Mijn hartfalen - even voorstellen

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Eagleheart
Nieuw in dit forum
Berichten: 9
Lid geworden op: zo mei 08, 2016 3:53 pm

Mijn hartfalen - even voorstellen

Bericht door Eagleheart » vr jun 17, 2016 5:52 pm

Mijn naam is Arjan en sinds december 2015 is bij mij een verminderde pompfunctie vastgesteld. Ben met klachten van benauwdheid in het ziekenhuis gekomen. Bleek een longontsteking te hebben. Drie dagen in het ziekenhuis gelegen. Tijdens onderzoeken bleek ik een pompfunctie te hebben van 30%.
Ben ontwaterd met plasmedicatie en naar huis gegaan. Klachten die ik heb zijn snel vermoeid bij inspanning, kortademig. Half maart wederom weer in het ziekenhuis met dezelfde klachten. Bleek nog steeds een longontsteking te hebben. Verdere onderzoeken naar de pompfunctie gaven aan dat hij op 35% stond. Nog steeds te laag dus.
Na een weekje weer naar huis. De medicatie die ik nu gebruik is: Furosemide (40mg), Perindopril (2mg), Atorvastatine (40mg), procoralan (2,5mg 2x daags).

Ze zijn nog steeds op zoek naar de oorzaak van het hartfalen. Aan het hart zelf is alleen maar te zien dat de linkerkamer iets te groot is en te weinig bloed uitpompt. Verder geen enkele aanwijzing voor het falen van het hart. Geen vernauwingen, kleppen goed en geen infarct gehad.

Inmiddels ook wat onderzoeken gehad naar eventuele stofwisselingsziekten (Amyloïdose en Fabrie). Blijk ik (gelukkig) ook niet te hebben. De artsen willen nog laten onderzoeken of er iets gevonden kan worden d.m.v. klinische genetica.

Wil ook graag iets doen met orthomoleculaire geneeskunde. Wellicht kan ik hiermee mijn pompfunctie verder verbeteren.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Mijn hartfalen - even voorstellen

Bericht door Willy » vr jun 17, 2016 6:15 pm

Hallo we hebben elkaar al gesproken en de cardioloog geeft toestemming om je gezondheid te verbeteren met supplementen

Ik geef je toegang totmhet behandelforum, dat is besloten. Zie het als een ziekenhuis waar je ook andere patienten kan ontmoeten

Copieer jouw bericht en plaats dat in het behandelforum cardiomyopathie

viewforum.php?f=30
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Mijn hartfalen - even voorstellen

Bericht door Willy » vr jun 17, 2016 6:30 pm

Ik heb even een storing op het forum, kan de beheer functie niet uitvoeren om je toegang te geven

Wordt aan gewerkt
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Eagleheart
Nieuw in dit forum
Berichten: 9
Lid geworden op: zo mei 08, 2016 3:53 pm

Re: Mijn hartfalen - even voorstellen

Bericht door Eagleheart » vr jun 17, 2016 10:18 pm

Ok. Ik check zo af en toe wel even.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Mijn hartfalen - even voorstellen

Bericht door Willy » za jun 18, 2016 10:59 am

Arjan ik heb een foutje gemaakt. Een alias is soems moeilijk voor mij om patienten te herkennen

Met jou heb ik nog geen contact gehad

Wil je begeleiding van ons?

Daar zijn kosten aan verbonden
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Eagleheart
Nieuw in dit forum
Berichten: 9
Lid geworden op: zo mei 08, 2016 3:53 pm

Re: Mijn hartfalen - even voorstellen

Bericht door Eagleheart » za jun 18, 2016 1:24 pm

Klopt Willy dat wij nog geen contact hebben gehad. Ik had mij alleen nog maar voor het forum aangemeld. Ik begreep het al niet helemaal ;). Wat zijn de kosten die jullie in rekening brengen? Kan ik die ook declareren bij mijn zorg verzekering?

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Mijn hartfalen - even voorstellen

Bericht door Willy » za jun 18, 2016 2:01 pm

Hier mijn uitleg die ik normaal via email verstuur

We behandelen hartfalen nu al 15 jaar met succes, zie resultaten

http://pilliewillie.nl/hart-en-vaatziek ... hartfalen/

We hebben nog niet mee gemaakt dat patiënten dit op eigen kracht voor elkaar kregen. Vanwege de keuzes die gemaakt moeten worden en welke producten moeten worden gebruikt en welke dosering verantwoord is. We gebruiken afhankelijk van de situatie vaak maar een klein aantal supplementen. Dat bespaart op kosten. Als de huisarts door u op de hoogte gesteld is van onze behandeling kan hij een bepaald supplement voorschrijven, dat bespaart ook op kosten. De supplementen gaan prima samen met de geneesmiddelen van de cardioloog.

Hartfalen is een potentieel dodelijke ziekte. Een patiënt heeft met medicatie van de cardioloog vaak nog 5 - 10 jaar te leven en bij harttransplantatie nog 10 - 15 jaar. Niet alle patiënten komen in aanmerking voor transplantatie.

De kosten voor ondersteuning zijn LAAG t.o.v. de kosten van de supplementen. De consultkosten bedragen ongeveer € 200 - 300 voor twee jaar begeleiding. De kosten voor consult worden niet vergoed.

De behandeling duurt 2 – 3 jaar. Aan het begin zien we elkaar wat vaker, later volg ik de frequentie van de cardioloog. Pas als er nieuwe waarden bekend zijn maken we dan een afspraak om te zien of we de interventie moeten bijstellen.

De cardioloog moet toestemming geven voor het gebruik van supplementen om "de gezondheid te verbeteren" dat is voldoende.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Eagleheart
Nieuw in dit forum
Berichten: 9
Lid geworden op: zo mei 08, 2016 3:53 pm

Re: Mijn hartfalen - even voorstellen

Bericht door Eagleheart » za jun 18, 2016 3:27 pm

Helder verhaal Willy. Heb het al een keer aangekaart bij de cardioloog, maar wil wel een duidelijk "Ja" van hem hebben. Ga ik van de week achteraan.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Mijn hartfalen - even voorstellen

Bericht door Willy » ma jul 04, 2016 5:16 pm

Dit is voldoende

De cardioloog moet toestemming geven voor het gebruik van supplementen om "de gezondheid te verbeteren" dat is voldoende.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Mijn hartfalen - even voorstellen

Bericht door Willy » do aug 11, 2016 5:29 pm

en kan ik dit dossier sluiten?
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Eagleheart
Nieuw in dit forum
Berichten: 9
Lid geworden op: zo mei 08, 2016 3:53 pm

Re: Mijn hartfalen - even voorstellen

Bericht door Eagleheart » vr aug 12, 2016 10:05 pm

Nee nog niet. Ik heb 24 augustus weer contact met mijn cardioloog. Er lopen momenteel nog al wat onderzoeken naar stofwisselingsziekten ivm het hartfalen. Ik wil uiterlijk 24-8 groen licht van hem hebben.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Mijn hartfalen - even voorstellen

Bericht door Willy » za aug 13, 2016 11:09 am

Oke

Maar het is niet handig dat je dit niet laat weten en dat ik dit moest navragen bij je
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Eagleheart
Nieuw in dit forum
Berichten: 9
Lid geworden op: zo mei 08, 2016 3:53 pm

Re: Mijn hartfalen - even voorstellen

Bericht door Eagleheart » za aug 13, 2016 2:07 pm

Mijn excuses Willy,
Zeker niet de bedoeling. Heb veel aan mijn hoofd door alle problematiek met het hartfalen. Vooral omdat men nog steeds niets heeft kunnen vinden wat de oorzaak kan zijn. Krijg wel te horen dat ze verder blijven zoeken. Wil alleen nu niet meer afwachten en (daarnaast) zelf een poging wagen via orthomoleculaire geneeskunde.

Ander vraagje. Kan ik ergens in de instellingen op jullie forum iets regelen zodat ik een mailtje krijg wanneer er een reactie voor mij is geplaatst?

Met vriendelijke groet,

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Mijn hartfalen - even voorstellen

Bericht door Willy » ma aug 15, 2016 12:15 pm

Oke prima, ben niet meer boos :wink:

Voordat je post, nadat je de tekst getiept heb kan je aanvinken dat je een emaimwilt bij een reactie

Dus vormje op reactie drukt

De instellingen staan hieronder
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Eagleheart
Nieuw in dit forum
Berichten: 9
Lid geworden op: zo mei 08, 2016 3:53 pm

Re: Mijn hartfalen - even voorstellen

Bericht door Eagleheart » do aug 25, 2016 11:56 pm

Hoi Willy,

Gisteren weer contact gehad met mijn cardioloog en met hem het onderwerp orthomoleculaire geneeskunde besproken. Hij staat er niet onwelwillend tegenover. Ben ik op zich al heel blij mee. Hij heeft mij alleen gevraagd i.v.m. de nog lopende onderzoeken nog even te wachten met dit traject. Ik heb hem eerlijk gevraagd of dit was omdat hij zeker wil weten welke behandeling baat kan hebben. Zo voelt het voor mij namelijk. Hij was zo eerlijk om dit te bevestigen. Hij geeft dus in ieder geval aan dat hij weet dat orthomoleculaire behandeling een oplossing kan zijn. Ik heb verder een goede verstandhouding met hem en wil dat graag zo houden. Over twee of drie maanden heb ik weer een afspraak. Moet nog worden ingepland door het ziekenhuis. Er lopen voor mij onderzoeken in het Maasstad en voor de ziekte van Fabry nog een onderzoek in het AMC. Heb ik helaas ook nog geen resultaten van.
Ik wilde voorstellen het nog even aan te houden en na mijn volgende afspraak weer terug op de lijn te komen. Ik ben in ieder geval niet van plan om het straks voor een derde keer op te schuiven ;)

groet,
Arjan

Plaats reactie