cardiomyopathie

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
lelietje
Verslaafd aan het forum
Berichten: 127
Lid geworden op: wo okt 04, 2017 1:53 pm

cardiomyopathie

Bericht door lelietje » wo okt 04, 2017 8:28 pm

Even voorstellen. Ik ben een vrouw van 61 jaar.
Altijd een redelijke goede gezondheid gehad en een goede conditie.
Veel gezwommen en gefietst. Sinds 2000 na een zware griep niet weer in goede conditie geweest ondanks sporten enz enz.
2005 Met extreme hoge pols naar de huisarts. Die heeft mij doorgestuurd voor een fietstest en deze bleek niet goed te zijn. Toen in de molen in het ziekenhuis bij de cardioloog. Vanaf 2005 verschillende onderzoeken gehad. waaronder een EBT scan kalkscore van 1 MIBI scintigrafie 2 x coronair angiogram normale coronairen
7x MUGAscan met wissellende uitslagen 2x echogram en 1x MRI. Dit zijn de onderzoeken tot nu toe.
Elk half jaar zit ik in ziekenhuis bij de cardioloog om mijn gezondheid te bespreken.
Momenteel gebruik ik aan reguliere medicijnen 20 mgr 1x daags (probeer te verhogen). Graag wil de cardioloog verhogen maar ik heb nogal last van duizeligheid en hoofdpijn van deze medicijnen. Veel hart medicijnen geprobeerd maar niet gelukt. Zelf gebruik ik al jaren q10.
Weinig last van benauwdheid. Af en toe dikke enkels. In de morgen is dit weer afgezakt. Slenderen en fietsen om conditie te behouden. Als ik teveel doe krijg last van pijn op de borst vooral bij stress.
De echocardiogram is nogal afwijkend met de MUGAscan. De cardioloog denkt tussen 30 en 40% LVEF.

De allerlaatste uitslagen heb ik nog niet van echogram.
Hopende dat met voedingssupplementen de conditie van het hart iets te verbeteren zou fantastisch zijn.

groetjes Grietje

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: cardiomyopathie

Bericht door Willy » za okt 07, 2017 8:54 am

Hallo Grietje we hebben al met elkaar gesproken, ik ga je begeleiden

Heeft je cardioloog bezwaar als jij supplementen gaat gebruiken om je gezindheid te verbeteren?

Ik ga je toegang geven tot het behandelingsforum cardiomyopathie en hartfalen viewforum.php?f=30

Copier dit bericht met knippen en plakken en plaats dat ook op dit besloten forum
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie