Cardiomyopathie (idiopatisch)

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Milko45
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: di sep 13, 2005 6:58 pm
Locatie: Lelystad

Cardiomyopathie (idiopatisch)

Bericht door Milko45 » zo sep 18, 2005 4:27 pm

Hallo allemaal,

Ik Milko ben een man van 45 jaar getrouwd met Ellen en heb twee kinderen een meid van 17 jaar en een jongen van 15 jaar.

Vanaf 1981 tot juni 2002 ben ik hoteleigenaar in Amsterdam geweest.

In begin 2002 dachten mijn vrouw en ik, dat het naar 21 jaar 7 dagen per week 24 uur per dag wel mooi was geweest en hebben ons hotelbedrijf in Amsterdam verkocht. We zijn in augustus 2002 naar Almere verhuist om in november 2003 ons mooie huis in Lelystad te gaan bewonen.

In het verleden heb ik veel gesport Judo volleybal en Tennis en ben al jaren lang met zingen bezig en nooit wat gemankeerd nooit een druppel alcohol gedronken en nooit gerookt.

In juni 2002 zou ik van het leven gaan genieten.(dacht ik) In het begin veel problemen met de nieuwe eigenaar van het hotelbedrijf gehad (zat me niet lekker) heb een beheerdersbedrijf ingeschakkeld en het ging beter. Ben in maart 2003 weer met tennis begonnen en kreeg het vanaf mei/juni nogal last van mijn luchtwegen en werd gauw moe.

Ben herhaaldelijk naar mijn huisarts geweest en dacht aan irritatie van de luchtwegen en gaf me een puffer en pillen en zei dat het vanzelf weer moest overgaan, maar de symptonen bleven.


Weer naar de huisarts gegaan en werd door een assistent geholpen en die begon als eerste over mijn hart en vroeg of ik al bij een cardioloog geweest, nee dus en heb meteen een afspraak met cardioloog Baars in lelystad gemaakt. Kwam daar begin november en hij heeft een paar standaard onderzoeken gedaan en vroeg of ik in januari 2004 voor verder onderzoek terug wilde komen.


In de tussentijd veel met inkopen voor het nieuwe huis bezig geweest
Vanaf 14 november tot 15 december 2003 elke dag hard gewerkt in het nieuwe huis, was wel gauw moe en werd 's nachts veel wakker van het hoesten, zweten en moest veel plassen.

Heb ons zelf ook nog verhuisd in het weekend van 14 en 15 december 2003 met alles erop en eraan (wasmachines en dozen tillen.)

In die week daarna moest ik een plein van ongeveer 300 meter oversteken, maar na de helft moest ik gaan zitten.

Voor die zelfde dag weer een afspraak met mijn huisarts gemaakt, die heeft er voor gezorgd, dat ik via mijn cardioloog meteen op spoedeisende hulp in Lelystad kon komen, ben op genomen. Volgende dag een echo gemaakt en toen was het meteen bekent, dat ik cmp had. Met een ejc% van 23%.

Mijn leven en die van mijn gezin hebben toen de grootste klap ooit gehad.

Veel pillen gaan slikken, diverse onderzoek in het AMC gehad en emotioneel helemaal kapot.

Tot aan nu toe gaat het met up en downs, werk niet meer zou wel willen, maar wie wil er nu een man van 45 die emotioneel niet goed in elkaar zit.

Op deze site toch weer hoop gekregen.

Alreeds met Willy gesproken en ook met Bert en een afspraak met dr. Dalmulders gemaakt.

Hoop binnenkort met de voedingssuplement te kunnen beginnen.

Hier de antwoorden op de vragen.


* Lees verhaal hierboven.

* Lees verhaal hierboven.

* Idiopatische cardiomyopathie

* Waarschijnlijk ontstaan door een virus op mijn hartspier.

* EFJ% 23%

* Ik gebruik: spironolacton 25 mg 1x daags
furosemide 40 mg 1x daags
Lisinopril 20 mg 2x daags 1 tablet
Carvedilol 25 mg 2x daags 1 tablet
Pantozol 40 mg 2x daags 1 tablet
sinds kort Domperidon 10 mg 3x daags 1 tablet
Voor diabetes Amaryl 1 mg 1x daags
Acenocoumarol 1 mg 1x daags 5 tabletten

* Bloed druk toen 90/150 nu 80/120

* Hartslag toen 90-95 nu 70

* in feb/mrt gecatheteriseert alles was goed menig mens zou willen dat
zijn hart er zo schoon uit zag.

* Geen last van decompensatie of dikke enkels

* 1 1/2 liter vocht per dag ongeveer en zo min mogelijk zout

* Kan fysiek alles nog doen, maar zit vaak emotioneel kapot

* Trap lopen is geen probleem en als sport doe ik elke week golfen.

* Ik denk, dat de medicijnen veel teweeg brengen in mijn maag en ook
emotioneel ( vroeger nooit last van gehad)

* Valt mee

* 's ochtend chocolade vlokken op brood en slimmetjes in koffie en thee

* Bij inspanning niet benauwd

* Ben 1,92 lang en week 107 kilo maar zie er gezond uit


Via de verpleegkundige van het HOP in Lelystad dhr. Toon Hermans toestemming gekregen om het te proberen.



Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo sep 21, 2005 11:52 am

Hallo Milko,

Dank je wel voor je verhaal,als je naar het behandelingsforum gaat kunnen we starten,

groetjes,
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie