Hoge hartslag??

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
ancaskate
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jan 13, 2013 12:23 pm

Hoge hartslag??

Bericht door ancaskate » ma jan 14, 2013 12:52 pm

Hallo,
Ik ben een meisje van 23j en vorig jaar kreeg ik te horen dat ik hartritmestoornis en extrasystolen had. Van de laatste heb ik het meest last van. Ik moest van de cardioloog rytmonorm nemen, en hij heeft me ook aangeraden om te sporten. Ik ben noiit echt sportief geweest maar ik ben beginnen lopen en ik voelde me al stukken beter. Tot enkele weken geleden moest ik stopen wegens een ernstige lichte hoofd. Sindsdienheb ik helemaal niet meer gesport, en mijn hart voelde nog steeds goed, met af en toe hartkloppingen.
Maar sinds vorige week heb ik precies continu hartkloppingen. En zelfs als ik inspanning doe dan voelt alsof mijn hart dat niet aankan, alsof mijn hart het gaat opgeven. Het is een heel naar gevoel en ik vind het moeilijk om zelf te stappen. Dan krijg ik ook pijn op de borst, kortademig enz. Ik maak me zorgen omdat ze zo lang meegaan en zelfs in rust. Ik ben ook af en toe angstig en gestresseerd maar niets om me zo te laten voelen.
Ik heb van natuur een kleine kart en mijn hartslag is meestal tussen 50-70( max) en nu is het de hele dag door tussen 80-110!!
Is dit normaal? Of komt het door de angst?
Bedankt alvast voor een reactie!

Groetjes
Anca

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di jan 15, 2013 8:57 pm

Hallo Anca,

Ik kan me voorstellen dat dit beangstigend is voor jou.
Waarom ga je niet naar je huisarts? Of cardioloog?
Het kan stress zijn maar er kunnen ook andere oorzaken hiervoor zijn.

Laat het even checken,

vriendelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

ancaskate
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jan 13, 2013 12:23 pm

Bericht door ancaskate » wo jan 16, 2013 12:59 pm

Hey Corrij,
Bedank voor u reactie. Ik heb een afspraak bij mijn cardioloog, maar pas binnen twee weken! In die tijd moet ik ermee leven. :( En mijn familie dokter vertrouw ik niet meer.
Nog eens bedankt! :)

Groetjes
Anca

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » za jan 19, 2013 8:38 pm

Als je nog steeds een hoge hartslag hebt zou het kunnen dat ke hart niet meer on het sinus ritme klopt. Dat kan een huisarts eenvoudig controleren met een hartfilmpje. Misschien moet je hem vragen dat voor je te doen.

Afhankelijk van hetsoort ritmestoornis kan hij je dan sneller naar een cardioloog verwijzen.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie