Voorstellen

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Paulusje
Bekende op het forum
Berichten: 13
Lid geworden op: wo apr 10, 2019 5:54 pm

Voorstellen

Bericht door Paulusje » vr apr 12, 2019 10:27 pm

Even voorstellen. Ik ben een man van 50 jaar.

In jan 2016 kreeg ik de diagnose Linker bundeltakblok. Dit kon geen kwaad, ik moest alleen rekening houden dat ik bij het sporten niet tot het uiterste zou gaan. In 2019 opnieuw op controle.
Verder ben ik bekend met familiaire hypercholesterolemie en verhoogde triglyceriden. Ik sta 15 jaar onder behandeling bij een internist. Ik ben 181m en woog 98 kg. (nu 90 kg)

In september 2018 werd ik chronisch verkouden, bronchitis verschijnselen. Bij het wandelen soms wat lichte duizelingen. Mijn bloeddruk (die al die jaren normaal was) steeg afwisselend van 150/100 tm 178/100. Ik hield geen vocht was, ook geen vermoeidheid aanwezig.
Advies: afvallen.
Zie diëtiste en drink op dit moment geen alcohol meer.

Begin jan opnieuw naar internist, gevraagd om verwijzing (ook volgens protocol LBTB) naar de cardioloog.
Op 14 febr 2019 echo. EF 26.
Teruguitgang EF naw veroorzaakt door LBTB of virus.
Start met Perindopril 2 mg

Op 25 febr 2019 catheterisatie. Uitslag; geen vernauwingen.
Start met Perindopril 4 mg en 2x dgs een halve tablet Carvedilol 6,25 mg
Nav uitslag van 14 febr gaan zoeken op internet en kwam bij Pillie Willie uit, ook andere literatuur erop nageslagen. Mezelf erg gaan verdiepen in Metabole cardiologie.
Gestart met het Protocol
200 mg Ubiquinol.
3 x dgs Alcar 500 mg
Taurine 2x dgs 600 mg
Magnesium citraat 2x dgs 200 mg
Vitamine D 2 x 25 mcg
D Ribose 3 x dgs 3 gram
Visolie 1000 mg 3 x dgs 1
Vit b 12 combi 6000 1xdgs
Curcuma C3 2x dgs1

28 febr gestart met Selenium 200 mg

Na inname supplementen en medicatie kreeg ik enorm veel energie. Cardioloog gaf aan dit vreemd te vinden , ook gaf hij aan dat ik erg snel (na 2 weken) reageerde op Betablokkers.
Omdat ik zo snel (positief) reageerde werd Perindopril verhoogd (omdenken-)) naar 8 mg en de Carvedilol verhoogd naar 2x dgs 1 tablet van 6,25 mg.
Hierna wel last van vermoeidheid en bijwerkingen oa spierpijn. Naw werd dit veroorzaakt door de Modalim.

27 febr. 2019 Een echo. EF van 42 en linker hartkamer geslonken van 59,4 naar 57.47
Gezien de snelle verbeteting dacht de cardioloog dat de eerste keer te laag was gemeten.
30 april een MRI en 27 mei uitslag en consult bij de cardioloog.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Willy » ma apr 15, 2019 8:48 pm

Hallo Paulusje we hebben elkaar al gesproken

Zou je aan je cardio willen vragen of hij bezwaar heeft als jij supplementen gaat gebruiken om je gezondheid te verbeteren

Laat me dit hier even weten

We gaan ook verder op het besloten hartfalen forum
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Paulusje
Bekende op het forum
Berichten: 13
Lid geworden op: wo apr 10, 2019 5:54 pm

Re: Voorstellen

Bericht door Paulusje » di apr 16, 2019 12:01 am

Cardio heeft geen bezwaar, hij geeft aan er ook geen verstand van te hebben, eerlijk dus.

Plaats reactie