Sss en 1e graads AV block > pacemaker

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Aagie1986
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: vr feb 26, 2021 5:50 pm

Sss en 1e graads AV block > pacemaker

Bericht door Aagie1986 » ma mar 08, 2021 2:21 pm

Beste Willy,

Ik ben vandaag naar de cardioloog geweest. Het blijkt dat er geen spraken is van hartfalen. Maar door het vele pacen van de pacemaker wordt het hart lui en werken de kamers niet meer synchroon. De oplossing zal een pacemaker worden met 3 draden.
Ook bleek er een instelling van de pacemaker niet goed te staan waardoor er een pacemakertachycardie ontstaat. Hierbij wordt de boezem gepaced en geeft dit door aan de kamers die het stroompje weer terugsturen naar de boezems. Er ontstaat dan een cirkeltje het bloed stroomt tegen dichte kleppen aan. Dit geeft een druk in de keel en in de borst en op de veneuze vaten naar het hoofd. Nu begrijp ik waarom ik met zo gestresst voelde en aan het hyperventileren was en ik dit niet meer onder controle kon krijgen. Over 2 weken moet ik weer een echo maken om te kijken hoe mijn hart er dan voor staat.

Gelukkig heb ik geen hartfalen, maar toch wil het protocol volgen om mijn hart te ondersteunen en uiteindelijk ook de rest van mijn lichaam. Ik denk dat ik daar goed aan doe. Ik heb soms echt het gevoel dat ik iets in mijn lichaam te kort kom. Ik weet alleen niet wat.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Sss en 1e graads AV block > pacemaker

Bericht door Willy » di mar 09, 2021 5:57 pm

Hallo Aagje we zien elkaar morgen via ZOOM

Ik heb je toegang gegeven voor het behandelingsforum, dat staat hier viewforum.php?f=30

Kopieer het bericht via kopiëren en plaats dat in het behandelingsforum
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie