterol in de voeding er alleen toe leiden dat in het lichaam zelf minder cholesterol wordt aangemaakt.Onderzoek heeft aangetoond dat de invloed van voedings-cholesterol op het totale cholesterol-gehalte in het bloed gemiddeld niet meer bedraagt dan 3%.

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

helmaekat
Ervaren met het forum
Berichten: 38
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 5:33 pm
Locatie: Zaandam

Bericht door helmaekat » do apr 27, 2006 5:03 pm

Corrij, wederom bedankt voor je uitleg en je snelle reactie. Ik heb de uitlag over die homocysteine pas a.s. maandag over een week.
En ik hoop dat er dan snel een behandelplan kan komen.
Tot maandag 8 mei

mvg Helma
heb een hartoperatie in 2003 gehad en ben nog steeds niet hersteld. het hart faalt en ik ben diabeet

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » do apr 27, 2006 5:13 pm

c-peptide graag nuchter
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do apr 27, 2006 5:14 pm

Hoi Helma,

Zeker weten,dan word het hoog tijd voor het echte werk :D


groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » ma mei 01, 2006 3:00 pm

Hoi Helma,

Zou jij mij misschien even willen bellen,dat gaat net iets sneller dan via het forum,

groetjes,Corrij

0164 687504
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » ma mei 01, 2006 5:14 pm

Hoi Helma,

Ik heb een nieuw onderwerp geopend op het behandelingsforum,en ik heb het helmaekat genoemd.

succes,

Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Gesloten