Mijn verhaal, hoge bloeddruk

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
nelleke61
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: di jan 17, 2017 4:39 pm

Mijn verhaal, hoge bloeddruk

Bericht door nelleke61 » wo okt 04, 2017 5:17 pm

Ik ben een vrouw van 56 jaar, 59-60kg en 1.65cm lang.

Bijna 2 jaar geleden heb ik een bloeddrukmeter bij de Lidl gekocht en deze gaf waarden aan waar ik erg aan twijfelde. Maar eens naar de dokter voor de zekerheid. Bleek te kloppen! 210-80. Gelijk aan de Amlodipine gezet. Gebruik nog steeds 10mg.

Afgelopen januari op mijn verzoek naar Cardiologiecentrum Utrecht geweest omdat ik het niet begrijp en wil weten wat de conditie van mijn hart en bloedvaten is. Bleek dat de hartspier stugger aan het worden is maar nog niet verdikt. Verder zijn de vaten goed. Ik hoefde verder niet terug te komen.

Ik hou mijn bloeddruk in de gaten maar merk dat deze toch weer om hoog gaat. Poos rond de 120-80 geweest. Is nu 160-90 en krijg af en toe hartkloppingen. Nog niet naar de huisarts geweest.
Ik begrijp er niets van. Verleden jaar bewust van beroep gewisseld zodat ik meer beweeg (loop dan 15km op een dag zonder probleem), heb altijd gezond gegeten en sinds 2 jaar nog beter (en 11 kg afgevallen). Gebruik 1 natural multi per dag (dosering op verpakking mag 2) en 1 Q10 sinds pas. Ook bezig om nog meer bewust bezig te zijn.
Wat me wel opvalt is dat ik soms zo in een stoel in slaap kan vallen en andere dagen kan ik lang wakker blijven. Word momenteel in de ochtend rond 5 uur wakker. Ook wisselende stemmingen. In verleden wel veel stress gehad maar nu niet.

Ik moet iets aan de bloeddruk doen maar steeds verder onderdrukken vind ik ook wat! Doe liever iets aan de oorzaak maar weet niet wat de oorzaak is. Hoe verder? Wil graag iets doen aan gezond ouder worden. Heb mijn moeder zien dementeren (vasculair en Alzheimer). Dat gaat ook over bloedvaten….

Graag zou ik begeleiding willen, met iemand kunnen overleggen met wat te vragen aan de huisarts, meer opties dan nog meer bloeddrukonderdrukkers.

Nelleke

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Mijn verhaal, hoge bloeddruk

Bericht door Willy » za okt 07, 2017 9:01 am

We hebben elkaar kort gesproken

Een te hoge bloeddruk is net als koorts een signaal dat er iets mis gaat in het lichaam

Meestal begeleid ik patiënten waar de diagnose is gedaan door een cardioloog

In jouw geval weten we niet precies wat er aan de hand is en is het dus een zoektocht naar een verloren gezondheid

Ik wil je wel helpen met die zoektocht.

Wat is jouw lengte en jouw gewicht?

Weet je ook je triglyceriden bloedwaarden en je CRP en HDL-c
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie