'Alternatief' cardioloog

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Opa John
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jul 21, 2014 2:14 pm

'Alternatief' cardioloog

Bericht door Opa John » ma jul 21, 2014 3:34 pm

Goedendag, een poging:
sinds 4 jaar ben ik verbeterd van ernstig hartfalen (10-15%) naar matig (40-45%) 2 jaar geleden, en sinds hartecho vorige week hetzelfde gebleven.
Daarbij: ernstige apneu, maar daarvan is sinds 2 jaar geen sprake meer (volgens mijn vrouw), na 20 kg afvallen (?) en/of staken medicatie, met als bijwerking apneu (?).
Mitraalklapdeficiëntie: was matig, en sinds vorige week matig/ernstig, volgens de gemaakte echo.
naar mijn overtuiging hebben afvallen, geen alcohol meer én supplementen (ubiquinol, magnesium, carnitine, vitamine B complex, vitamine E complex, omega 3/6/9 en nog wat van dit soort zaken, mij geholpen om (weer) een normaal leven te leiden: lekker veel bewegen, uren wandelen, 50 km fietsen, etc.
Ik slik sinds 2 jaar geen enkele pil van de cardioloog meer: geen indicatie meer voor, volgens hem, en daarmee was ik het roerend eens -:)
Zowel huisarts als cardioloog zijn he-le-maal niet van de alternatieve.
De cardioloog wil mij nu, vanwege de teruggelopen hartklepfunctie, weer aan een ACE-remmer hebben, terwijl ik hetzelfde kan bereiken met meidoorn, waarmee ik ook weer begonnen ben (wellicht te snel gestopt).
Er worden enkele mededelingen gedaan (tegengesteld aan de vorige keer), recept wordt uitgeschreven, en nog stomverbaasd en overdonderd sta je weer buiten de deur...
Daarnaast zit er nog 'ruimte' in mijn gewicht: zo'n 15 kilo kunnen er best af - daarmee ben ik óók begonnen: lijkt mij een prima bescherming van het hart, toch???
Ik ben dus helemaal symptoomvrij (kon 4 jaar geleden met ßblokkers en wat dies meer zij geen 5 meter meer lopen)!
Bloeddruk is prima (110/75), hartslag 60, dus hoezo; hart beschermen met ACE-remmer???
BNP: 20.
Kan iemand mij meer vertellen over, c.q. heeft ervaring met:
*De hartecho: in hoeverre is dit een momentopname, en kan bij wijze van spreken een echo van volgende week een andere klepfunctie laten zien? Ben vorige week naar het ziekenhuis (20 km) gefietst (rustig, uur van tevoren aangekomen), en het was heet.
*Kip en ei: raakt het hart beschadigd door slecht werkende klep, of is het andersom?
*De cardioloog: kent iemand een cardioloog, waar ook in Nederland, die 'alternatief' denkt en handelt?

Zo'n uitslag van vorige week maakt toch weer erg onrustig (héél ongezond!), terwijl je symptoomvrij bent.

Alvast dank voor iedere bijdrage!

John

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: 'Alternatief' cardioloog

Bericht door Willy » do jul 31, 2014 9:32 am

Hallo John de diagnostiek van de cardioloog is betrouwbaar.

ACE remmers hebben weinig bijwerkingen. In het algmeen adviseer ik patienten het advies van de cardioloog op te volgen en daarnaast te proberen met supplementen een genezings proces te bewerktstelligen

Cardiologen bouwen ALTIJD geneesmiddelen af als diagnostiek aan geeft dat het beter gaat

Kijk nog eens naar deze pagina, met name naar q10 magnesium taurine d-ribose en carnitine

http://cardiomyopathie-hartfalen.pillie ... alen.2.php
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Opa John
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jul 21, 2014 2:14 pm

Re: 'Alternatief' cardioloog

Bericht door Opa John » do jul 31, 2014 9:55 am

Goedendag Willy, dank voor de reactie.
Alle genoemde supplementen worden al vier jaar door mij gebruikt (evenals geheel stoppen met alcohol), en het resultaat was ernaar, 2 jaar geleden: ik hoefde geen pil meer te slikken van de cardioloog!
Deed steeds meer - gezien mijn ejectiefractie van 40 - 45% wellicht wat te veel; de ene dag 50 km fietsen, de andere dag uren in de klei spitten, de dag daarop plafond witten, vervolgens een paar uur wandelen, etc.
Bovendien zit er nog 'ruimte' in mijn gewicht.
En doet meidoorn bewezen hetzelfde als een ACE-remmer, dus: in plaats van de ACE-remmer eerst maar eens de meidoorn weer opgepikt.
Van de ACE-remmer ging ik indertijd hoesten, en zakte mijn nierfunctie 10 punten, dus: ben er niet blij mee...
Met 'mijn' cardioloog is dit alles niet te bespreken; zijn tijd is 'heilig'.
Daarom ben ik op zoek naar iemand, die samen een weg wil gaan, in plaats van mij een weg op te leggen.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: 'Alternatief' cardioloog

Bericht door Willy » do jul 31, 2014 1:41 pm

Er zijn geen cardiologen die met supplementen kunnen of willen werken

Er is een arts in Zutphen, Ron Velthuis, die patienten volgens mijn protocol behandelt en er is pillie willie. :D
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie