hartfalen

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Trix41
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: di nov 02, 2010 12:31 pm
Locatie: Middelharnis

hartfalen

Bericht door Trix41 » zo okt 29, 2017 7:03 pm

In oktober 2010 kreeg ik hartfalen, in het begin had ik maar een EJF van 30% Bij de cardioloog terecht gekomen en van haar 2 soorten medicijnen gekregen die ik in een rustig tempo moest opbouwen, Perindopril en Procoralan. Door ook op internet te zoeken kwam ik op de site van Willy terecht en heb met hem telefonisch contact gehad. Wat weken later ben ik per mail met Corrij H. in contact gekomen en op advies van haar ben ik met de benodigde voedingssupplementen begonnen. Ik bestelde die bij Nova Vitae. Een half jaar later was mijn EJF al zo'n 37% en voelde ik mezelf al weer stukken beter. In april 2012 was mijn EJF weer gestegen en wel naar 45%. Ik was dolgelukkig. Mijn cardioloog was heel erg verbaasd dat het zo goed ging. Ik heb haar toen van de voedingssupplementen verteld, zij wilde daar echter niets over weten. Ik ben altijd onder contrôle gebleven bij Corrij maar hoger is mijn EJF niet gekomen. Maar met de nodige leefregels kon ik hier heel goed mee omgaan en voelde mij echt goed.
Nu in juni 2017 kreeg ik last van hartritmestoornissen en ben ik via de huisarts met spoed weer bij de cardioloog terecht gekomen en moest ik heel vlug geopereerd worden omdat ik een pacemaker nodig had. Mijn AV-knoop in het hart deed niets meer en ik kreeg een DDD pacemaker. 2 Maanden voelde ik me weer goed maar begin september kreeg ik last van mijn ademhaling in de nanacht. Ik moest dan rechtop gaan zitten en dan zakte mijn kortademigheid wat af. Het werd steeds erger zodat ik op een gegeven moment alleen nog maar zittend in bed wat kon slapen. Wat een ellende was dat! Terug naar de cardioloog, die schreef mij een plastablet 20 mg en een tablet Valsartan 160 mg voor. Met Perindopril moest ik gelijk stoppen maar Procoralan moest ik blijven gebruiken. De tablet Valsartan zou dan een aanloop zijn naar het nieuwe medicijn Entresto. De cardioloog verklaarde dat mijn kortademigheid was ontstaan doordat de beide hartkamers nu niet gelijk meer konden samentrekken. Dit kwam dus door die DDD pacemaker die ik nodig had voor het niet werken van de AV-knoop. Er werd een hartecho gemaakt en toen bleek ik weer een EJF van 30% te hebben. Ik ben nu terug bij af van 7 jaar geleden. De voorgeschreven andere medicijnen zouden mij weer lucht moeten geven. Omdat ik altijd zeer voorzichtig ben met iets nieuws ben ik 5 dagen eerst met de helft begonnen dus 80 mg Valsartan. Dat ging best goed totdat ik het verhoogde naar 160 mg. Nu ben ik zover dat ik het de hele nacht erg benauwd heb en ook behoorlijk erbij moet hoesten. Ook de volgende morgen werkt dit nog door. Nu heb ik voor mezelf besloten dat ik weer terug ga naar 80mg Valsartan en zal dit de huisarts laten weten, want zo benauwd leven is geen leven. Nu hoop ik dat er op dit forum ook mensen zijn die zoiets als wat ik hier beschrijf ook hebben meegemaakt. Misschien hebben die een andere oplossing en is er voor mij toch nog een kansje dat ik ook weer een hogere pompfunctie zal kunnen krijgen. Tot zover mijn verhaal over hartfalen die vreselijke ziekte!!

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: hartfalen

Bericht door Willy » ma nov 06, 2017 5:43 pm

Trix dit i s niet echt een lotgenoten forum maar een behandelingsforum

Wil je begeleiding, daar zijn kosten aan verbonden
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie