Het overkomt je zonder dat je het merkt.

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop van Mosel
Verslaafd aan het forum
Berichten: 186
Lid geworden op: vr sep 30, 2005 2:17 pm
Locatie: Stompwijk
Contacteer:

Het overkomt je zonder dat je het merkt.

Bericht door Joop van Mosel » za okt 01, 2005 12:51 am

Mijn naam is Joop van Mosel (54), getrouwd met Anne (53). We hebben een dochter (23) en een zoon (20). Ik werk sinds mijn 16de jaar. Eerst 4 jaar in een banketbakkerswerktuigen fabriek en na mijn diensttijd 33 jaar in de automatisering. Sinds begin augustus is er hartfalen bij mij geconstateerd. Ik ben na 10 dagen ziekenhuis thuis aan het bijkomen van de bijkomende vermoeidheden. Ik ben op internet gaan zoeken naar medestanders en op die manier op de Pillie Willie site terecht gekomen. Ik zoek hoe andere hier mee (moeten) omgaan en wat de verdere verwachtingen zijn.

Antwoorden op gestelde vragen :

Half Juli (2005) kreeg ik last van een verhoogde hartslag. Na 2 bezoeken aan de huisarts - die het gelukkig niet vertrouwde - ben ik via de EHBO op de cardiologie belandt. Na 2 dagen van onderzoek (echo's, ECG's, etc) werd mij verteld dat ik gedilateerde cardiomyopathie had.

Ik ben op 3 augustus 2005 het ziekenhuis in gegaan.
De cardioloog noemde het Gedilateerde Cardiomyopathie.
Volgens de cardioloog kwam het door hoge bloeddruk.
EJF % weet ik nog niet. Op 5 oktober ga ik naar de cardioloog misschien dat ik het dan weet.

Voorgeschreven medicijnen:
Burinex 1 mg, 1 x daags
Coversyl 4 mg, 1 x daags
Eucardic 12,5 mg, 2 x daags (is 2 x bij bezoeken aan de harfalenpoli verhoogd)
Marcoumar 3 mg, 1 x daags een hele andere dag een halve

Bloeddruk was gemiddeld 145/95 en is nu gemiddeld 125/85.
Hoe de hartslag was weet ik niet, maar ik schat het bij inspanning op 140, maar dat zakte na een lange periode weer weg. Nu is het gemiddeld 70. Ik heb geen last van ritmestoornissen.
Mijn vader heeft last van vernauwde bloedvaten gehad.
Na de katheterisatie was de mededeling dat mijn hart er goed uit zag.
Wel last gehad van een dikke buik, maar dat was binnen 2 dagen met plaspillen verholpen.
Ik moet van de cardioloog zoutarm en ik beperk mijn vochtgebruik tot 2 liter per dag.
Lang en vooral te snel lopen doet pijn, zeker in de kuiten. Trappenlopen gaat nog wel, maar dat moet ik niet 4 keer achter elkaar doen. Ik heb 42 jaar gevoetbald, maar dat doe ik sinds een jaar niet meer. Eigenlijk doe ik dus niets meer.
Ik ben na een inspanning wel moe, maar heb het niet benauwd.
Ik ben niet echt een zoetekauw (meer), wel suiker in de thee.
Ik heb geen last van allergieen of intoleranties.
Ik had overgewicht door het vasthouden van vocht, maar dat is weg.
Er komt geen diabetes voor in de familie.

Verder gebruikte ik al jaren supplementen. Na het lezen op internet ben ik het wel gaan verhogen. Ik heb dit gemeld bij de hartfalenpoliverpleegkundige en die had er geen problemen mee. Ik weet nog niet of de cardioloog er problemen mee heeft.

Nu gebruik ik per dag :
PC-Ginkgo (2 capsules van 100 mg Phosphatidylcholine en 60 mg Ginkgo Biloba extract)
Q10 Extra (1 capsule 30 mg Co-enzym Q10, 10 mg vitamine E en 10 mcg Selenium)
Vitamine C (5 tabletten van 500 mg verdeeld over de dag)
Zink (1 capsule 15 mg)
Multivitaminen (1 tablet)
Carnitine formula (1 capsule 200 mg L - Carnitine, 400mg L - Taurine, 25 mg L - Methionine en 25 mg L - Lysine)

Voor het slapen gaan neem ik 1 á 2 tabletten Melatonine (0,1 mg)

De meeste supplementen bestel ik via internet bij Liberty Health Care. Daar krijg ik als vaste klant 10% korting en er zijn regelmatig aanbiedingen. Maar wanneer ik deze supplementen ook bij De Rooy kan bestellen met de Pillie Willie korting heb ik daar geen problemen mee.

Al met al ga ik me wel wat beter voelen, de vermoeidheid waarmee ik het ziekenhuis uit ben gekomen neemt af. Het is afwachten hoe het verder gaat. Het is allemaal nog zo vers.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » za okt 01, 2005 12:03 pm

Hallo Joop mijn cardiomyopathie was ook waarschijnlijk veroorzaakt door een te hoge bloeddruk

Heb je die supplementen zelf bedacht of is het een idee van een therapeut? Wat verwacht je er van?
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Gebruikersavatar
Joop van Mosel
Verslaafd aan het forum
Berichten: 186
Lid geworden op: vr sep 30, 2005 2:17 pm
Locatie: Stompwijk
Contacteer:

Bericht door Joop van Mosel » zo okt 02, 2005 3:40 pm

Hoi Willy,

Ik gebruikte al Vitamine C, Q10 Extra, Zink en Multivitaminen, alleen v.w.b. de Vitamine C geen hoge percentage. Die informatie en de overige supplementen heb ik uit de Pillie Willie Koerier gehaald. Gezien de resultaten die ik bij andere forumleden lees hoop ik dat het ook bij mij zal aanslaan.

Groetjes,
Joop

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » zo okt 02, 2005 3:44 pm

Zou je aan het hartfalen protocol willen mee doen? Dan vraag ik Corrij jouw toestemming te geven. Ze heeft vast wel suggesties hoe het met de supplementen veel beter kan, en waarschijnlijk goedkoper.

:lol:
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » zo okt 02, 2005 3:47 pm

Joop je hebt al toegang tot het behandelingsforum

Start daar een bericht met de naam Behandeling Joop en copieer je supplementen lijst daar naar toe. Daar pakt Corrij het op.

blondie
Verslaafd aan het forum
Berichten: 173
Lid geworden op: zo jan 01, 2006 11:50 pm
Contacteer:

Bericht door blondie » za jan 07, 2006 12:26 am

Multivitaminen bij marcoumar?
Dit is een zogenaamde bloedverdunner en daar moet je bij oppassen met vitamine k,zuurkool bijvoorbeeld is een vitamine k bom en mag daarom al niet
Sorry,ik wil geen wijsneus zijn,maar heb een tijd lang dit soort medicijnen moeten gebruiken na een trombose
En heb door mijn opleiding als bejaardenverzorgster ook vrij veel met dit soort medicijnen gewerkt

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » za jan 07, 2006 1:33 pm

Prima dat je het meldt hoor blondie

Vind je echt geen wijsneus alle hulp is welkom

blondie
Verslaafd aan het forum
Berichten: 173
Lid geworden op: zo jan 01, 2006 11:50 pm
Contacteer:

Bericht door blondie » za jan 07, 2006 5:30 pm

Graag gedaan :oops:

Plaats reactie