Niet nieuw maar weer actief na terugval

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
wander
Bekende op het forum
Berichten: 25
Lid geworden op: wo dec 16, 2015 9:00 pm

Niet nieuw maar weer actief na terugval

Bericht door wander » di feb 19, 2019 1:02 am

Hallo ik ben Wander 54 jaar en heb sinds 2014 hartfalen. Er is toen bij mij hartfalen geconstateerd met een LVEF van 24%. Na het ontslag uit het ziekenhuis ben ik vrijwel direct gaan zoeken naar alternatieven en kwam al vrij snel in contact met willy en ben toen begonnen aan zijn hartfalen protocol. Samen met de medicatie was mijn pompfunctie in januari 2015 gestegen naar 32%, dat gaf hoop. September 2015 vervroegde controle ivm. AOV. LVEF 42%. Mijn laatste controle was april 2016 en zag er goed uit 47% pompfunctie (blij). Cardioloog was zeer tevreden en het ging ook super met mij en hij wilde mij pas over twee jaar weer zien.Daarna is het een tijd best goed gegaan totdat ik( achteraf niet verstandig) mijn medicijnen zelf ging afbouwen. Eerst de bloedverdunner toen de beta blokker en uiteindelijk de ACE remmer.

Overmoed.
Overmoed denken dat ik alles wel weer kon doen mijn oude leventje borrels en bier en slordig met de het protocol voelde ik het geleidelijk achteruit gaan.
Echter stak ik mijn kop in het zand waarom? ik speelde met mijn leven en moest actie ondernemen en een afspraak met min huisarts maken. Ik sliep al slecht en kon niet meer liggen dus ik had donders goed door dat ik weer vocht vasthield. Afspraak met huisarts gemaakt 17-01-2019 en met de ambu opgehaald. Heb toen wel een behoorlijke dreun gekregen was even goed van slag. Volgende dag een pompfunctie onderzoek LVEF 32% shit! Mocht toen wel die zelfde dag weer naar huis met nieuwe medicatie we beginnen weer van vooraf aan.

Ik moest weer mijn verantwoording nemen en zorgen dat het weer op de rit kwam. Maar waar ik het meest tegen op zag was Willy een bericht sturen met de mededeling dat ik het verbruid heb.
We zijn nu weer een maand verder en voel me goed gestopt met drinken en weer met het protocol aan de slag en weer de verantwoording voor mijn leven nemen.

Plaats reactie