cardiomyopathie verhaal van theodorus

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
theodorus
Verslaafd aan het forum
Berichten: 147
Lid geworden op: zo jan 18, 2004 2:17 pm
Locatie: Halsteren
Contacteer:

cardiomyopathie verhaal van theodorus

Bericht door theodorus » zo sep 11, 2005 8:51 pm

Hallo Willy en lezers van dit forum,

eind 1998, begin 1999 begon ik te kwakkelen, gewicht nam in korte tijd toe, behoorlijk kortademig, helemaal geen conditie meer, futloos, giga hoestbuien en angstgevoelens, dacht zelf dat ik niet goed door een griep heen kwam. Ging naar huisarts voor een hoestdrank, maar hij vertrouwde het niet en stuurde mij door. Na de u allen wel bekende onderzoeken volgde de diagnose Cardiomyopathie met een levensverwachting van niks, ze brachten het voorzichtig maar ze gaven mij nog +/- 5 jaar.

Hun conclusie; zeer slechte linkerventrikelfunktie,vergroot hart met tekenen van decompensatiocordis.,het linker ventrikel is gedillateerd,
kortom een gedilateerde cardiomyopathie zonder coronairlijden en normale rechtsdrukken.
Als behandeling is geadviseerd,behandeling met medicijnen en controle op de harttransplantatiepoli(leiden)

Door dit hart probleem kan ik nu geen lichamelijke inspanning meer leveren, zoals fietsen,(hard)lopen,tuinieren,klussen.
Zelfs bij traplopen is het lucht happen,maar ondanks alles heb ik een poging ondernomem om te leren skieen ( indoor ),wat ook gelukt is, alleen de laatste tijd kan ik het conditioneel niet meer opbrengen.

groet Theodorus

Plaats reactie