Verhaal Lucky Luke

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
lucky luke
Bekende op het forum
Berichten: 19
Lid geworden op: ma nov 26, 2018 4:28 pm

Verhaal Lucky Luke

Bericht door lucky luke » zo dec 16, 2018 10:53 pm

Hallo,
Ben een jongen van 22 jaar.
Geboren in Maastricht.2 weken na mijn geboorte werd bij mij een hartafwijking geconstateerd.Paar kleine "ongevaarlijke" gaatjes die destijds goed te dichten waren.
Ik kwam in de AZM molen terecht.
Mijn ouders wisten toen niet dat AZM op dat moment geen geen chirurg had/die is door financiële ruzie vertrokken/.
Ik zou pas op 1 jarige leeftijd /volgens mijn kardioloog/geopereerd moeten worden -ik moest volgens haar op krachten komen en in gewicht aankomen/de ware reden was geen chirurg😱/
Toen ik 1,5 jaar oud was ben ik van AZM naar het ziekenhuis in Aachen gestuurd om die paar gaatjes dicht te maken.simpele operatie werd toen gezegd.
Net voor mijn operatie werd ontdekt dat ik inmiddels een "serieuze"hartpatiënt ben geworden .Door te lang wachten is mijn aorta klep gaan lekken /een van die "ongevaarlijke"gaatjes zat net onder de aorta klep en heeft die veel schade ingericht.
Inmiddels stonden mijn ouders voor de keuze mechanische of donorklep te laten plaatsen.Bij een baby altijd een slechte keuze.
Tijdens mijn eerste operatie werd geprobeerd om de klep te herstellen-zonder succes.Na de operatie werd ik steeds zwakker.Via via kwam ik bij prof Hitchcock terecht in Wilhelmina Ziekenhuis in Utrecht.Prof Hitchcock bekend als" surgent with lucky fingers".
Donor klepje uit London laag al klaar.Toch wist hij mijn klepje te herstellen en overige gaatjes te sluiten.
Tot mijn 6e levens jaar ontwikkelde ik mijn normaal en had eigelijk verder nergens last van.
Bij een van de controles bleek plotseling een flinke kalk afzetting aanwezig te zijn op de tussenschot als reactie op de twee vorige operaties.
Er werd mijn ouders vriendelijk gevraagd om de operatie laten uitvoeren door een Iranese leerling van prof Hitchcock .Professor zou natuurlijk superviseren .
Operatie zou onder categorie"makkelijk" vallen--weefsel wegschrappen ...
Na de operatie bleek dat er te makkelijk erover werd gedacht.En dat je gauw als je niet ervaren bent "te veel" kunt wegschrappen..
Mijn tussenschot scheurde uit elkaar en mijn hart stopte met slaan..Ik werd gedefiblireerd en er volgde direct een nieuwe operatie..Er werd een patch geplaatst daar waaar mijn tussenschot zat.Met moeite werd de boel aan elkaar genaaid en geplakt.
Ik leefde nog.
Week later scheurt de tussenschot opnieuw.Paniek.weer alles bij elkaar geplakt.Plus strenge worden van Prof Hitchcock :dat hart mag je nooit meer opnieuw openmaken...
Niet openmaken maar er zaten nog vele gaatjes in de tussenschot.En de aorta klep lekte ook weer....
Mijn ouders moesten zelf naar de oplossing zoeken.
Mijn conditie ging ondertussen flink achteruit...
Zij vonden hulp in de Universiteit Keulen.Een Indiase Prof wilde het wel proberen .Destijds was ik de eerste bij wie "parapluutjes" werden geplaatst, via de lies. In meerdere sessies en pogingen. Met succes.Gaten redelijk gedicht.Patch ipv tussenschot en lekkende aorta klep...
Inmiddels 7 operaties verder...
Mijn situatie leek onder controle.Ik was redelijk sportief
Ik ging naar de hotelschool in Belgie werkte in een sterren restaurant wat natuurlijk een stresjob is. Dus met de nodige Red-Bul kom je de dienst wel door. En na de dienst even met collega's een drankje om te ontspannen. Natuurlijk niet gezond voor een hartpatiënt.
Maar het ging redelijk bij de controles in Leuven.
Mijn toestand bleef stabiel.
Mijn moeder stelde steeds vragen over mijn alkohol gebruik en de cardioloog beweerde dat 2 consumpties per dag niet toxisch waren voor het hart.En bovendien was ik al 18 jaar.
Het voelde als een aanmoediging en ging ik zo vrolijk door.Verder nergens last van gehad.Inmiddels gewent dat ik sneller moe raakte als anderen .En dat ik snel en veel transpireerde.
Om mijn hoge bloeddruk in de perken te houden ging ik coversyl slikken.
Van tijd tot tijd kreeg ik onderzoeken,echo's ,catheterisaties maar alles leek onder controle.
Van mijn ongezonde lifestyle heb ik ook wat extra kilos aan overgehouden .Nooit echt dik geweest maar 15 kilos zitten erbij in vergelijking met 5 jaar geleden.
Dit jaar in juni bij de controle was mijn kardioloog niet blij.Linker kamer was flink aan het vergroten.
De waardes werden slechter.
De catheterisatie in september wees dat ik een serieuze cardiomyopathie aan het ontwikkelen was.De hart functie wees op 33%.
Gesprekken over een harttransplantatie werden door de artsen opeens als serieuze optie
voor de toekomst gezien.
Wij zijn voor second opinion naar Aalst geweest.Per toeval kwamen wij bij een chirurg op gesprek.Die heeft mijn een challenge van zes weken zonder een druppel alkohol voorgesteld .
Mijn gesprek in Aalst was 1 november.
Ik ben nog steeds alkohol vrij👍 En heb inmiddels een controle gehad in Aalst.
Mijn hartfunctie is al wat verbeterd/40%/,aortaklep lekkage is matig .Ik zou graag onder begeleiding van Willy verder willen werken aan mijn hart energie.
Ik drink nog steeds niet..

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Verhaal Lucky Luke

Bericht door Willy » ma dec 17, 2018 11:57 am

Luke wat klote een verhaal. Maar ik zie toch iets positiefs, je hebt je voeding aangepast, geen alcohol meer en dat heeft je pomp functie erg verbeterd. Ik heb al met jouw ouders gesproken.

We gaan een behandel traject met supplementen starten

Het zou echter wel verstandig zijn om je huidige cardioloog te vragen of je supplementen mag gebruiken om je gezondheid te verbeteren. Dat is voldoende. Dan weet hij van dit traject, en weet dan ook dat je je best doet om weer overeind te krabbelen.

Als je een bericht plaatst kan je aanvinken: Informeer me wanneer een reactie is geplaatst

Dan krijg je een email als er een reactie is.

Dit is een open forum, voor iedereen toegankelijk. Plaats hier nog alleen de reactie van de cardio of hij eens is met wat vitamines voor je gezondheid.

We gaan op het besloten forum verder dat staat hier viewforum.php?f=30

kopieer je bovenstaande bericht naar dat forum, dan reageer ik daar, je hebt al toegang

Lees dan ook het verhaal van 4 maanden oude baby, ook hij heeft aangeboren hartafwijking maar het gaat goed met hem. Beter dan de cardio had gedacht

zie viewtopic.php?f=30&t=11605

ik zie je wel verschijnen op het behandel forum

Daar krijg je helaas wat HUISWERK :D
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie