Even voorstellen..

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Lievette
Nieuw in dit forum
Berichten: 3
Lid geworden op: vr feb 21, 2014 5:20 pm

Even voorstellen..

Bericht door Lievette » vr feb 21, 2014 8:54 pm

Toen ik zo'n 20 jaar geleden mijn man leerde kennen wist ik dat zijn vader en diens broers en zussen allen overleden waren aan een hartaandoening. Die zou niet erfelijk zijn en dit verdween een beetje naar de achtergrond in ons leven. Tot 3 jaar geleden een uit het oog verloren nichtje contact op nam. Zij was na een verhuizing ingestort en bleek DCM te hebben. Haar arts raadde , gezien de familiegeschiedenis, de andere neven en nichten aan om zich te laten onderzoeken en op 1 na hebben ze het allemaal. Ook mijn man dus.. Hij slikt Carvedilol en Valsartan. Het enige wat hij er tot nu toe van merkte was vermoeidheid tot hij afgelopen weken last kreeg van hartritmestoornissen. Zo erg dat we afgelopen dinsdag bij de cardioloog zijn geweest en hij volgende week een MRI krijgt. De uitkomst zal uitmaken of we al aan een ICD moeten gaan denken.

Op advies van dit nichtje was hij al begonnen met een goede multivitamine, Q10 en carnitine maar wij hadden geen idee van de doseringen en deden eigenlijk maar wat, maw we volgden keurig de aanbevolen dosering en nu lees ik op de site dat die veel hoger moet zijn.
We zijn behoorlijk geschrokken van de situatie en willen het nu echt serieus aanpakken. Alle advies is dus welkom..

We zijn overigens allebei begin 40 en hebben een mooie dochter van 4 en 2 eigenwijze katten :lol:

Groeten, Lievette

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Even voorstellen..

Bericht door Willy » za feb 22, 2014 10:41 am

Waarom schrijft je man niet zelf op het forum Lievette?
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Lievette
Nieuw in dit forum
Berichten: 3
Lid geworden op: vr feb 21, 2014 5:20 pm

Re: Even voorstellen..

Bericht door Lievette » za feb 22, 2014 11:09 am

Mijn man is het type niet voor fora, wie weet komt dat nog :) Hij is wel geinteresseerd in alternatieve manieren om met zijn ziekte om te gaan. Hij gaat sinds een paar weken ook naar acupunctuur..

Lievette

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Even voorstellen..

Bericht door Willy » za feb 22, 2014 2:22 pm

Dat is gek, het gaat tenslotte om zijn leven?!

ik wil hem graag spreken
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Even voorstellen..

Bericht door Willy » za feb 22, 2014 5:34 pm

Hallo Lievette ik heb je man inmiddels gesproken. Hij heeft een gedilateerde cardiomyopathie, familiaar (net als ik destijds) maar is totaal niet betrokken bij wat ik doe. Hij Laat het aan jou over.

Op deze basis ga ik niet verder met hem

Ik heb hem geadviseerd om mijn artikelen eerst te bestuderen en de resultaten op het forum te lezen van patienten met een gedilateerde familiare cardiomyopathie.

Als hij na studie denkt dat ik hem kan helpen mag hij me weer bellen.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Gebruikersavatar
dionkevin
Verslaafd aan het forum
Berichten: 274
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 2:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Even voorstellen..

Bericht door dionkevin » za feb 22, 2014 9:12 pm

Hoi,

Willy heeft mij gevraagd jullie mijn verhaal te vertellen wat betrefd gedilateerde cardiomyopathie en familie.

In onze familie komt ook veel gedilateerde cardiomyopathie voor.
2 verdenkingen bij mijn vader en zijn broer maar die zijn al lange tijd geleden overleden. Een tante met een donor hart, overigens al meer dan 10 jaar en het gaat nog altijd goed met haar.
1 tante met icd. een 4-tal nichten, 2 met icd. Ikzelf en mijn zoon.
Mijn zoon is genezen!!
Ik zelf volg het protocol van Willy en ben klachtenvrij. Ook gebruik ik geen medicijnen.
Een nicht van mij volgt niet het protocol maar is uit zichzelf zeer bekend met voedingssupplementen. Ook zij doet het nog altijd erg goed, ook zonder medicijnen.

Als u het fijn vind elkaar persoonlijk te spreken stuurt u mij dan een prive bericht.

Ik kan u zeggen dat ik erg dankbaar ben dat Willy in mijn leven is gekomen.
De artsen vertelden mij dat mij zoon niet zou genezen.
Hij is genezen en ik sta als moeder van 4 kids nog midden in het leven !!!!

groetjes Nancy
Geluk is nu of nooit...!!!

Lievette
Nieuw in dit forum
Berichten: 3
Lid geworden op: vr feb 21, 2014 5:20 pm

Re: Even voorstellen..

Bericht door Lievette » zo feb 23, 2014 10:32 am

Dank je wel Nancy, voor je reactie. Wat fijn dat je zulke goede ervaringen hebt.

Meneer Witzels, ik twijfel er niet aan dat u enorm veel kennis van zaken hebt, uw omgaan met mensen die nog niet zover zijn vind ik echter teleurstellend. Er klinkt een enorme arrogantie in door die u misschien niet zo bedoeld maar er wel is. Zou u zo vriendelijk willen zijn mij weer uit te schrijven van het forum?

Met vriendelijke groeten, Lievette

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Re: Even voorstellen..

Bericht door Willy » zo feb 23, 2014 11:10 am

Een aanbeveling om eerst te studeren en me dan weer te bellen lijkt me een goed advies.

Maar ik kan niet bepalen hoeveel iemand wil doen voor zijn gezondheid nog het hem opleggen

Weet je zeker dat je man wil stoppen?
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie