sporten en sterkverminderde pompfunctie

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Tommydevos
Bekende op het forum
Berichten: 13
Lid geworden op: zo nov 03, 2019 4:51 pm

sporten en sterkverminderde pompfunctie

Bericht door Tommydevos » za nov 16, 2019 12:17 am

Zoals alle personen heb ik al sinds jaar en dag enkele hobby's om eens te ontspannen van het alledaagse , één daarvan is dan ook lekker een ritje met de fiets of mountainbike. Toen een vijftal jaar geleden een collega in de club plots last kreeg van ademhalingsproblemen en ritmestoornissen vond ik het wel gepast om op mijn leeftijd ééns een controle van het hart te laten uitvoeren. Na een controle met fietstest en ecg en cardiogram kreeg ik het slechte nieuws dat enkele dingen niet echt oké leken te zijn. Bij nadere controle blijkt dat een aangeboren bicuspiede aortaklep en een hartpompfunctie van slechts 35% mijn probleem zou zijn. Ik had hiervan nog nooit last ondervonden. Nu ondertussen een aantal jaren verder blijkt deze EF van 30 - 35% nog niet te zijn verbetert ondanks het bezoek en medicatie van al enkele UZ. Het fietsen lukt nog steeds zoals voorheen met geen enkel probleem zoals vermoeidheid of kortademigheid. Jaarlijks haal ik nog een 10000Km op de teller zonder problemen. De voorgeschreven betablokker neem ik uiteraard wel nog steeds zoals voorgeschreven. Bij de laatse controle en tweede opinie in een andere UZ met wederom fietsproef(deze was uitmuntend) spreekt men opeens van het plaatsen van een ICD als mijn toestand binnen 3 maand niet verbetert zou zijn, Blijkbaar zou er bij hoge inspanning zich soms een onregelmatige hartritme voordoen waarvan ik niks ondervind. met wat zoekwerk kwam ik toevallig op de site met orthomoleculaire behandeling. Ondertussen reeds al enkele vitaminen zoals Q10,carnitine en magnesium in huis gehaald en contact opgenomen met Willy voor extra begeleiding. Hopelijk kunnen we de EF terug op niveau krijgen zoals het hoort. Ik ben alleszins zeer benieuwd naar het verdere verloop.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: sporten en sterkverminderde pompfunctie

Bericht door Willy » zo nov 24, 2019 10:49 pm

Ja klopt je bent in de gevaren zone daarom geven ze je een ICD
\
Ik geef je toegang tot het behandelingsforum en bel je voor een afdperaak
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie