Non Compaction Cardiomyopathie?

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
smarkx
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 4:26 pm

Non Compaction Cardiomyopathie?

Bericht door smarkx » ma sep 26, 2005 4:35 pm

Hallo Beste lezers,

Ik weet sinds een maand dat ik Non Compaction Cardiomyopathie heb.
Ik voel me verder helemaal prima en heb dan ook nergens last van.

Bij het zoeken naar deze vorm van Cardiomyopathie op het internet, ben ik hier terecht gekomen.
In de hoop dat hier iemand is die mij kan vertellen wat het nou precies inhoud,want in het ziekenhuis kan het mij maar niet duidelijk worden.

Alvast bedankt.

Groeten Stefan

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » ma sep 26, 2005 5:36 pm

Welkom op het forum, dit heb ik even voor je opgezocht

Non-compaction of the ventricular myocardium ("spongy myocardium") is a rare congenital cardiomyopathy of children and adults resulting from arrested myocardial development during embryogenesis. Prior to formation of the epicardial coronary circulation at about 8 weeks of life, the myocardium is a meshwork of interwoven myocardial fibers that form trabeculae and deep trabecular recesses. That increased surface area permits perfusion of the myocardium by direct communication with the left ventricular cavity. Normally,as the myocardium undergoes gradual compaction, the epicardial coronary vessels form.

In this disorder, echocardiography demonstrates a thin epicardium with extremely hypertrophied endocardium and prominent trabeculations with deep recesses. These features tend to be apically localized since compaction would normally proceed from base to apex, and from epicardium to endocardium.

Clinical presentation consists of congestive heart failure with depressed left ventricular systolic function, ventricular arrhythmias, arterial thromboemboli from thrombus formation within the inter - trabecular recesses, as well as restrictive physiology from endocardial fibrosis.

http://info.med.yale.edu/intmed/cardio/ ... oncompact/
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

smarkx
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 4:26 pm

Bericht door smarkx » di sep 27, 2005 4:46 pm

Hallo Willy,
Bedankt voor je snelle reactie, alleen is mijn engels nou niet zo geweldig dat dit verhaal mij geheel duidelijk is.

Ik zal me zowiezo bij m'n volgende ziekenhuis bezoek is heel goed laten voor lichten.

Ik krijg namelijk al diverse medicijnen voorgeschreven ( 3 tal)
Dit terwijl ik me prima voel, en door die medicijnen heb ik het idee dat ik juist daardoor ''minder goed in me vel zit'' (stress)

M.v.g
Stefan

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di sep 27, 2005 8:49 pm

Hallo Stefan,

Het is inderdaad niet gemakkelijk om hier informatie over te vinden,wat
ik er uit op kan maken is dat het niet erg vaak voorkomt en dat het te maken heeft met een genetische afwijking,zou kunnen zijn onstaan tijdens de zwangerschap.
Zijn er meer mensen in jouw familie die dit ook hebben?
Wanneer moet je weer naar de cardioloog?
En welke medicijnen gebruik je?

Sorry voor mijn vragen maar ook voor mij is het onbekend en ik wil er zeker meer van weten,ik blijf doorzoeken,

groetjes,
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

smarkx
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 4:26 pm

Bericht door smarkx » do sep 29, 2005 8:05 pm

Hallo Corrij

Bedankt voor je reactie.

Voor zover ik nu weet, is er niemand in mijn familie die het zelfde heeft als mij.
Hierbij moet wel gezegd worden dat het medisch rapport van mijn overleden neefje nog nagekeken moet worden. ( nog opvragen)

De medicatie die ik heb is:
Diovan 80 mg
metoprololsuccinaat retard 100

+ Ik ga nu beginnen met bloedverdunners: Fenprocoumon 3mg


Overgens moet ik er wel bij vertellen,dat sinds ik weet dat ik deze hart ''afwijking'' heb, nu wel regelmatig hartkloppingen voel.
(deze waarschijnlijk altijd al gehad)
vandaar de metoprololsuccinaat.


Groeten

smarkx
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 4:26 pm

Aanvulling

Bericht door smarkx » do sep 29, 2005 8:12 pm

Nog even als aanvulling.

Ik zit nog te wachten op een bericht van het ziekenhuis voor een volgende afspraak.


Overigens dien ik nog wel te vertellen dat in het ziekenhuis wel het één en ander uitgelegd is omtrend de Non Compaction Cardiomyopathie.

Aleen ben ik waarschijnlijk door de schrik het meeste alweer vergeten. :oops:
(volgende keer maar weer iemand meenemen)



Groeten

Plaats reactie